حکم تجاوز پدر به دختر چیست

حکم تجاوز پدر به دختر چیست


حکم تجاوز پدر به دختر چیست چیزی که با توجه به ماهیت جرم زنای با محارم مطابقت دارد. طبق ماده ۲۲۱ قانونی مجازات اسلامی زنا شامل حاصل از رابطه جنسی زن و مرد بدون ارتباط زوجیت می‌باشد.

در این رابطه چون با دخول همراه شده است و این جرم جزو مجازات متجاوزان به عنف محسوب می‌شود و مجازات اعدام دارد .از آنجایی جرم زنای صورت گرفته در رابطه با محارم اتفاق افتاده است جرم زنا با محارم محسوب می‌شود.

از آنجایی که فرزندانی که قربانی این جرایم هستند همیشه مورد تهدید و غالبا آازار و اذیت های مکرری هستند که در بیشتر موارد قربانیان با تهدید جانی روبرو میشوند و جرات افشای آن را ندارند بهتر است تا با آموزش همگانی و ارائه خدمات فرهنگی در سنین پایین به کودکانمان بیاموزیم که در برابر هر گونه تعرض جنسی از طرف افراد خانواده و غریبه واکنش در لحظه نشان دهند و نسبت به کتمان و پنهان کردن آن خود داری کنند.بهتر است تا در ابتدای امر با سایر افراد خانواده  در میان گذاشته شود و بعد افراد خانواده نسبت به پیگیری موضوع از طریق مبادی قانونی  کمک بگیرید در این راستا وکیل تجاوز جنسی از جمله وکلای متخصصی است که می تواند به قربانیان این موارد کمک قابل توجهی را داشته باشد. چون در این جرایم مخصوصا نباید تعلل داشت و زمان را از دست داد.

البته در اکثر موارد چون قربانیان کودک هستند صد در صد نسبت به برخورد قانونی آگاهی ندارند و نسبت به سو استفاده ها جز ترس و سکوت از خود واکنشی نشان نمی دهند.

که متاسفانه در دراز مدت آثار خود تخریبی ؛خود کم بینی ؛اظهار ضعف و حتی نفرت به جنس مخالف در آ نها نمودار خواهد شد و ما با یک آموزش همگانی در راس خانواده نسبت به این موضوع مهم جامعه باید میزان آگاهی فرزندانمان را بیشتر کنیم .

حکم تجاوز پدر به دختر چیست؟

حکم تجاوز پدر به دختر چیست1
حکم تجاوز پدر به دختر چیست؟ 09129426674

برای اینکه بدانیم حکم تجاوز پدر به دختر چیست بهتر است بدانید جرم تجاوز پدر به دختر جزو جرایم زنا با محارم محسوب می‌شود.همانطور که می‌دانید محارم به سه دسته تقسیم می‌شود و مجازات زنا با محارم در قانون اعدام است.

بر اساس تبصره دو ماده ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی گفته شده که هر موقع شخصی با زنی که رضایت به زنای با او ندارد در حالت بیهوشی خواب یا مستی زنا کند به رفتار او حکم زنای به اون دارد که مجازات آن اعدام می‌باشد.

در قانون مجازات زنا هرگونه اغفال و فریب دختر نابالغ؛ تهدید؛ ربایش یا ترساندن زن که باعث تسلیم شدن او برای ارتکاب عمل زنا شود؛ مشمول جرم زنای به عنف می‌باشد و حکم به عنف یعنی اعدام بر او جاری خواهد شد.

نکته

پس مطابق با قانون مجازات اسلامی در خصوص زنا مجازات زنا با محارم سببی اعدام می‌باشد.

فرزند حاصل از رابطه پدر و دختر

مطابق قانون چون رابطه پدر و دختر نامشروع می‌باشد؛ فرزند به دنیا آمده از حاصل این رابطه از سایر خدمات مانند دریافت شناسنامه و همچنین ارث بردن محروم خواهد بود.

ضمانت اجرای رابطه نامشروع پدر با دختر

از آنجایی که رابطه نامشروع پدر و دختر علاوه بر جنبه فقهی جزو گناهان کبیره محسوب می‌شود؛ از نظر قانونی به شدت مورد مجازات قرار می‌گیرد. چرا که این رابطه متحمل ضمانت اجرای سنگین است. در صورتی که رابطه جنسی برقرار شده بین پدر و دختر با رضایت هر دو طرف باشد؛ پدر و دختر هر دو محکوم به اعدام خواهند شد.

در صورتی که پدر با اقدام به زور و اجبار و اکراه فرزند اقدام به رابطه نامشروع کرده باشد فقط پدر محکوم به اعدام خواهد شد.

نحوه اثبات زنای پدر با دختر

نحوه اثبات زنای پدر با دختر
نحوه اثبات زنای پدر با دختر

اثبات زنا از چند طریق امکان‌پذیر است:

  • اثبات از طریق پزشکی قانونی
  • اثبات از طریق شهادت دادن شهود
  • اثبات از طریق اقرار علم قاضی

از آنجایی که این جرم خانوادگی صورت میگیرد در بیشتر موارد برای اثبات آن کار برای قربانی سختتر است لذا قربانی دز صورتی که نتواند شخصا برای امور پیگیری لازم را انجام دهد بهتر است تا به کمک بهترین وکیل خوب تهران در حوزه خانواده یا وکیل تجاوز جنسی اقدام به دیافت مشاوره یا وکیل کند و صفر تا صد امور را به وکیل متخصص بسپارد.

اثبات از طریق پزشکی قانونی

پزشک قانونی با بررسی‌های پزشکی و جنسیتی که انجام می‌دهد و از طریق بررسی‌های فیزیکی و جنسیتی علائم و نشانه‌هایی از زنای قانونی در بدن دختر یا پدر پیدا می‌کند. بررسی‌ها می‌تواند شامل بررسی‌های داخلی و خارجی باشد. که نشان دهنده زنای پدر با دختر است. البته باید این نکته را هم متذکر باشیم که پزشک قانونی نهایتاً تا ۷۲ ساعت پس از رابطه می‌تواند انتصاب را معلوم کند. ولی متاسفانه از آنجایی که قربانیان تجاوز به محض این اتفاق به جایی مراجعه ندارند؛امکان اثبات آن بسیار سخت می باشد.

اثبات از طریق شهادت دادن شهود

برای شهادت دادن؛ دختر باید چهار مرد عاقل بالغ را برای شهادت دادن به مراجع قانونی معرفی کند. در اکثر مواقع چون نحوه اثبات بسیار سخت و غیر ممکن می‌باشد؛این روش غالبا نتیجه بخش نیست.

اثبات از طریق اقرار

در صورتی که پدر خودش اقرار به رابطه نامشروع کند، در واقع می‌تواند نظر قانونی با او برخورد کرد؛چرا که یکی از راه‌های اثبات از طریق اقرار به زنا و اعتراف آن است؛ام باز هم در این مواقع حتی اگر در بازجویی های اولیه پدر اعتراف کند بعد به کمک راهنمایی های وکیل تسخیری اعترافات خود را پس خواهد گرفت و حکم اعدام جاری نخواهد شد.

علم قاضی

علم قاضی در اثبات زنا معمولاً بر اساس قوانین و مقررات قضایی؛ مربوط به اثبات جرم و مجازات می‌باشد. در اثبات زنا قاضی بر اساس دقت و دانش کافی با توجه به شواهد و مدارک موجود در پرونده توجه می‌کند. برای اثبات زنا و علم قاضی به آن شاهد و مدارک مختلفی مثل شهادت‌ها؛ اعترافات؛ گفتارها؛ مستندات؛ فیلم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و قاضی با دقت به شواهد و مدارک موجود اقدام به تصمیم گیری می‌کند.

چرا که قاضی با داشتن دانش کافی در حوزه قوانین و مقررات مربوط به اثبات جرم و مجازات آن به صورت دقیق به بررسی پرونده خواهد پرداخت و تصمیم صحیح اتخاذ خواهد شد.

اثبات از طریق فیلم دوربین گوشی یا فیلم دوربین مداربسته

برای اثبات زنا از این طریق نیز تمامی قوانین و مقررات قضایی برای اثبات جرم زنای صورت گرفته باید رعایت شود.

اولاً فیلم دوربین‌ها به عنوان شواهد در دادگاه‌ها مجاز هستند. اما برای اینکه این شواهد قابل استفاده باشن باید منوط به شرایطی باشد. اول اینکه تمامی شواهد حاصل از دوربین باید صحیح و سالم باشد و تمام رویدادها به صورت واضح و قابل فهم ضبط شده باشد.

در فیلم دوربین باید تاریخ و زمان ضبط تصاویر درست باشد و ویرایش نشده باشد.

آیا اثبات تجاوز جنسی پدر به دختر بعد از چند سال امکان‌پذیر است؟

بله معمولاً اگر موضوع از طریق بررسی پزشک قانونی صورت بگیرد حتی در صورت شست و شو هم می‌توان تجاوز جنسی را اثبات کرد.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *