نمونه رای عدم تحویل ملک فروخته شده

نمونه رای عدم تحویل ملک فروخته شده گروه وکلای حق وران


عدم تحویل ملک فروخته شده

عدم تحویل ملک فروخته شده

 رای دادگاه بدوی

با استعانت از خداوند سبحان پیرامون واخواهی الف.ع. فرزند الف. نسبت به دادنامه اصداری شماره 890997268600733 مورخ 27/5/89 موضوع پرونده کلاسه 880557 دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده به شرح دعوی واخواهی واخواه به استماع اظهارات وی در جلسه دادرسی، استماع نظریه کارشناسی و ملاحظه دادنامه اصداری و محتویات پرونده محکومیتی و نظر به این که واخواه دلیل موجه و مؤثری که دلالت بر برائت وی از اتهام انتسابی باشد ارائه ننموده و اقرار به فروش ملک به شاکی و عدم تحویل آن شده، لذا دفاعیات بعدی وی مبنی بر وجود مشکلات در تحویل ملک به شاکی (واخوانده) موجه و مؤثر در مقام نبوده، دادگاه با اعلام رد واخواهی و انطباق موضوع با ماده 217 و 218 از قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری حکم بر تأیید و استواری دادنامه معترض عنه صادر و اعلام می گردد. رأی صادره ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه101 جزائی دادگستری بهارستان- حسنی

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

عدم تحویل ملک فروخته شده به خریدار، دلیل بر بزه فروش مال غیر نیست. در نتیجه دادگاه میتواند با توجه به عدم احراز وقوع بزه مال غیر مستنداً به بند یک ماده 257 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب میتواند فرد را برائت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ملکی کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

در خصوص اعتراض آقای الف.ع. فرزند الف. نسبت به دادنامه شماره 100196 مورخ 15/7/92 صادره از شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی بهارستان و دادنامه غیابی 733 مورخ 27/5/89 صادره از این دادگاه که به موجب آن مشارالیه به اتهام فروش مال غیر (کلاهبرداری) محکومیت حاصل نموده است؛ با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدیدنظرخواه و مدارک ارائه شده، اولاً شاکی آقای و.م. مدعی است مطابق مبایعه نامه ارائه شده 15 قطعه زمین از متهم الف.ع. خریداری نموده است. ثانیاً این که متهم نیز مطابق مدارک ارائه شده که نسخه ای از آن در اختیار شاکی آقای و.م. قرار گرفته همین قطعات را از آقای م.ع. خریداری نموده است.

ثالثاً آقای م.ع. نیز املاک ذکر شده را مطابق سند عادی از ج.ش. خریداری نموده و اسناد همه عادی می باشد. لذا با توجه به مدارک موجود و ارائه شده فروش مال غیر توسط متهم صورت نگرفته و نامبرده املاکی را طبق سند عادی خریده به شاکی فروخته است. عدم تحویل املاک دلیل بر فروش مال غیر نیست، لذا دادگاه با توجه به عدم احراز وقوع بزه مال غیر مستنداً به بند یک ماده 257 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری و اصل برائت با نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته، رأی بر برائت آقای الف.ع. از اتهام مطروحه صادر می نماید. رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه 21 دادگاه تجدید نظر استان تهران- مستشار دادگاه
تولیت – پور عرب

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *