جرم خوردن مشروب در ماه محرم

جرم خوردن مشروب در ماه محرم


جرم خوردن مشروب در ماه محرم نسبت به ماه‌های دیگر هیچ تفاوتی ندارد؛ بلکه قبح و زشتی عمل ارتکابی در این ماه بیشتر می‌باشد. البته مراجع قانونی می‌توانند برای جرم خوردن مشروب در ماه محرم مجازات‌های تکمیلی علاوه بر مجازات اصلی در نظر بگیرند.

تمامی این موارد بر اساس نظر قاضی دادگاه می‌باشد که برای فرد خاطی مجازات‌های مشخصی تعیین می‌شود. لذا شما در برابر محکومیت‌های تعیین شده می‌توانید با ارائه دفاعیه مناسب دادگاه را در عدم صدور مجازات تکمیلی مجاب کنید و بهتر است برای این کار حتماً از وکیل شرب خمر کمک بگیرید. چون می‌تواند راهکارهای اصولی و قانونی را به شما برای کسب نتیجه مناسب ارائه کند.

جرم خوردن مشروب در ماه محرم

طبق آخرین قوانین مصوب سال ۹۲ مطابق با ماده‌های قانونی ۲۶۴ ۲۶۵ و ۲۶۶ بخش تعزیرات هرگونه مصرف شرب خمر در روزهای محرم و روزهای عادی مشمول جرم خوردن مشروب و مجازات‌های مربوطه خواهد شد. حتی خوردن آب جو هم مشمول مجازات خواهد شد.

مطابق ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی برای جرم خوردن مشروب در ماه محرم و روزهای عادی مجازات ۸۰ ضربه شلاق ‌می باشد. مجازات تعیین شده بین زن و مرد یکسان خواهد بود. در صورتی که جرم خوردن مشروب در ماه محرم در ملأ عام و به اصطلاح اماکن عمومی اتفاق بیفتد؛ علاوه بر ۸۰ ضربه شلاقی که به عنوان مجازات تعیین می‌شود شخص خاطی مطابق ماده ۷۰۱ به حبس از دو ماه تا ۶ ماه محکوم می‌شود.

دفتر مرکزی : تهران خیابان میرزای شیرازی ، بالاتر از مطهری ، پلاک ۲۱۹ ، طبقه پنجم ، واحد دو ، گروه وکلای حق وران
پست الکترونیک: haghvaran@gmail.com
جرم خوردن مشروب در ماه محرم

جرم شرب خمر برای بار اول در ماه محرم

فرقی ندارد که شرب خمر برای بار اول در ماه محرم یا در روزهای عادی باشد؛ چون نفس شرب خمر جرم بوده و مشمول مجازات است. مجازات‌هایی که برای این جرم تعیین شده علاوه بر حد شرعی جزای نقدی و زندان را در بر دارد. اما مجازات اصلی جرم شرب هم برای بار اول در ماه محرم طبق ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی شامل ۸۰ ضربه شلاق است که شما به کمک بهترین وکیل خوب تهران در حوزه تخصصی شعبه هم می‌توانید درخواست تخفیف در مجازات در نظر گرفته شده نمایید.

جرم شرب خم برای بار دوم در ماه محرم

از آنجایی که شرب خمر به طور کلی مشمول مجازات‌های قانونی می‌باشد از نظر کیفری فرد مصرف کننده دارای سوء پیشینه خواهد شد و پاک کردن سوء پیشینه حداقل دو سال زمانبر خواهد بود.اگر شرب خم برای بار دوم اتفاق بیفتد همانطور که برای بار اول هم اشاره شد فرقی نمی‌کند که شرب خمر در روزهای عادی باشد یا ماه محرم ؛چون نفس کار جرم می‌باشد و مشمول مجازات ۸۰ ضربه شلاق خواهد بود.

جرم شرب خم برای بار سوم در ماه محرم

قبح کار برای بار سوم همچنان باقیست. اما بر اساس ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی تفاوتی بین مجازات‌های مصرف مشروبات در بار اول؛ بار دوم و بار سوم همچنان ۸۰ ضربه شلاق می‌باشد و کم یا زیادتر نخواهد شد. بلکه مرتکب خطا اگر برای بار چهارم اقدام به این عمل کند مجازات سنگین‌تری را خواهد داشت.

جرم شرب خمر برای بار چهارم در ماه محرم

وقتی که کسی سه بار مجازات شرب خمر را با محکومیت قطعی که بر وی جاری شده است؛ در پرونده خود داشته باشد؛ مخصوصاً اینکه در ماه محرم این کار را انجام داده باشد؛ برای مجازات شرب خمر برای بار چهارم وقتی شخصی سه بار جرمی حدی را که هر بار بر او هم جاری شده است تکرار کند؛ مطابق ماده ۱۳۶ محکوم به اعدام خواهد شد.

تماس با وکیل متخصص09129426674

مجازات شرب خمر برای افراد زیر سن قانونی در ماه محرم

معمولا سن شرعی اطفال برای دختران ۹ سال و پسران ۱۵ ساله تمام قمری محسوب می‌شود.در شرب خمر برای افراد زیر ۱۸ سال مجازات قانونی در نظر گرفته نخواهد شد و شلاق ندارد. چون که معمولاً این اطفال رشد عقلی ندارند.

در بیشتر موارد شبهه وجود دارد. حالا اگر این شبهه از طرف دادگاه تایید شود. قصاص بر آنها اجرا نخواهد شد و محکوم نمی‌شوند .ضمن اینکه در مصوبات جدید قانون مجازات اسلامی مجازات‌های تعزیری افراد زیر ۱۸ سال با بالای ۱۸ سال متفاوت است.

آیا در مجازات جرم شرب خمر می‌توان تخفیف گرفت؟

خوب با توجه به اینکه شرب خم یک جرم حدی و تعزیری محسوب می‌شود؛شما با کمک وکیل می‌توانید در خصوص تخفیف مجازات شرب خمر اقداماتی را انجام دهید. البته این مورد تخفیف در مجازات منوط به زمانیست که شما در روزهای عادی اقدام به شرب خمر کرده باشید.

چرا که جرم خوردن مشروب در ماه محرم اگر برای مراجع قانونی احراز شود تنها مشمول تخفیف نمی‌شود. بلکه در مجازات هم تشدید خواهد شد. چرا که ماه محرم از احترام خاصی برخوردار است.

مجازات شرب خمر برای افراد زیر سن قانونی در ماه محرم

اما اگر شرب خم در روزهای عادی باشد؛ شما می‌توانید در مجازات تعزیری نه در مجازات حدی تخفیف بگیرید. از جمله راهکارهایی که برای تخفیف در مجازات‌های تعزیری است توبه نامه شرب خمر می‌باشد.

البته باید بدانید که هر توبه‌ای هم قابل پذیرش نیست و حتماً مشمول آداب و رسومی است که باید از طرف قاضی قابل قبول باشد. اما اینکه توبه نامه بتواند در پاک کردن سوء پیشینه شما در مصرف شرب خم تاثیر داشته باشد باید حتماً از بهترین وکیل خوب تهران در حوزه تخصصی شرب خمر مشاوره بگیرید.

پاک شدن سوء پیشینه منوط به شرایط مختلفی می‌باشد برای دریافت مشاوره حقوقی هم اکنون می‌توانید با شماره 09129426674 تماس بگیرید

نظر قاضی در خصوص حکم شرب خمر در ماه محرم

یکی از نظریات شاخصی که در خصوص حکم شرب خمر وجود دارد مسئله اظهار نظر قاضی می‌باشد. چون شرب خمر در ماه محرم یا ماه‌های دیگر حکم جداگانه‌ای ندارد؛ اما اگر زشتی شرب خمر از دیدگاه قاضی زیاد باشد برای شخص مرتکب اقامت اجباری؛ محل معین؛ اشتغال به شغل یا الزام به خدمات عمومی و جرایم مشابه تعیین می‌شود و حتی بالعکس می‌تواند فقط همان مجازات اصلی جرم یعنی ۸۰ ضربه شلاق برای فرد خاطی تعیین شود.

حکم شرب خمر در ماه محرم مثل حکم شرب خمر در ماه رمضان ‌می باشد. در واقع فقط زشتی عمل ارتکابی می‌تواند نظر قضات را تغییر دهد. بر همین اساس صدور مجازات تکمیلی الزامی و اجباری نیست و می‌تواند همان حکم اصلی باشد.

شرب خمر و رانندگی در حالت مستی

مجازات شرب خمر که ۸۰ ضربه شلاق است. اما اگه شرب خمر در حالت مستی همراه با رانندگی باشد و رانندگی باعث بروز تصادف شود؛ مطابق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی برای راننده مشمول مجازات بیش از دو سوم حداکثر مجازات مقرر شده در قانون خواهد بود. در این گونه موارد راننده  مشمول مجازات حبس از دو ماه  تا ۶ ماه می‌شود.

اگر راننده باعث مرگ شخصی شده باشد مجازات حبس از ۶ ماه تا ۳ سال را در بر خواهد داشت. اضافه بر اینکه دادگاه می‌تواند راننده را به مدت یک تا ۵ سال از رانندگی محروم کند.

می توانید با پر کردن و ارسال فرم زیر ، سوالات خود را بپرسید و از وکلای پایه یک دادگستری گروه حق وران مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشاوره آفلاین

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *