نمونه رای موارد حصری ابطال رأی داوری

نمونه رای موارد حصری ابطال رأی داوری گروه وکلای حق وران


نمونه رای موارد حصری ابطال رأی داوری

نمونه رای موارد حصری ابطال رأی داوری

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دعوی شرکت ش. (سهامی خاص) به مدیریت عاملی م.ی. با وکالت آقایان م.ط. فرزند ع.، ج.الف. فرزند الف. به طرفیت م.س. فرزند ح. به خواسته اعتراض به رأی داوری مورخ 3/11/87 موضوع پرونده کلاسه 7 8/89/1061 شعبه 89 دادگاه عمومی حقوقی تهران و صدور حکم به بطلان رأی داوری و توقف رأی داوری مقوم به 000/001/5 تومان. دادگاه نظر به اینکه موارد بطلان رأی داوری در ماده 489 از قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379، احصاشده در محاکم قضایی، الزاماً ادعای متقاضی بطلان رأی داوری را در قالب موارد مندرج در قانون مذکور مورد بررسی قرار می دهند که در مانحن فیه دلیل و مدرکی که مثبت بی اعتباری قرارداد ارجاع به داور یا مخالفت رأی داور مرضی الطرفین به قوانین موجد حق باشد، ارائه نشده است، حکم به بطلان دعوی خواهان صادر و اعلام می دارد. رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 89 دادگاه عمومی حقوقی تهران ـ فلاحتی

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

ابطال رأی داوری صرفاً در حدود موارد احصا شده در ماده 489 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی قابل پذیرش است و چنان چه دلیلی بر صدور رأی داوری بر خلاف قوانین موجد حق ارائه نشود، دعوی رد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل متخصص کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظرخواهی م.ط.، ج.الف. به وکالت از شرکت ش. نسبت به دادنامه شماره 152-31/3/91 صادره از شعبه 89 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن دعوای تجدیدنظرخواه با خواسته اعتراض به رأی داوری مورخ 3/11/87 و صدور حکم بر بطلان رأی داوری آقای غ.ش. مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفته، و با لحاظ عدم مطابقت اعتراض با بندهای ماده 489 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، حکم بر بطلان دعوای خواهان صادرشده، وارد نمی باشد؛

زیرا دادنامه تجدیدنظرخواسته بر اساس محتویات پرونده و دلایل و مدارک ابرازی صحیحاً و مطابق مقررات قانونی و خالی از هر گونه اشکال صادرشده، و تجدیدنظرخواه در این مرحله از رسیدگی دلیل یا مدرک قانع کننده و محکمه پسندی که نقض و بی اعتباری دادنامه معترض ٌعنه را ایجاب کند، ابراز ننموده و لایحه اعتراضیه متضمن جهت موجه نیست و تجدیدنظرخواهی با هیچ یک از شقوق ماده 348 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مطابقت ندارد. لذا دادگاه ادعای تجدیدنظرخواه را وارد و محمول بر صحت تشخیص نداده، دادنامه مورد اعتراض را منطبق با مقررات و اصول دادرسی می داند؛ مستنداً به ماده 358قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی، دادنامه تجدیدنظرخواسته را عیناً تأیید می نماید. رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه 10دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشاردادگاه
امی ـ ترابی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *