گرفتن سند تک برگ

مشاوره با وکیل برای گرفتن سند تک برگی : 09129426674


گرفتن سند تک برگ از جمله به روز رسانی‌های اطلاعاتی مهم در ارائه خدمات ملکی و تبدیل سندهای منگوله‌دار به سندهای تک برگ می‌باشد. چرا که علاوه بر اعتبار بیشتر ایمنی بالاتری هم برای عدم جعل آنها وجود دارد و افراد می‌توانند شخصا یا توسط وکیل ملکی در پیشگیری از اعمال مجرمانه اقدامات موثری را انجام دهند.

تماس با وکیل متخصص09129426674

برای گرفتن سند تک برگی به کجا باید مراجعه کرد؟

برای گرفتن سند تک برگی باید به اداره ثبت رجوع کنید.اهمیت تبدیل سند منگوله‌دار به سند تک برگ برای این است که بتوانید کلیه مراحل اتوماسیون اداری؛ مراحل الکترونیکی را پشت سر بگذارید.

در سند تک برگ کلیه مشخصات و جزئیات ملک و مشخصات مالک صریح و خوانا درج شده که خواندن آن برای عموم راحت و آسان است.
مزیت سندهای تک برگ عدم جعل آنها می‌باشد. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود تا تمامی اسناد منگوله‌دار را تبدیل به اسناد تک برگه نمایید. چرا که به دلیل جعل راحت از ایمنی کمتری هم برخوردارند. در صورتی که طراحی سند تک برگ بسیار سخت‌تر می‌باشد.

چرا باید سندهای منگوله‌دار را به سند تک برگ تبدیل کنیم؟
مشاوره با وکیل برای گرفتن سند تک برگی: 09129426674

چرا باید سندهای منگوله‌دار را به سند تک برگ تبدیل کنیم؟

چون با تبدیل سندهای منگوله‌دار به تک برگ کلیه اطلاعات به صورت سیستمی و یکپارچه در سامانه قرار می‌گیرد.
اگر یک ملک دارای چند مالک باشد برای هرمالک یک سند تک برگه مجزا صادر خواهد شد.
مهمترین مزیت گرفتن سند تک برگی چاپ مکانیزه و سیستمی اسناد تک برگی است که کاملاً متفاوت از سندهای منگوله‌دار قدیمی است که به صورت دست نویس تهیه می‌شدند.
در اسناد تک برگ کلیه اطلاعات شفاف خوانا بوده و فاقد هرگونه اصلاحات در پشت سند است. در صورتی که در اسناد منگوله‌دار بعضاً به دلیل بد خط بودن عدم خوانایی و حتی اصلاحات در پشت آن نوشته می‌شد.
شما با تبدیل سندهای منگوله‌دار به سند تک برگ می‌توانید ابهامات متراژ ملک و تعرض به زمین‌ها و املاک دیگر را به صفر برسانید .ضمن اینکه کروکی دقیق و اطلاعات جزئی در سندهای تک برگ قید شده است.امکان جعل سند در اسناد تک برگ کمتر از اسناد منگوله‌دار است

با گرفتن سند تک برگی چون فقط برای یک نفر صادر می‌شود؛مشکل دست به دست شدن و فرسودگی کمتر خواهد بود.
در اسناد تک برگی به راحتی می‌توانید در دفتر اسناد رسمی اقدام به تعویض نمایید.

معایب سند منگوله‌دار یا دفترچه‌ای

بزرگترین عیب سندهای دفترچه‌ای امکان جعل راحت، امکان دستکاری در محتوا و…. می‌باشد.

مجرمین به راحتی می‌توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

امکان سوءاستفاده از دفترچه؛ الحاق سرب؛ عدم درج آدرس و لوکیشن دقیق ملک از جمله موارد مورد سوء استفاده در این گونه از اسناد می‌باشد.

تماس با وکیل متخصص09129426674

چرا باید سندهای منگوله‌دار را به سند تک برگ تبدیل کنیم؟
مشاوره با وکیل برای گرفتن سند تک برگی: 09129426674

آشنایی با مراحل گرفتن سند تک برگی

مراجعه به دفتر ثبت اسناد رسمی 

اولین مرحله برای ثبت توافقات اولیه افراد مراجعه به دفتر ثبت اسناد رسمی است که؛ در این مرحله نیازمند حضور خریدار و فروشنده به اضافه ارائه مدارک کامل هویت می‌باشد. اگر مالک شخص حقوقی باشد؛ شماره ثبت حقوقی و کلیه مدارک برای دریافت سند تک برگ در اولین مرحله مورد نیاز است.

بنابراین در این مورد دو حالت وجود دارد:

یکی اینکه شما سند منگوله‌دار قدیمی دارید و میخواهید اقدام به دریافت سند جدید کنید که در این صورت نیازی نیست که شما به دفتر ثبت بروید و فقط باید به اداره ثبت املاک مراجعه کنید.

اما اگر می‌خواهید با خرید ملک جدید اقدام به تغییر نام سند کنید باید به دفتر ثبت اسناد مراجعه داشته باشید.

گرفتن استعلام قبلی

قبل از انتقال سند دفتر ثبت اسناد رسمی اقدام به استعلام نسبت به فهرستی از اسناد صاحب فعلی سند می‌کند. استعلام سند توسط اداره ثبت تقریباً چیزی حدود دو روز زمان نیاز دارد تا بررسی شود و امکان انتقال سند وجود نخواهد داشت و برای انتقال سند باید این موانع برطرف شود.

تماس با وکیل متخصص09129426674

تسویه حساب شهرداری برای گرفتن سند تک برگی
وکیل بری تسویه حساب شهرداری برای گرفتن سند تک برگی : 09129426674

تسویه حساب شهرداری

برای اینکه اسناد به راحتی به شخص دیگر واگذار شود باید بدهی‌ها به شهرداری تسویه شود.برای تصفیه بدهی‌ها ارائه گواهی پایان کار شهرداری نشان دهنده پرداخت عوارض و مالیات می‌باشد. همچنین نامه سازمان نوسازی در خصوص زمین‌های مورد معامله مورد نیاز است که برای مشخص کردن نوع کاربری آنها اعم از :تجاری؛اداری؛ ملکی یا مسکونی و صنعتی می‌باشد که ضمن این دو گواهی نامه سازمان تامین اجتماعی دال بر تسویه حساب با سازمان در موقع خرید و فروش مورد نیاز است.

 

مراجعه به اداره دارایی

یکی دیگر از مراحل صدور سند تک برگ پرداخت مالیات نقل و انتقال ملک اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد که باید گواهی آن به دفترخانه تحویل داده شود.

انتقال سند در دفتر

در این مرحله نیز دیگر تمامی اسناد و مدارک؛ گواهی‌ها؛ نامه‌های تصفیه؛ استعلام‌ها؛ آماده برای نقل و انتقالات دفترچه یا سند می‌باشد که؛ دفتر ثبت اسناد؛ خلاصه این نقل و انتقالات را به اداره ثبت ناحیه به صورت سیستم مکانیزم ارسال می‌کند.

تماس با وکیل متخصص09129426674

منیره شفیعیمشاهده نوشته ها

Avatar for منیره شفیعی

من منیره شفیعی با بیش از 4 سال سابقه، نویسنده گروه وکلای حق وران هستم . این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

2 دیدگاه

  • من مالک ۳دانگ از ۶دانگ کل ملکی هستم که شامل یک آپارتمان تجاری ،مسکونی می باشد در ۴طبقه و۸ واحد و۴ باب مغازه، آخرین سند موجود ملک برای سال ۹۴ می‌باشد که تک برگ شده برای کل ملک،
    من الان برای اینکه برای ۳دانگ خودم یک سند کلی بگیرم تا بعدا آن را تفکیک کنم، مرحله به مرحله باید چیکار کنم وازکجا شروع کنم،
    درضمن به مالک که سند به نام اوست دسترسی نداریم، میشه مراحل تبدیل خانه های که قولنامه ای هست به سند را بگین،
    و دوم اینکه
    من الان باید چیکار کنم زودتر سند تک برگ ۳دانگم رو بگیرم؟
    التزام به تنظیم سند باید کنم؟
    یا راه های کوتاه تری هم هست؟
    شما میتونید در سریع ترین زمان ممکن برام انجامش بدین، بدون تشریفات و کلاس کاری البته عذر میخواهم، منم از خجالتتون جوری درمیام که باهم همیشه همکاری کنیم چون من چندین کار ملکی یا خودم و یا اطرافیانم داریم، اما زمانم کمه چون ۱۸۶ تا خانواده سرپرستی و کمک میکنم که با پول یارانه فقط زندگی میکنن بخدا، از حرص و طمع و زیر و رو کشیدن و غیره هم آنقدر دیدم خسته و متنفرم … ببخشید اگه لحن صحبتم رک ویا مقداری خشن وعصبیه …
    بهترین کار برای من به نظرتون درخواست التزام به تنظیم سند هست؟

    • با سلام.
      چون به اصل سند دسترسی ندارید و سند رسمی هم بنام شما نمی باشد باید ابتدا علیه تمام مالکین مشاعی اقامه دعوای الزام به تنظیم سند مشاعی مطرح نمایید و در صورتی که ملک فاقد پایان کار باشد نسبت به الزام به صدور پایان کار نیز اقدام شود. شروع اقدامات شما از طریق دادگاه محل وقوع ملک خواهد بود.
      توصیه می شود بدلیل تخصصی بودن موضوع و احتمال وجود مالک متوفی (باتوجه به قولنامه ای بودن سند) یا عدم همکاری مالک، از وکیل متخصص در امور ملکی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *