جرم مزاحمت در روبیکا

جرم مزاحمت در روبیکا


جرم مزاحمت در روبیکا از جمله جرایم اینترنتی است که در قانون جرم انگاری شده است و مطابق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی به مجازات حبس از ۱۵ روز تا سه ماه محکومیت در نظر گرفته می‌شود.

همچنین از جمله مجازات‌های توهین در فضای مجازی مجازت حبس خواهد داشت. هرگونه تهدید و ایجاد مزاحمت در روبیکا مطابق ماده ۶۶۹ قابل پیگیری می‌باشد. برای این منظور بهتر است تا از وکیل جرایم اینترنتی کمک بگیرید.

جرم مزاحمت در روبیکا چیست؟ ایجاد مزاحمت برای اشخاص در قانون مجازات اسلامی ایران جرم انگاری گردیده است. این امر ممکن است به در فضای حقیقی یا مجازی رخ دهد که نسبت به میزان آسیب های آن می تواند مجازات های متفاوتی را در بر داشته باشد.

در این مقاله به بررسی جرم مزاحمت در روبیکا و مجازات های آن می پردازیم. همچنین برای اطلاع از جرم مزاحمت در روبیکا با وکیل جرایم اینترنتی مشاوره نمایید.

نحوه ی تعیین جرم مزاحمت در روبیکا

فضای مجازی بستری برای ارتباط میان کاربران آن فراهم آورده است که بازدهی های مثبت و منفی را در پی داشته است. از جمله این بازدهی های منفی افزایش وقوع جرم در فضای مجازی به شکل های متفاوت می باشد. تعیین جرم مزاحمت در روبیکا بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد که در نتیجه مجازات های مختلفی هم در پی داشته باشد.

مستند به ماده 619 قانون مجازات اسلامی:« هرکس در اماکن عمومی یا معابر متعرصض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مختلف شوون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از دو تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

براساس قانون مذکور می توان گفت برای مزاحمت اطفال و زنان در قانون مجازات هایی پیش بینی شده است. در خصوص جرم مزاحمت در روبیکا هم برای مرتکبین می توان مسئولیت های کیفری را در نظر گرفت که بسته به کیفیت وقوع جرم مجازات ها متفاوت است. برای اطلاع از نحوه ی تعیین جرم مزاحمت در روبیکا از وکیل جرایم اینترنتی کمک بگیرید. همچنین جهت تنظیم شکایت و ارائه ی دفاعیات مناسب از ده وکیل خوب تهران در مجموعه حق وران کمک بگیرید.

نحوه ی مجازات جرم مزاحمت در روبیکا چیست؟

نحوه ی تعیین جرم مزاحمت در روبیکا
نحوه ی تعیین جرم مزاحمت در روبیکا

عنوان مجرمانه ی مزاحمت در روبیکا که از انواع جرایم سایبری می باشد در قانون جرایم رایانه ای مشخص گردیده است. یکی از راه های کنترل مزاحمت مسدودسازی افراد در اپلیکیشن روبیکا می باشد.

در صورتی که مزاحمت ها از کنترل شخص خارج شود و وی تصمیم بگیرد شکایتی تنظیم نماید می تواند تنظیم شکوائیه ی آن را به وکیل جرایم اینترنتی متخصص بسپارد. پس از ثبت شکایت کیفری مورد نظر جرایمی که منجر به سلب آرامش و توهین به وی شده را به قاضی دادگاه توضیح دهد تا طبق آن مجرم مجازات گردد. قانون گذار برای مرتکبان مجازات حبس در نظر گرفته است.

براساس ماده 641 قانون مجازات اسلامی:« هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از پانزده روز تا سه ماه محکوم خواهد شد.» جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات جرم مزاحمت در روبیکا با وکیل جرایم اینترنتی مشورت نمایید.

مجازات توهین در فضای مجازی از جمله روبیکا به چه صورت می باشد؟

جرم توهین به اشخاص : توهین کردن به اشخاص دارای مجازات های پیش بینی شده ای می باشد که اگر این امر در فضای مجازی نیز رخ دهد باز هم موجب مجازات خواهد شد. جرم توهین پیامکی دارای مجازات شلاق و جزای نقدی می باشد. توهین به هرگونه عمل از قبیل فحش دادن یا استفاده از الفاظ نامناسب به صورت عرفی گفته می شود.

جرم تهدید اشخاص: تهدید اشخاص به هر صورتی که رخ دهد دارای مجازات می باشد. در خصوص مزاحمت به نوع تهدید در روبیکا هم قانون مجازات هایی را در نظر گرفته است. تهدید به معنای ایجاد رعب و وحشت در شخصی به جهت جلوگیری از انجام امری یا برانگیختن وی به کاری می باشد.

براساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی تهدید به هر نحوی که رخ دهد یعنی چه در مکان واقعی و چه مجازی مصداق جرم می باشد و قابل شکایت است.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *