سهم ارث زن بابا

سهم ارث زن بابا


سهم ارث زن بابا نیز مانند سایر ورثه  طبق قانون ارث محاسبه و در ابتدای تقسیم ارث پرداخت خواهد شد.همچنین مهریه و سایر حق و حقوق زن دوم یا نامادری در تقسیم ارث محاسبه خواهد شد.

به طور خلاصه اگر متوفی دارای فرزند باشد یک هشتم اموال و در صورت نداشتن فرزند یک چهارم اموال به زن بابا به ارث می رسد.
ارث یک نهاد حقوقی می‌ باشد که بعد از فوت یک فرد مطرح می‌ گردد و طبق قانون باید تکلیف اموال و بدهی‌ ها به صورت کامل مشخص گردد.

تماس با وکیل متخصص09129426674

میزان سهم ارث زن بابا

درباره میزان سهم ارث زن بابا معمولاً دو حالت به وجود می‌ آید که در کل زن‌ ها یا یک هشتم ارث می‌ برند یا یک چهارم از اموال را می گیرند.
در صورتی که فرد متوفی فرزندی نداشته باشد یک چهارم اموال به همسر او می‌ رسد.
ولی اگر فرد متوفی دارای فرزند باشد یک هشتم از اموال به نامادری خواهد رسید.
موردی که به آن باید توجه داشته باشید این است که حتماً در مورد مسائل مربوط به ارث با وکیل ارث ارتباط برقرار کرده و موضوعات را به صورت کامل با او مطرح سازید تا به هیچ عنوان شک و شبهه‌ای برای تقسیم اموال به وجود نیاید.

میزان سهم ارث زن بابا
میزان سهم ارث زن بابا

همچنین نکته دیگری که باید آن را مورد توجه قرار دهید این است که اگر به هر دلیلی وقت مشورت با وکیل به صورت حضوری را ندارید مشاوره تلفنی شرایط بسیار آسانی را برای شما فراهم می‌ آورد تا بتوانید به راحتی اطلاعات مناسب را به دست آورید.
میزان سهم ارث نامادری ۵ حالت متفاوت دارد که به صورت اختصاری آن ها را بیان خواهیم کرد.

  • سهم ارث زن بابا در صورتی که تنها باشد و متوفی فرزندی نداشته باشد در این صورت یک چهارم اموال منقول و غیرمنقول متعلق به نامادری می‌باشد.
  • اگر نامادری تنها باشد و متوفی فرزند داشته باشد حتی اگر فرزند متعلق به نامادری نباشد و برای فرد دیگری باشد باز هم یک هشتم اموال به نامادری خواهد رسید.
  • در صورتی که متوفی فرزندی نداشته باشد و همزمان دو یا چند همسر داشته باشد یک چهارم اموال منقول و غیرمنقول به تمام افراد خواهد رسید.
  • ولی اگر برعکس آن متوفی دارای فرزند باشد و همزمان دو یا چند همسر نیز داشته باشد به همسران او یک هشتم اموال می‌رسد.

در صورت فوت مرد چه کسانی ارث می‌ برند؟ و فروش آن به چه صورت است؟

به طور کلی می‌توان گفت نحوه ارث بردن افراد به دو حالت سببی و نسبی می‌باشد که طبق ماده ۸۶۲ قانون مدنی در رابطه با ارث، طبقات ارث را می‌توان در سه دسته متفاوت تقسیم بندی کرد.

  • طبقه اول شامل پدر مادر و فرزندان متوفی می باشند.نوه در صورتی می تواند در طبقه اول باشد که همه فرزندان فوت کرده باشند.
  • طبقه دوم پدر بزرگ و مادر بزرگ و خواهر و برادر است.
  • طبقه سوم عمو ها و عمه ها ، خاله ها و دایی ها.در صورت فوت مرد افرادی ارث می‌ برند که فرزندان او باشند و یا خویشاوند نسبی متوفی باشند.

همچنین به این نکته باید توجه داشته باشید که اگر مرد دارای فرزندی نباشد؛ همسر پدر و مادر فرد متوفی به ترتیب یک چهارم یک سوم و دو سوم از اموال را به ارث خواهند برد.

بعد از فوت فرد اموال به جا مانده از وی که ماترک خوانده می‌ شوند بعد از پرداخت دیون و طبق قانون ارث که در کتاب قانون مدنی به آن اشاره شده است بین تمام وارثان نسبی و سببی تقسیم خواهد شد.

برای اینکه در زمان تقسیم ارث بین نامادری وسایر ورثه اختلاف زیادی صورت نگیرد زن بابا یا نامدری میتواند اقدام به فروش سهم الاث بدون دردسر نماید. برای این کار می تواند از بهترین وکیل خوب تهران در حوزه ارث کمک بگیرید تا به نمایندگی از افراد اقدام به دریافت گواهی انحصار وراثت و تعیین سهم الارث می‌نماید که با آگاهی از مشکلات و قوانین به بهترین شکل شکواییه ها را تنظیم می کند.

وکیل با داشتن آگاهی های لازم از قوانین بسیار کارگشا خواهد بود و شما دوندگی بسیار کمتری را برای سهم ارث خواهید داشت. زیرا وکیل با داشتن اطلاعات کافی تمامی مراحل را به طور قانونی و دقیق انجام می دهد.

تماس با وکیل متخصص09129426674

ماده قانون مدنی در مورد سهم ارث

طبق ماده ۹۴۰ قانون مدنی باید همه زن‌ ها عقد دائم باشند و همسر صیغه‌ای سهم ارث از شوهر ندارد.

ماده ۸۴۳ قانون مدنی نیز به وصیت کننده اجازه داده است که فقط تا ثلث اموالش را وصیت کند.

طبق ماده ۹۴۲ قانون مدنی در صورت تعدد زوجات ربع یا ثمن ترکه که تعلق به زوجه دارد بین همه آنان بالسویه تقسیم می شود.

زن قبل از مرگ همسرش اگر زنده باشد از اموال همسرش ارث می‌ برد که در ماده ۸۷۵ قانون مدنی به آن اشاره شده است.

سهم ارث زن بابا
سهم ارث زن بابا

قانون جدید ارث زن از شوهر چیست و شامل چه مواردی می‌ شود

همانطور که می‌ دانید میزان ارث زن از شوهر به دو عامل بستگی دارد.

داشتن فرزند: اگر زن اول دارای فرزند بوده یک هشتم از اموال شوهر خود را ارث می‌ برد، اما اگر فرزندان آن ها مشترک نبوده و فرزند متعلق به آن زن نباشد سهم ارث همان یک هشتم کل اموال شوهر می‌ باشد.
اگر مرد فوت شده هیچ فرزندی نداشته باشد زن یک چهارم اموال شوهر را ارث می‌ برد.

تعداد همسران متوفی: اگر مرد فوت شده چند همسر داشته باشد و همچنین دارای فرزند نیز باشد میزان یک هشتم از اموال او بین همسرانش به اندازه برابر و مساوی تقسیم خواهد شد.

در نظر داشته باشید منظور این نیست که هر زن به صورت جداگانه یک هشتم از اموال شوهر را ارث می‌ برد بلکه یک هشتم اموال بین تعداد همسران به صورت مساوی تقسیم می‌ شود.

سوالات متداول 

آیا فرد می‌ تواند اموال خود را وقتی زنده است تقسیم کند؟

هر کسی در زمان حیات خود می‌ تواند هر میزان از اموال خود را به کسی که بخواهد و تحت هر عنوانی منتقل کند.

سهم ارث زن دوم چقدر است؟

در صورت داشتن فرزند یک هشتم از اموال بین زن‌ ها تقسیم می‌ شود. اما اگر زن دوم فرزندی نداشته باشد یک چهارم اموال را به ارث می برد.

ورثه چطور می توانند سهم ارث را بفروشند؟

در رابطه با نوع پرونده که مربوط به سهم ارث می‌ باشد نیاز به جزئیات بسیار بالا است و فروش سهم ارث بدون دردسر با داشتن وکیل خوب تهران امکان پذیر نیست زیرا راهنمایی های لازم را به شما می کند که بتوانید مراحل فروش را به راحتی انجام دهید.

 

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *