طلاق فوری

طلاق فوری 09129426674


طلاق فوری به معنای جدایی سریع و بدون تأخیر است که در برخی موارد از آن استفاده می شود. این نوع طلاق معمولاً در شرایطی صورت می گیرد که وضعیت خانوادگی به طور جدی تهدید شده باشد و الزام به جدایی سریع داشته باشید.

در اینجا، بهترین راه برای انجام چنین امری این است که به یک وکیل خانواده مراجعه کنید. وکیل خانواده با توجه به تخصص و تجربیات حرفه ای خود، می تواند کمک کند تا هر گونه مسئله قانونی مربوط به طلاق فوری را به خوبی بررسی کنید.

در تهران، وکیل خوب خانواده زیادی وجود دارد که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. وکیل خوب تهران می تواند با شما در مورد نحوه برخورد با مسئله قانونی طلاق فوری صحبت کند و به شما راهنمایی کند. همچنین، او می تواند به شما در پیگیری امور قانونی مربوط به طلاق سریع کمک کند تا بتوانید به سرعت به نتیجه مطلوب دست یابید.

اگر شما نیز قصد دارید برای طلاق سریع اقدام کنید، بهتر است با یک وکیل خانواده مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیمات را در این زمینه بگیرید. با مشاوره توسط بهترین وکیل دادگستری می توانید به سرعت به نتیجه مطلوب دست یابید و مشکلاتتان را حل کنید.

 

مراحل طلاق فوری

طلاق فوری یا جدایی سریع در حقوق خانواده به مراحل خاص خود دارد که باید به صورت دقیق و با دانش لازم پیگیری شود. در ادامه، مراحل طلاق سریع را به طور خلاصه در یک جدول قرار داده‌ایم:

مرحله توضیحات
ارائه درخواست طلاق در این مرحله، همسری که نیاز به طلاق سریع دارد، باید درخواست خود را به دادگاه ارائه کند.
شناسایی دلایل طلاق دادگاه باید دلایل موجه برای طلاق فوری را شناسایی کند. این می‌تواند شامل توطئه‌های خطرناک، خشونت خانوادگی، تحریک‌های جنسی و … باشد.
دریافت حکم طلاق بعد از بررسی درخواست، دادگاه می‌تواند حکم طلاق سریع را صادر کند که حکمی است که به سرعت اجرا می‌شود.
ایفای حقوق طرفین در هنگام طلاق سریع، بسته به قوانین هر کشور حقوق قانونی باید پرداخت شود. مثلا در ایران پرداخت نفقه و مهریه زن جز پیش لازمه های طلاق می باشد
تعیین نحوه تحت پوشش قرار گیری کودکان اگر دارای فرزندان باشید، باید نحوه تحت پوشش قرار گیری آنها پس از طلاق تعیین شود.

به علت ماهیت پیچیده و خاص طلاق سریع، برای انجام آن باید از یک وکیل خانواده با تخصص لازم در این زمینه استفاده کنید.

وکیل خانواده می‌تواند با توجه به شرایط شمادر این زمینه مشاوره دهد و بهترین راه حل‌های قانونی را برای شما ارائه دهد.

 

 

 

طلاق فوری
طلاق فوری : 09129426674

به عنوان یک کارشناس و مشاور خانواده، در مواردی که ازدواج دچار مشکلات جدی شده و به نظر می‌رسد رفع آن‌ها امکان‌پذیر نیست، طلاق فوری بهترین راه حل محسوب می‌شود.

طبق ماده 1139 قانون مدنی، هر یک از همسران می‌تواند برای توسل به دادگاه درخواست طلاق را پیشنهاد دهد. با این حال، برای صدور حکم طلاق، دادگاه باید شرایط برقراری آن را تأیید کند.

برای درخواست طلاق، می‌توان به مواردی مانند سوءاستفاده فیزیکی و روانی، تحمل نامناسب وضعیت های زندگی، بیماری روانی و اعتیاد، خیانت در ازدواج و زندگی مشترک و سایر موارد شبیه به آن اشاره کرد.

به علاوه، وقتی که ادامه زندگی مشترک باعث بروز خطر جدی برای یکی از همسران و یا فرزندانش می‌شود، به عنوان نمونه در صورت وجود خطر از سلامتی یا امنیت، می‌توان درخواست طلاق سریع را مطرح کرد.

با توجه به ماده 1138 قانون مدنی، اگر دلایل قانونی برای صدور حکم طلاق فوری وجود داشته باشد، دادگاه می‌تواند حکم طلاق را صادر کند.

به همین منظور، به عنوان یک کارشناس و مشاور خانواده، در صورتی که مواردی شامل سوءاستفاده، بیماری روانی و اعتیاد، خیانت در ازدواج و زندگی مشترک و سایر موارد شبیه به آن اتفاق بیفتد، می‌تواند به زوجین پیشنهاد دهد که به دادگاه درخواست طلاق سریع را ارائه دهند.

لازم به ذکر است که در تمامی موارد، این سؤال باید با دقت و با توجه به شرایط خاص هر یک از حالات مطرح شود. در نتیجه، برای رسیدن به بهترین تصمیم، بهتر است افراد با توجه به شرایط خود، با مشاوران و کارشناسان قانونی صحبت کنند.

[cat_box]

پیشگیری از طلاق های فوری

برای پیشگیری از طلاق فوری در خانواده‌ها، لازم است اقدامات قانونی و عملیاتی مناسبی انجام شود. توصیه می‌کنم که این اقدامات را با توجه به ماده‌های قانونی ذیل انجام دهید:

1. ازدواج با شخص مناسب:

برای جلوگیری از طلاق سریع، ازدواج با شخصی که با شما در مسائل مختلف از جمله ارزش‌ها، نگرش‌ها، معیارها و مسئولیت‌پذیری‌ها هم‌افزاست، حائز اهمیت است.

در این راستا، ماده 1046 قانون مدنی مصوب 1382 تأکید می‌کند که “هر یک از زوجین می‌تواند پیش از ازدواج خود، سابقه خود را در دیدار دادگاه مطرح نماید.”

2. آشنایی کافی با شخصیت همسر:

آشنایی کافی با شخصیت همسر و شناخت نیازهای او می‌تواند به پیشگیری از طلاق سریع کمک کند. برای این منظور، ماده 1105 قانون مدنی مصوب 1382 تأکید می‌کند که “زوجین در ازدواج می‌پذیرند که با توجه به شخصیت و سلایق یکدیگر، حقوق و وظایف خود را بر عهده می‌گیرند.”

3. مشاوره اولیه قبل از ازدواج:

این مرحله می‌تواند به جلوگیری از طلاق سریع کمک کند. در این راستا، بهتر است قبل از ازدواج به مشاوره از مشاوران خانواده مراجعه کنید. این مشاوره می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری مناسب کمک کند.

4. انعقاد قرارداد ازدواج:

انعقاد قرارداد ازدواج با شرایط صریح می‌تواند به پیشگیری از طلاق سریع کمک کند. در این راستا، ماده 1049 قانون مدنی مصوب 1382 تأکید می‌کند که “زوجین می‌توانند شرایط خاصی را در قرارداد ازدواج بنویسند.”

5. شرایط مسکن و معاش:

با توجه به ماده 1106 قانون مدنی، لازم است که شرایط مسکن و معاش زوجین در قرارداد ازدواج مشخص شود. این امر می‌تواند به پیشگیری از طلاق فوری کمک کند.

6. حضانت فرزندان:

حضانت فرزندان می‌تواند به پیشگیری از طلاق سریع کمک کند. در این راستا، ماده 1085 قانون مدنی مصوب 1382 تأکید می‌کند که “حضانت فرزندان به دلایلی همچون سلامت، تربیت و تردیدهای قانونی خاص می‌تواند برای زوجین منفعت‌بخش باشد.”

7. مهریه:

شرایط مهریه نیز می‌تواند به پیشگیری از طلاق فوری کمک کند. در این راستا، ماده 1106 قانون مدنی به زوجین اجازه می‌دهد که شرایط مربوط به مهریه را در قرارداد ازدواج مشخص کنند.

با توجه به ماده‌های قانونی ذکر شده، برای پیشگیری از طلاق فوری لازم است که شرایطی مثل ازدواج با شخصی مناسب، آشنایی کافی با شخصیت همسر، مشاوره قبل از ازدواج، انعقاد قرارداد ازدواج با شرایط صریح، شرایط مسکن و معاش، حضانت فرزندان و مهریه در نظر گرفته شود.

به طور کلی، پیشگیری از طلاق فوری به رشد و تقویت ازدواج کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود که خانواده‌ها در برابر مشکلاتی مانند اختلافات، دشواری‌های مالی و سایر مسائل، مقاومت بیشتری داشته باشند و خانواده به عنوان یک واحد قوی‌تری شناخته شود. از این رو، پیشگیری از طلاق فوری لازم است و از طریق رعایت موارد قانونی و عملیاتی مناسب ممکن است انجام شود.

 

شماره تماس بهترین وکیل برای طلاق فوری

بری اینکه روند طلاق خود را بدون استرس و درگیری پشت سر بگذارید می توانید از یک وکیل متخصص در حوزه دعاوی خانواده کمک بگیرید ما بهترین وکیل طلاق فوری را به شما معرفی خواهیم کرد

شماره تماس: 09129426674

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *