نمونه رای مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت از ورثه متوفی

نمونه رای مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت از ورثه متوفی گروه وکلای حق وران





نمونه رای مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت از ورثه متوفی

نمونه رای مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت از ورثه متوفی

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دادخواست آقای ح. ش. بوکالت ازخانم ل. خ. فرزند ح.الف. بطرفیت آقای م.ک. ب. اصالتا” و ولایتا” از طرف امیر مهدی و محمد صالح هردو فرزندان و خانم ز. خ. و ر. ب. فرزند احمد بخواسته مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت از سال 1374 لغایت فوت زوج مرحوم احمد ب. مقوم به علی الحساب 000/ 100/ 3 ریال با جلب نظر کارشناس از توجه به جامع محتویات پرونده از جمله اظهارات طرفین و هم چنین کپی عقد نامه پیوست و گواهی حصر وراثت پیوست پرونده ملاحظه می گردد، خواهان همسر دائمی آقای احمد ب. فرزند م.ک. می باشد و ملاحظه گواهی حصر وراثت پیوست که در مورخه 3/ 10 / 74 عقد کرده اند و آقای احمد ب. در مورخه 19/ 11 / 93 فوت شده است و خواندگان پدر و فرزندان و مادر مرحوم احمد ب. می باشند که از وراث حین الفوت می باشند.

با توجه بشرح دادخواست تقدیمی و اظهارات طرفین نظر باینکه خواندگان دلیلی برد دعوی خواهان ارائه ننموده اند لذا دادگاه دعوی خواهان را وارد دانسته و مستندا به تبصره الحاقی ماده 336 قانون مدنی و هم چنین مواد 868 و 869 و 870 همان قانون حکم بر محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ 149000000 ریال بابت اجرت المثل ایام زوجیت خواهان با مرحوم احمد ب. طبق نظر یه کار شناس از ما ترک مرحوم احمد ب. در حق خواهان صادر و اعلام می گردد.

ضمنا خواهان ملزم به پرداخت مابقی هزینه دادرسی میباشد رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان تهران میباشد.
رئیس شعبه هشتم دادگاه خانواده شهرری- منصور فریدونی

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

 زوجه ای که خود را مستحق اجرت المثل ایام زوجیت می داند؛ باید در زمان حیات زوج مطالبه اجرت المثل کند تا امکان پاسخ زوج وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت از موجبات حکم بر بیحقی زوجه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل خانواده کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

درخصوص تجدیدنظرخواهی 1. آقای م.ک. ب. 2. خانم ز. ب. 3. خانم ر. ب. وراث مرحوم احمد بیات به طرفیت خانم ل. خ. با وکالت آقای ح. ش. نسبت به دادنامه شماره 2474 مورخه 94/12/18 صادره از شعبه 8 دادگاه خانواده شهرری که به موجب آن و حسب دادخواست خانم ل. خ. تجدیدنظرخواهان به پرداخت اجرت المثل ایام زناشویی با مرحوم احمد بیات، وراث به پرداخت اجرت المثل محکوم شده اند، اعتراض وارد است.

زیرا وفق تبصره ذیل 336 قانون مدنی دریافت اجرت المثل منوط به شرط است: الف- کارهایکه زوجه انجام می دهد عرفا” از وظایف وی نباشد. ب- به دستور زوج باشد. ج- زوجه بدون تبرع انجام داده باشد. که در این پرونده زوج فوت نموده و هیچ دلیلی در جهت این که دستوری به زوجه داده باشد وجود ندارد. ثانیا” کارهای زوجه در منزل وفق عرف جامعه قدیمی است. ثالثا” زوجه که خود را مستحق اجرت المثل می داند باید در زمان حیات زوج مطالبه می کرد تا زوج پاسخ او را می داد.

علیهذا به تشخیص دادگاه حکم صادره برخلاف قانون صادر گردیده مستندا” به ماده 358 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی ضمن نقض دادنامه معترض عنه حکم بر بیحقی خواهان بدوی صادر و اعلام می گردد. این رای قطعی است.
شعبه 11 دادگاه تجدیدنظراستان تهران – رئیس و مستشار
محمود ​فرهبد – جعفر نجفی رسا

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *