وکیل خوب

وکیل وکیل خوب وکیل حق وران وکیل راستگو وکیل صادق وکیل متخصص وکیل مجرب وکیل حق وران


برای تبدیل شدن به یک وکیل خوب، باید روی یادگیری و توسعه مهارت ها، ویژگی های شخصی و شخصیت خود سرمایه گذاری کنید. ترکیب همه این عوامل به شما کمک می کند تا تمام ویژگی های مورد نیاز برای موفقیت به عنوان یک وکیل را توسعه دهید.

به عنوان یک وکیل، شما موظف هستید که موکلان خود را از طریق سیستم حقوقی تا جایی که می توانید راهنمایی کنید. یک وکیل خوب به طور مداوم مهارت خود را توسعه می دهد، دانش خود را از قانون حفظ می کند و خود را وقف پیشرفت شخصی می کند.

 

با توجه به مشکلات مختلف در جامعه و درگیر بودن اکثریت مردم با مسائل مختلف حقوقی، همواره مردم علاقه مند هستند تا پروژه های خود را به بهترین وکیل بسپارند. تا نتیجه مطلوب را کسب نمایند. اما اینکه به چه وکیلی پرونده حقوقی خود را بسپاریم. و آن وکیل باید دارای چه شرایطی باشد؛ مطالبی است که در ادامه به آن پی پردازیم.

 وکالت به چه معناست:

به موجب ماده 656 قانون مدنی : وکالت نامه قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را تعیین می کند تا از طرف او اقدام کند. با انعقاد قرارداد وکالت نامه ، وکیل و مشتری در برابر یکدیگر حقوق و تعهداتی دارند، از روابط حقوقی ، وظایف و مسئولیت های متقابل برخوردارند.

 

برای اینکه یک وکیل خوب باشید باید موارد زیر را درخودتقویت کنید:

  1. دانش قوی از قانون.
  2. قضاوت خوب و مهارت تصمیم گیری.
  3. مهارت های تحقیق و تحلیل.
  4. مهارت های ارتباطی خوب، صحبت کردن در جمع و گوش دادن.

 

شرایط وکیل خوب بودن:

اگر بخواهیم به یک وکیل اعتماد کنیم. و پرونده حقوقی خود را به او بسپاریم. او باید حتما دارای شرایط و ویژگی هایی باشد. که بتواند پرونده ما را به نتیجه مطلوب برساند. در ادامه به مواردی که حایز اهمیت هست اشاره می نماییم.

  1. صداقت

به نظر مهمترین ویژگی یک وکیل داشتن صداقت است که تمام مسائل را آگاهانه و دقیق با موکل خود در میان بگذارد.

  1. امانت داری

نکته بعدی این است که اگر وکیل ما امانت دار نباشد ما نمیتوانیم با او صادقانه و با خیال راحت در رابطه با تمام امور پرونده با او صحبت بکنیم و ممکن است اطلاعات شخصی ما را پخش نمایند.

  1. واقعیت نگر

از آنجایی که تعهد وکیل دادگستری، تعهد به نتیجه نبوده و تعهد وی تعهد به وسیله می باشد، لازم است که وکیل همانند یک جراح مسائلی را که ممکن است در حین دادرسی پیش آید و شانس برنده شدن موکل را به وی گوشزد نماید و هیچگاه به موکل اعلام نکند که وی صددرصد برنده می باشد. بنابراین ویژگی بعدی یک وکیل خوب آن است که واقعیات امر و پروسه رسیدگی را به موکل اعلام نماید.

  1. وقت شناسی

وکیل باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا موکل در زمان کمتر و البته با اطمینان خاطر بیشتری به حق خویش دست یابد.

  1. داشتن علم و تخصص همراه با تجربه

نکته حائز اهمیت این است که وکیلی میتواند خوب عمل نماید که علم و آگاهی دقیق و کامل نسبت به متون حقوقی داشته باشد ولی این کافی نیست بلکه تجربه در این کار نیز میتواند بسیار راهگشا باشد.

گروه وکلای حق وران

 

وکلای خوب هرگز از یادگیری دست نمی کشند و فعال هستند. مهارت هایی که یک وکیل به آن نیاز دارد در طول زمان پرورش می یابد و با تجربه همراه است.  چه به تازگی حرفه حقوقی خود را شروع کرده اید یا 20 سال تجربه حقوقی داشته باشید، به طور مداوم این مهارت های کلیدی وکالت را توسعه خواهید داد.

مهارت های کلیدی برای وکلا

♦شناخت قانون: 
شناخت قوی از قانون یک مهارت  اساسی برای وکلا است. اگر قصد دارید شغلی را در زمینه خاصی از قانون دنبال کنید، وقت خود را به توسعه دانش حقوقی خود در آن رشته حقوقی اختصاص دهید.

♦ارتباط خوب:
ارتباط خوب سنگ بنای هر رابطه وکیل و موکل است. شما باید بدانید که چگونه در انواع موقعیت های مختلف ارتباط برقرار کنید، بنابراین هرگز نباید فرصتی را برای تقویت مهارت های ارتباطی خود از دست بدهید. گوش دادن و پاسخگویی از ارکان ارتباط خوب به عنوان یک وکیل است و مشتریانی که با موقعیت های چالش برانگیز مواجه می شوند بسیار قدردانی می کنند.

♦خلاقیت:
خلاقیت نیز یک مهارت کلیدی برای وکلا است. قانون صرفاً یک علم نیست، یک هنر برای عمل قانونی مؤثر وجود دارد. در برخی موارد، برای یافتن راه حل باید «خارج از چارچوب» فکر کنید. یک وکیل خوب می داند چگونه خلاقیت را تحت فشار اعمال کند.

♦مهارت های  تحلیلی و نوشتاری:
داشتن مهارت های منطقی، تحلیلی، تحقیقی و نوشتاری عالی همه از ویژگی های یک وکیل خوب است. وکلای موفق باید بتوانند اسناد و استدلال های حقوقی مؤثر، روشن و مستدلی را که نیاز به تحقیق دارند، به علاوه یک رویکرد تحلیلی و منطقی قوی تهیه کنند.

 

 

ویژگی های شخصی برای یک وکیل:

  1. اشتیاق واقعی به شغل :یکی از ویژگی های  شخصی ،برای یک وکیل، اشتیاق واقعی به شغل است. به عنوان مثال، اگر مشتاق رسیدگی به مسائل کلیدی اجتماعی هستید، می توانید به عنوان یک وکیل موفق، اشتیاق خود را برآورده کنید.
  2.  انعطاف پذیری: یک ویژگی شخصی برای وکلای خوب است. برخی از روزها، حرفه وکالت می تواند سخت باشد و شما مجبور خواهید بود که در آن روز سخت تلاش کنید.شما همچنین در معرض بازخورد و بازبینی دائمی همکاران خود خواهید بود، بنابراین پوست ضخیم برای یک وکیل خوب ضروری است.
  3. انگیزه :داشته باشید که یک وکیل خوب باشید زیرا اغلب باید ساعت های طولانی و چالش برانگیز کار کنید. با انگیزه ماندن به پیگیری پرونده ها کمک می کند، تضمین می کند که چیزها نادیده گرفته نمی شوند و تعهد شما را برای کمک به مشتریان تا حد امکان حفظ می کند.

ویژگی های کلیدی وسازمانی وکیل:

♦سازمان دهی :

یکی از ویژگی های کلیدی یک وکیل خوب، سازماندهی است. اجزای زیادی در سیستم حقوقی وجود دارد، و سازماندهی تضمین می کند که استانداردهای حرفه ای را حفظ کرده و به فرآیندهای قانونی پایبند باشید.

سازماندهی خوب از اطلاعات حساس در برابر دستیابی به دست افراد نادرست محافظت می کند و کمک می کند تا همه اسناد قانونی را مرتب نگه دارد، که در صورت نیاز به ارجاع آنها در یک پرونده مهم است.

♦صبر:

پرونده های حقوقی می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد، بنابراین صبر یکی دیگر از ویژگی های کلیدی وکیل است. داشتن صبر به شما این امکان را می دهد تا زمانی که مشتریان شما را برای دریافت پاسخ تحت فشار قرار می دهند حرفه ای عمل کنید.

♦خونسردی:

هنگامی که از طرف یک مشتری اقدام به قبول پرونده می کنید، تعادل عاطفی مهم است. اینجاست که خونسردی وارد می‌شود. پرونده‌های حقوقی می‌توانند سخت باشند و یک وکیل خوب می‌تواند برای حفظ حس احترام و حرفه‌ای بودن در همه شرایط تحت فشار خونسردی خود را حفظ کند.

♦رحم و شفقت – دلسوزی:

کار با موکلان به عنوان وکیل مستلزم شفقت است. در پرونده های حقوقی احساسات زیادی وجود دارد و نشان دادن شفقت می تواند به مشتری کمک کند در مواقع سخت احساس اطمینان بیشتری کند. بسیار مهم است که احساسات خود را از موارد چالش برانگیز جدا کنید، نشان دادن شفقت هنگام تعامل با مشتریان مفید است.

♦قدرت اقناع:
قدرت متقاعدسازی با مهارت های افراد خوب به عنوان ویژگی کلیدی یک وکیل خوب گره خورده است. صرف نظر از ویژگی های علمی، وکلا هر روز با مردم و از طرف مردم کار می کنند و اقدامات یک وکیل بر زندگی افراد تأثیر می گذارد. متقاعد کردن مشتریان برای انجام اقدامات خاصی که به نفع آنهاست اغلب مستلزم کمی متقاعدسازی ملایم است.

گروه وکلای حق وران

چگونه یک وکیل خوب شویم:

برای تبدیل شدن به یک وکیل خوب، باید روی یادگیری و توسعه مهارت ها، ویژگی های شخصی و شخصیت خود سرمایه گذاری کنید. ترکیب همه این عوامل به شما کمک می کند تا تمام ویژگی های مورد نیاز برای موفقیت به عنوان یک وکیل را توسعه دهید.

به عنوان یک وکیل، شما موظف هستید که موکلان خود را از طریق سیستم حقوقی تا جایی که می توانید راهنمایی کنید. یک وکیل خوب به طور مداوم مهارت خود را توسعه می دهد، دانش خود را از قانون حفظ می کند و خود را وقف پیشرفت شخصی می کند.

گروه وکلای حق وران
گروه وکلای حق وران

سخن آخر:

به قطع اگر در امور حقوقی خود یک وکیل متخصصِ خوب را انتخاب نمایید. قطعا مسیر مطالبه گری شما کوتاه تر و راحت تر است. و نتیجه ی بهتری اتخاذ خواهید نمود.

 ما بااطمینان؛ وکلای حق وران رو با تضمین کاری و اخلاقی به شما معرفی می کنیم حتما یکبار تجربه نمایید. برای مطالعه بیشتر درباره وکیل خوب تهران اینجا کلیک کنید.

مشاوره حقوقی رایگان

برای انجام مشاوره حقوقی رایگان از طریق دکمه زیر اقدام کنید

کارشناسان حق وران در اسرع وقت به سوال شما پاسخ خواهند داد. مشاهده سایر سوالات و پاسخ ها  در اینجا .

گروه وکلای حق وران با همکاری 8 وکیل خوب تهران اقدام به ارائه خدمات مشاوره به سراسر کشور می نماید.

این مجموعه به صورت پاسخگویی تلفنی؛ آنلاین؛ حضوری  در ۲۴ ساعت شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

خدمات رایگان مشاوره از بخش پرسش و پاسخ را از دست ندهید.

زمینه های تخصصی فعالیت این مجموعه در زمینه های زیر می باشد :

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان؛وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل سرقفلی ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل ارز دیجیتال

در صورتی که تمایل به دریافت مشاوره حقوقی در کمترین زمان ممکن را دارید و یا نیاز به مشاوره تلفنی دارید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمائید تا در کمترین زمان به پاسخ سوالات خود برسید.

یکی از خدمات محبوب کاربران گروه وکلای حق وران ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان می باشد.

برای گرفتن پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان می توانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام نمائید.

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند.

شماره تماس:09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

 

 

 

 

 

2 دیدگاه

  • .سلام روزتون به خیر . سال ۹۵ همسر سابقم از کارت بانکی من مبالغی رو به کارت بانکی خواهر و شوهر خواهرش واریز کرده الان جدا شدیم ایا میتونم این مبالغ رو دادخواست استرداد وجه بزنم ؟ و اینکه به نرخ روز حساب میشه یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *