نمونه رای موضوع دعوی خلع ید

نمونه رای موضوع دعوی خلع ید گروه وکلای حق وران


نمونه رای موضوع دعوی خلع ید

نمونه رای موضوع دعوی خلع ید

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دادخواست وکلاء خواهان ها به طرفیت خوانده به خواسته انحلال شرکت جهت واگذاری ملک ( مغازه ) به نشانی تهران ، ناصر خسرو و … خلع ید از ملک با احتساب خسارات صرف نظر از بحث مالکیت نظر به آنکه طرفین قبول دارند از سال 75 تا به حال ملک حسب قرارداد در تصرف خوانده است و این دقیقاً تابع ماده 1 قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 است و طبق ماده 30 قانون مذکور طرفین نمی توانند توافق کنند که قانون مذکور اجرا نشود و توافق بر عدم تعلق حق کسب و پیشه تجاری بلا اثر و باطل است و طبق قانون مذکور اصل بر عدم تخلیه است مگر موارد مندرج در قانون روابط موجر و مستاجر از جمله مواد 14 و15 که قانون اجازه به تخلیه داده و ید فعلی نیز غاصبانه محسوب نمی شود لهذا دادگاه به استناد ماده 197 قانون آئین دادرسی مدنی حکم بر بطلان دعوی مطروحه صادر و اعلام می دارد این رای حضوری و ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان می باشد.
رئیس شعبه هیجدهم دادگاه عمومی ( حقوقی )تهران- حسین عطاری

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

خلع ید ناظر به مالکیت عرصه واعیان مورد تصرف است و در صورتی که آنچه به خواهان صلح شده، حقوق مصالحان در موضوع سند اجاره باشد، دعوی خلع ید، مقتضی صدور قرار عدم استماع دعوی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ملکی کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی ن. خ. و ع.الف. الف. و م. خ. با وکالت ح. ع. به طرفیت الف. ب.ت. از دادنامه 232/94 شعبه 218 دادگاه عمومی که طی آن دعوی نخستین تجدیدنظرخواهانها به خواسته انحلال شرکت و خلع ید منجر به صدور حکم بطلان شده است ،دادگاه با عنایت به اینکه فیمابین متداعین قرارداد اجاره متعددی منعقد شده وتجدیدنظرخوانده متصرف مغازه مورد بحث بوده وجود شرکت مدنی فیمابین در قالب شرکت موضوع مواد 571 به بعد از مبحث اول فصل هشتم قانون مدنی منتفی است تا نسبت به انحلال آن دعوائی مطرح شود وموجر با تصور ایجاد تضمین برای تخلیه ویا رفع تصرف از مورد اجاره چنین قراردای را تنظیم نموده .از طرفی خلع ید ناظر به مالکیت عرصه واعیان مورد تصرفی است در صورتیکه تجدیدنظرخواه حسب صلح حقوقی شماره 140496 مورحه 73/5/23 دفتر خانه 52 تهران آنچه که به وی صلح شده ،حقوق مصالحان در باقیمانده محل مورد اجاره سند اجاره نامه 42133-42077 دفتر خانه 5 تهران وقرارداد اجاره 23791-1325/9/5 همان دفتر خانه می باشد بنابراین دعوی ابتدائی مقتضی صدور قرار عدم استماع را داشته بنابراین دادنامه مورد اعتراض طبق ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی نقض وقرار عدم استماع دعوی صادر واعلام می گردد.رای صادره قطعی است.
شعبه 29 دادگاه تجدیدنظراستان تهران – رئیس و مستشار
سیدابراهیم حسینی – بهزاد ابراهیمی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *