کارت پایان خدمت جعلی

کارت پایان خدمت جعلی


کارت پایان خدمت جعلی و اقدام برای گرفتن این نوع کارت یک سری مجازات‌های مخصوص در پی دارد. در دنیای امروز بسیاری از کارها تنها با وجود کارت پایان خدمت برای آقایان امکان‌پذیر است. در حالت کلی می‌توان گفت داشتن کارت پایان خدمت به عنوان یکی از الزامات به حساب می‌آید.

بر اساس ماده ۶۰ قانون نظام وظیفه مجازات جعل کارت پایان خدمت کاملاً مشهود است. این امکان وجود دارد که بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف به جعل و استفاده از کارت پایان خدمت جعلی اقدام کنند. به همین دلیل نیز قانونگذار برای مانع شدن از افزایش جعل کارت پایان خدمت یک سری مجازات‌ها در نظر گرفته که این مورد برای شخص جاعل و استفاده کننده خواهد بود.

درصورتی که شما تحت عنوان فرد متقاضی یا شخص جاعل شناسایی شوید مشمول مجازات های قانونی خواهید شد که بهتر است برای این منظور حتما از بهترین وکیل خوب تهران در حوزه تخصصی جعل اسناد و مدارک کمک بگیرید تا مشمول مجازات کمتری شوید.

در ادامه قصد داریم برای شما موارد بیشتری در رابطه با کارت پایان خدمت جعلی بیان کنیم، دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تماس با وکیل متخصص09129426674

جرم کارت پایان خدمت جعلی چیست؟

جرم کارت پایان خدمت جعلی چیست؟
جرم کارت پایان خدمت جعلی چیست؟

طبق قانون اساسی افرادی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند در صورت نداشتن معافیت تحصیلی یا پزشکی باید برای خدمت سربازی اقدامات لازم را انجام داده تا در نهایت اعزام شوند.

چنانچه فردی خلاف موارد بیان شده عمل کند و از انجام برخی کارهای اداری و سازمانی برای اعزام به خدمت سربازی جلوگیری کند و در عوض برای گرفتن کارت پایان خدمت جعلی اقدام نماید مرتکب عمل مجرمانه شده و اگر جرم وی اثبات شود با توجه به مجازات‌های در نظر گرفته شده از سوی قانون محکوم خواهد شد.

به بیان دیگر باید این نکته را بیان کنیم که در هر زمانی فرد یا افراد جاعل تنها با داشتن نیت فریب یا حتی ضرر رساندن به دیگران بخواهند دروغ را جایگزین حقیقت کنند ؛عنصر معنوی جرم مشخص خواهد شد و قصد و نیت فرد مجرم اثبات خواهد شد .‌

در چنین شرایطی اگر برای ساختن گواهی جعلی پزشکی یا تصدیق نامه جعلی پزشکی که فرد از طریق آن می‌تواند برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام شود، دقیقاً در چهارچوب عنصر مادی جرم قرار گرفته و به بیانی ساده‌تر باید بیان کنیم محقق شدن عنصر مادی جرم را به دنبال دارد.

با توجه به ماده ۵۳۸ قانون مدنی هر یک از افرادی که به صورت شخصی یا حتی توسط فرد دیگر جهت گرفتن کارت پایان خدمت یا معافیت خود اقدام به ارائه گواهی پزشکی نمایند به حبس محکوم شده و مجازات آن از ۶ ماه تا یک سال به همراه جزای نقدی ۳ تا ۶ میلیون ریال خواهد بود.

اگر پزشکی بر خلاف واقعیت جهت معافیت و گرفتن کارت پایان خدمت تصدیق نامه معافیت پزشکی صادر کند، طبق ماده ۵۳۹ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۶ ماه تا دو سال به همراه پرداخت جریمه محکوم خواهد شد.

علاوه بر این مورد باید بیان کنیم که چنانچه فردی با اقدام برای گرفتن کارت پایان خدمت جعلی یا کارت معافیت پزشکی به خدمت سربازی نرود و در دادگاه نیز جرم او اثبات شود، با در نظر گرفتن شرایط کلی او و همچنین قانون و مقررات به حبس از یک تا ۵ سال به همراه جریمه نقدی محکوم می‌شود.

حتی با توجه به مجازاتی که از سوی قانون برای افراد جاعل و افراد استفاده کننده در نظر گرفته شده هنوز هم بسیاری از افراد سعی در شبیه سازی کارت‌های الکترونیک جهت فریب دیگران دارند. باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کارت پایان خدمت جعلی به هیچ عنوان وجهه قانونی ندارد.

چرا که برای هیچ یک از این کارت‌ها اطلاعات دقیق و مشخصی در سیستم و سامانه ثبت نشده است و به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توان جعلی بودن آنها را اثبات نمود.

تماس با وکیل متخصص09129426674

چگونه امکان اثبات جرم کارت پایان خدمت جعلی وجود دارد؟

چگونه امکان اثبات جرم کارت پایان خدمت جعلی وجود دارد؟
چگونه امکان اثبات جرم کارت پایان خدمت جعلی وجود دارد؟

پیش از هر چیزی باید این نکته را بیان کنیم که مصادیق تحقق جرم کارت پایان خدمت جعلی با در نظر گرفتن شرایط به وجود آمده متفاوت از یکدیگر خواهد بود. به طور مثال افراد برای انجام بسیاری از کارهای روزمره اداری یا حتی گرفتن مجوز لازم برای مهاجرت و خروج از کشور به کارت پایان خدمت احتیاج دارند،.

در چنین شرایطی و در صورت عدم انجام و خدمت سربازی این امکان وجود دارد که به صورت غیرقانونی برای گرفتن کارت پایان خدمت جعلی اقدام نماید.
در صورت پیش آمدن چنین موردی فردی که خواهان کارت جعلی پایان خدمت است به اشخاص جاعل مراجعه کرده و از وی تقاضای صدور چنین کارتی خواهد داشت. در این شرایط فردی که برای گرفتن این کار اقدام کرده و فردی که قصد انجام این کار را دارد هر دو مجرم محسوب می‌شوند و هر یک نیز مجازات مخصوص به خود را دارند.

علاوه بر موارد بیان شده هر یک از افرادی که به هر دلیلی خدمت سربازی خود را به صورت نیمه کاره رها کرده و جهت پیش بردن کارهای اداری و مد نظر اقدام به گرفتن کارت پایان خدمت جعلی کنند مجرم بوده و مشمول مجازات خواهند شد.

لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم فردی که خدمت سربازی را به صورت نیمه کاره رها کرده و برای گرفتن کارت پایان خدمت جعلی اقدام کند، در حالت کلی به دو جرم مرتکب شده که هر یک از آنها مجازات جداگانه‌ای خواهند داشت.

سوالات متداول

مجازات جعل کارت پایان خدمت به چه صورت بررسی می‌شود؟
از دو طریق استفاده از اسناد مجعول و جعل اسناد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به چه صورتی امکان کاسته شدن از مقدار جرم وجود دارد؟
در صورتی که فرد خود را تسلیم قانون کند و سایر افراد مرتکب را نیز به قانون معرفی نماید.

کار در چه مواردی ثابت خواهد شد؟
در هر زمانی که جعل کارت پایان خدمت یا هر مورد دیگری بر روی کاغذ نوشته شده باشد.

تماس با وکیل متخصص09129426674

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با کارت پایان خدمت جعلی مواردی را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان نیز باید به توضیح این موضوع بپردازیم اقدام برای گرفتن کارت پایان خدمت امری نادرست و غیر اخلاقی بوده، اما اگر در این رابطه احتیاج به مشاوره دارید وکیل جعل می‌تواند موارد لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهد.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *