نمونه رای مطالبه اجرت المثل ایام تصرف از مستاجر

نمونه رای مطالبه اجرت المثل ایام تصرف از مستاجر گروه وکلای حق وران





نمونه رای شرط مطالبه اجرت المثل ایام تصرف از مستاجر

نمونه رای شرط مطالبه اجرت المثل ایام تصرف از مستاجر

 رای دادگاه بدوی

رای دادگاه
در خصوص دادخواست خواهان آقای ع. ق. به وکالت از آقای ر. الف به طرفیت خوانده خانم س. ی. با وکالت آقای ق. ر. به خواسته مطالبه اجرت المثل اموال به مبلغ 1250/000/000 ریال به انضمام خسارات دادرسی و تاخیر تادیه با این توضیح که خواهان اعلام داشته که آقای ر. الف مالک رسمی یک واحد آپارتمان پلاک ثبتی … تهران به انضمام پارکینگ و انباری می باشد که قبل از انتقال رسمی به موکل توسط مالک سابق به اجاره خوانده داده شده است و از تاریخ 1391/9/16 با انقضاء مدت اجاره پس از ورود در مزایده پلاک فوق خوانده بدون اذن و مجوز قانونی از تاریخ 1391/9/16 اقدام به تصرف آن نموده است و علی رغم تذکرات مکرر بر تصرفات خود ادامه داده است، حال تقاضای صدور حکم وفق خواسته را دارد.

دادگاه با عنایت به جمیع اوراق و محتویات پرونده، ملاحظه دادنامه شماره 9309972160200851شعبه 37 حقوقی تهران که دعوی ابطال اجرائیه ثبتی خوانده مبنی بر عدم تخلیه ملک مورد اجاره تا زمان پرداخت کامل ودیعه مورد پذیرش واقع شده است و اجرائیه ثبتی تخلیه باطل گردیده است و توجها” به مستندات تقدیمی خوانده و نیز اظهارات خواهان که به محض پرداخت کامل مبلغ ودیعه ملک تخلیه و در اختیار مالک قرار گرفته است.

بناء علی هذا مطالبه اجرت المثل ایام تصرف قبل از پرداخت مبلغ ودیعه موضوع اجاره وفق توافق فی مابین و عرف قراردادی که به منزله تصریح در قرارداد است فاقد وجاهت قانونی بوده و مستندا” به مواد 10 – 190 219 – 223 – 225 – 1257 و 1258 قانون مدنی حکم به بی حقی خواهان صادر و اعلام می نماید رای صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم محترم تجدید نظر استان تهران می باشد .
رئیس شعبه 41 دادگاه عمومی حقوقی تهران-رضا انصاری

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

شرط مطالبه اجرت المثل ایام تصرف پس از انقضا موعد اجاره،استرداد ودیعه از جانب موجر می باشد؛ بنابراین مطالبه اجرت المثل ایام تصرف قبل از استرداد ودیعه به مستاجر، خلاف عرف قراردادی بوده و فاقد وجاهت قانونی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ملکی کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

رای دادگاه
آقای ر. الف.الف. با وکالت آقای ع. ق. بطرفیت خانم س. ی. نسبت به دادنامه شماره 0869 مورخ 94/08/20 صادره از شعبه 41 دادگاه عمومی حقوقی شهرستان تهران مشعر بر صدور حکم بر بی حقی در خصوص دعوی اقامه شده تحت خواسته مطالبه اجرت المثل از مستاجر دادخواست تجدیدنظرخواهی بخواسته صدور حکم به نقض دادنامه فوق الاشعار و نهایتاً صدور رای به محکومیت تجدیدنظرخوانده تقدیم نموده اند.

توجهاً به مفاد دادخواست و منضمات تقدیم شده و مفاد لایحه تقدیمی تجدیدنظرخواه و مفاد لایحه تقدیمی تجدیدنظرخوانده پس از رویت لایحه تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواه و سایر محتویات پرونده مطروحه ایرادی مدلل و موجه که موثر در مقام بوده و موجبات نقض دادنامه معترض عنه را فراهم آورد ارائه و اعلام نگردیده است و توجهاً به اینکه دادنامه یاد شده با رعایت مقررات شکلی و ماهوی صادر گردیده و عاری از منقصت قانونی است تجدیدنظرخواهی را وارد ندانسته و با رد تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواه نسبت به دادنامه تجدیدنظرخواسته به استناد ماده 358 از قانون آئین دادرسی مدنی دادنامه مارالذکر را تایید و اعلام میدارد رای صادره قطعی است.
شعبه 4 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رئیس و مستشار
هدایت اله جوادی – بهزادسعادت زاده

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *