دفاعیه شرب خمر

دفاعیه شرب خمر: 09129426674


دفاعیه شرب خمر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما به علت مصرف شرب خم تحت تعقیب باشید؛که به کمک وکیل شرب خمر می‌توانید اقدام به ارائه لایحه دفاعیه برای دفاع از خود در دادگاه ارائه کنید. از آنجایی که مسئله شرب خمر در جامعه اسلامی ایران یک مسئله اجتماعی و مهم است و از نظر فقهی مشمول مجازات خواهد بود.

چون که هم روی عقل و هوشیاری تاثیر دارد و هم می‌تواندباعث آسیب به دیگران باشد. لذا این جرم در ایران حدی بوده و در شرع هم برای آن مجازات‌هایی مشخص و تعیین شده است. اهمیت موضوع تا جایی است که در سه بار تکرار این جرم برای محکوم حکم اعدام در نظر گرفته می شود.

دفاعیه شرب خمر

لایحه دفاعیه شرب خمر در واقع یک نامه حقوقی کتبی است که محکوم به شرب خمر در خصوص دفاع از حق و حقوق خود به مرجع قضایی ارائه می‌کند .

در متن دفاعیه شرب خمر باید از قوانین و مقررات مصوب به قوه مقننه استفاده شود. برای  تنظیم لایحه دفاعیه؛باید مدارک ؛اسناد و ادله کافی ارائه کرد تا بتواند به عدم مصرف شرب خمر شخص محکوم کمک کند.

تنظیم لایحه دفاعیه شرب خمر

تنظیم لایحه دفاعهی به دلیل تاثیرگذاری زیادی که دارد باید جامع دقیق و موثق باشد. از جمله نکات مهم مورد نیاز که باید در لایحه دفاعیه قید شود شامل:
در ابتدا یک شرح خلاصه‌ای در خصوص خلاصه ماجرا بنویسید.

سپس در خصوص دفاع از خود مدارک و ادله کافی را ارائه کنید .

بهتر است برای اینکه قاضی بتواند تصمیم دقیق و درستی بگیرد دلایل قانونی و مستندات قانونی ارائه شود لذا باید اهداف خود را واضح و روشن ارائه کنیم

از آنجایی که لایحه‌های دفاعیه دارای انواع مختلفی هستند؛ اما در نگارش حقوقی ترک می‌باشند و باید یک لحن رسمی با روان مناسب داشته باشد و در نهایت احترام به قاضی یا دادستان ارائه شود.

در زمان تنظیم لایحه دفاعیه شرب خم بهتر است که خیلی مختصر و مفید و کوتاه به موضوع پرونده اشاره کنید. چون به خاطر تعدد پرونده‌های قضایی در دادگستری؛ ارائه مدارک و اسنادی که ضمیمه لایحه می‌شود روی دادرسی پرونده موثر خواهد بود.

لایحه دفاعیه شرب خمر باید بدون خط خوردگی باشد و بین سطر آنها نباید به گونه‌ای باشد که بتوانید مطلبی را اضافه کنید. در متن لایحه از مفاد قانونی و آراء وحدت رویه استفاده می‌شود که مهمترین بخش تنظیم لایحه دفاعیه شرب خمر می‌باشد.

دفتر مرکزی : تهران خیابان میرزای شیرازی ، بالاتر از مطهری ، پلاک ۲۱۹ ، طبقه پنجم ، واحد دو ، گروه وکلای حق وران
پست الکترونیک: haghvaran@gmail.com
دفاعیه شرب خمر

نحوه نوشتن دفاعیه شرب خمر

خوب است بدانید که نگارش و نوشتن لایحه دفاعیه خیلی اهمیت دارد در واقع می‌تواند سرنوشت دعوا را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. لذا بهتر است پیش از نوشتن هرگونه لایحه دفاعیه از یک کارشناس یا وکیل شرب خمر کمک بگیرید.

چرا که افرادی که فاقد سواد حقوقی باشند گزینه خوبی برای تنظیم لایحه نیستند چون که به قوانین و مقررات پرونده آشنایی ندارند.

هزینه تنظیم لایحه دفاعیه

از آنجایی که برای اهمیت تنظیم لایحه دفاعیه در بالا اشاره کردیم و گفتیم که بهتر است اینکار توسط یک کارشناس یا مشاوره حقوقی انجام شود. معمولاً هزینه نوشتن بر اساس میزان پیچیدگی پرونده تعیین می‌شود.چون که نوع دوم متفاوت است. لذا تنظیم لایحه نیز با هزینه‌های مختلفی روبرو خواهد بود. برای این منظور جهت اطلاع از هزینه تنظیم لایحه و با کارشناسان مجموعه حق وران یا مشاور حقوقی شرب خمر تماس بگیرید 09129426674

پیوست‌های مورد نیاز در دفاعیه شرب خمر چیست؟

تمامی مدارک اسناد شواهد یا شاهدینی که بتواند در خصوص عدم ارتکاب شما به شعبه خم کمک کند در واقع دسترسی و سهولت رویت قاضی را فراهم کند شما می‌توانید به مدارک موجود پرونده پیوست کنید.

به طور کلی بهتر است تا در کنار ارائه مدارک کافی از بهترین وکیل خوب تهران در این زمینه کمک بگیرید اگر هم توانایی مالی شما ازه اخذ وکیل به شما نمی‌دهد بهتر است تا برای دفاع از اتهام انتسابی شرب خمر مشاوره حقوقی داشته باشید که هزینه مناسب‌تری را برای شما در بر خواهد داشت.

نکته

لایحه دفاعیه با لایحه ندامت و پشیمانی در جرایم شرب خم متفاوت است در لایحه ندامت  اذعان می‌کند که با داشتن آگاهی کامل نسبت به جرم انجام شده از عمل خود نادم و پشیمان است و از آن توبه می‌کند

تماس با وکیل متخصص09129426674

نمونه لایحه دفاعیه

با سلام و احترام،

بدینوسیله اعلام می‌دارم که من به‌عنوان وکیل آقای … در رابطه با پرونده کلاسه‌ی … اینگونه اظهارات را همراه با هدف احقاق حقوق موکل مطرح می‌نمایم:

مطابق با دفاعیاتی که در پرونده موجود است، موکل در تاریخ … در … توسط مامورین حراست دستگیر شده و در ابتدا به دلایلی چون ترس و عدم آگاهی، هویت خود را اعلام نکرد و در ادامه خود را معرفی کرده و اتهامی مبنی بر مصرف مشروبات الکلی را قبول نمی‌کند و بر اساس گواهی پزشکی قانونی از نامبرده، علت مصرف دستگاه‌های … بوده است. در اضافه به این، توجه فرمایید که در مراحل ابتدایی تحقیقات، بدون آنکه تحقیقات به‌طور کامل انجام گیرد، سریعاً کیفرخواست صادر شده است.

مهم به توجه است که با توجه به تحقیقاتی که به‌انجام رسیده، موکل اتهام را انکار نموده و شواهدی که نشان دهنده مصرف الکل توسط موکل است، وجود نداشته است. همچنین، به دلیل اینکه امکان خطا در آزمایشات الکل وجود دارد، نمی‌توان با استناد به نتیجه مثبت آزمون، به ارتکاب جرم پی‌برد. همچنین، باید بدانید که در جرائمی که با تردید یا شبهه دلیل انجام جرم ثابت نمی‌شود، و نیازی به تحصیل دلیل جرم نداریم.

تنظیم لایحه دفاعیه شرب خمر

بنابراین، مطابق با اصل براءت و ماده ۱۲۰ و ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی، تقاضای صدور حکم براءت موکل را درخواست می‌کنم.

 

“مستندات قانونی مرتبط پیشنهاد قانونی اداره کل حقوقی قوه قضاییه:

شماره پیشنهاد: 7/97/2989 شماره پرونده: 97-186/2-2989 تاریخ پیشنهاد: 1398/01/20

با توجه به اصل سرزمینی بودن صلاحیت کیفری که در ماده 3 قانون مجازات اسلامی 1392 ذکر شده است، قوانین جزایی ایران درباره تمام افرادی که در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران جرم ارتکاب کنند، اعمال می‌شود. البته این موضوع استثنا دارد اگر طبق قوانین دیگری تدبیر دیگری در نظر گرفته شده باشد. بنابراین، حمل و مصرف الکل توسط اتباع خارجی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب می‌شود مگر اینکه تابعیت خارجی آنان غیرمسلمان باشد و مورد مشمول ماده 266 قانون فوق الذکر قرار گیرد. همچنین، اگر تابعیت خارجی اقدام به قاچاق مشروبات الکلی کند، باید توجه کرد که طبق تبصره 4 ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392، مشروبات الکلی که از خارج از کشور وارد شده از جمله کالاهای ممنوعه و قاچاق محسوب می‌شود و ماده 22 قانون فوق الذکر برای حمل آن مجازاتی تعیین کرده است، به طوری که این مجازات برای تمام افرادی که متهم ایرانی یا خارجی هم باشند (به طور کلی) اعمال خواهد شد. به همین دلیل، تابعیت خارجی مذکور قابل تعقیب و مجازات خواهد بود.

می توانید با پر کردن و ارسال فرم زیر ، سوالات خود را بپرسید و از وکلای پایه یک دادگستری گروه حق وران مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشاوره آفلاین

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *