نمونه رای نگهداری مشروب الکلی و شرب خمر

نمونه رای نگهداری مشروب الکلی و شرب خمر گروه وکلای حق وران


نمونه رای نگهداری مشروب الکلی و شرب خمر

نمونه رای نگهداری مشروب الکلی و شرب خمر

 رای دادگاه بدوی

در خصوص اتهام 1- الف. الف. و 2- س.ب. ج. مبنی بر شرب خمر با عنایت به جمیع محتویات پرونده و گزارش واصله و مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ناحیه 32 تهران و توجه به دفاعیات بلاوجه متهمین در جلسه دادگاه که به جهت فرار از مجازات مطرح نموده اند با عنایت به وجود دلایل و قرائن و امارات متقن و موجد حصول علم و یقین از جمله گزارش پلیس راهور متعاقب انجام تست الکل به وجود مقادیر زیادی الکل در بدن نامبردگان ناشی از شرب خمر و همچنین دستگیری متهم ردیف اول هنگام رانندگی در وضعیت نامتعادل و خطرناک منجر به تصادف با موانع موجود در بزرگراه و همچنین اقاریر صریح و مقرون به واقع اولیه آنان در جریان دادرسی به شرب خمر، بزهکاریشان در حد اتهام ذکر شده نزد دادگاه محرز و مسلم بوده فلذا به استناد مواد 211 و 264 و 265 از قانون مجازات اسلامی مصوب اردیبهشت 1392 حکم محکومیت هر یک به تحمل هشتاد تازیانه حد شرعی صادر و اعلام می گردد. ضمناً نظر به شدت قبح عمل ارتکابی از سوی متهم ردیف اول ( الف. الف. ) بشرح گزارش اولیه پلیس راهور مبنی بر رانندگی با وسیله نقلیه موتوری در سطح شهر پس از مصرف مشروبات الکلی منجر به تصادف خسارتی و ایجاد حالت خطرناک برای سایر شهروندان از باب تکمیل مجازات به استناد بند ث از ماده 23 و ماده 31 از قانون فوق الذکر نامبرده به مدت یک سال از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری و یا تصدی وسایل موتوری منع می گردد. در خصوص اتهام دیگر متهم ردیف اول مبنی بر حمل و نگهداری نیم لیتر مشروب الکلی دست ساز با عنایت به جمیع محتویات پرونده و کیفرخواست صادره و همچنین عنایت به دفاعیات بلاوجه و بلااثر وی در جلسه دادگاه به سبب وجود دلایل و قرائن و امارات متقن از جمله کشف و ضبط مشروب الکلی دست ساز از خودرو وی بشرح گزارش ضابطین قضائی و اقاریر اولیه نامبرده مبنی بر تعلق مشروب مکشوفه به وی، بزهکاریش در حد ارتکاب جرم موصوف نیز نزد دادگاه محرز و مسلم می باشد فلذا به استناد ماده 702 قانون تعزیرات (کتاب پنجم) و لحاظ مواد 37 و 38 قانون مجازات اسلامی مصوب اردیبهشت 1392 از باب تخفیف و تبدیل مجازات به سبب فقد سابقه قبلی نامبرده و مقدار اندک مشروب مکشوفه با لحاظ دو درجه تخفیف و توجه به مفاد مواد 19 و 65 و 83 و 86 از قانون مذکور در باب تعیین مجازات جایگزین حبس حکم محکومیت متهم به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی (جایگزین تحمل یک ماه حبس) به انضمام پرداخت پانصد هزار ریال جزای نقدی بدل از تحمل ده ضربه شلاق و همچنین پرداخت پانصد هزار ریال جزای نقدی (کمتر از پنج برابر ارزش تجاری و عرفی مشروبات مکشوفه) در حق صندوق دولت صادر و اعلام می گردد. ایام بازداشت قبلی متهم وفق مفاد ماده 27 قانون فوق الذکر محاسبه و منظور گردد. ضمنا بر اساس ذیل ماده 215 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 مشروب مکشوفه نیز معدوم شود. رأی صادره حضوری و در مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 1088 دادگاه کیفری دو مجتمع قضائی ارشاد تهران- شهباز صحرائیان

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

در صورتی که شخصی مرتکب مصرف مشروبات الکلی گردد و همچنین اقدام به نگهداری از مشروبات الکلی نماید مرتکب دو جرم گردیده :

1- جرم مصرف مشروبات الکی که مستجب هفتاد ضربه شلاق می باشد.

2- جرم نگهداری از مشروبات الکلی که مستجب حبس و جریمه نقدی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل شرب خمر متخصص کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظر خواهی آقایان س.ب. ج. و الف. الف. نسبت به آن قسمت از دادنامه شماره 1248 مورخ 1394/11/27 شعبه 1088 دادگاه کیفری ( 2 ) تهران که ضمن آن نامبردگان بشرح مندرجات رای مذکور باتهام شرب خمر به تحمل هشتاد ضربه شلاق حدی و بعلاوه آقای الف. الف. بمنع از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری و یا تصدی وسایل موتوری بمدت یکسال و باضافه نامبرده اخیر باتهام نگهداری نیم لیتر مشروب الکلی دست ساز بپرداخت دومیلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و مبلغ پانصد هزار ریال بدل از ده ضربه شلاق تعزیری و پرداخت پانصد هزار ریال قیمت ارزش عرفی و تجاری محکوم شده اند وارد نیست زیرابا توجه به محتویات پرونده و اوضاع واحوال منعکسه در آن از جمله دلائل و مبانی صدور رای و مفاد کیفر خواست تنظیمی شماره 6152 مورخ 1394/10/15 –‌- صدور رای مذکور مغایر مقررات مربوطه بنظر نمی رسد و نظر به اینکه از ناحیه تجدیدنظر خواهانها دلیلی که نقض رای تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید اقامه نشده است لذا به جهات مذکور مستندا به مدلول مواد 160 و 162 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و 318 و بند الف ماده 455 قانون آئین دادرسی کیفری رای تجدیدنظر خواسته را در مورد محکومیت هریک از تجدیدنظر خواهانها ( محکوم علیهما ) تائید می نماید این رای قطعی است.
شعبه 53 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رئیس و مستشار
سیدکاظم ساداتی – حسن کریمی یزدی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *