تجاوز زناشویی یا تجاوز زوجی

تجاوز زناشویی یا تجاوز زوجی


تجاوز زناشویی یا تجاوز زوجی در واقع همان تجاوز بدون رضایت می‌باشد. منتها این بار در این نوع از تجاوز شخص متجاوز همسر قربانی می‌باشد. معمولاً این نوع از تجاوزها توسط شریک زندگی بروز می‌کند و در واقع نوعی خشونت خانگی یا سو استفاده جنسی محسوب می‌شود.

مهمترین چیزی که وجه تمایز تجاوز جنسی و آمیزش جنسی می‌باشد؛ رضایت و عدم رضایت در رابطه است. وقتی که در هرگونه رابطه جنسی هیچگونه رضایتی نباشد در واقع تجاوز جنسی اتفاق می‌افتد. اهمیت موضوع به حدی است که در کنوانسیون‌های بین‌المللی این نوع از تجاوزها به شدت محکوم شده است و شما تحت هر شرایطی به عنوان همسر یا به عنوان یک قربانی در هر شرایطی می‌توانید حتی در صورت عدم آگاهی به قوانین جنسی از یک وکیل تجاوز جنسی متخصص کمک بگیرید.

معمولاً وکیل تجاوز جنسی می‌تواند این عمل غیرقانونی را علاوه بر جنبه حقوقی از نظر جرایم کیفری پیگیری کند. نکته قابل توجه در تجاوز جنسی به این موضوع بستگی دارد که هنوز بعضی از کشورها از جمله ایران به دلیل فرهنگ‌های متفاوت و دیدگاه‌های سنتی که به ازدواج دارند هنوز این توقعات فرهنگی با اکراه غیر قانونی متاسفانه مورد بررسی قرار می‌دهند.

اما به هر حال شما به کمک بهترین وکیل خوب تهران می توانید جهت اقدامات قانونی و مشاوره نسبت به حقوق تضییع شده خودتان تلاش کنیدو  به نتیجه مطلوب برسید.

دفاع از

تمامی حقوق قانونی

پرداخت

بصورت توافقی

مشاوره رایگان

با کارشناسان حقوقی

وکالت پرونده

تا صدور رای قطعی

همراهی وکیل

همراه شما در تمام جلسات

نحوه ارتباط

آنلاین و حضوری

نحوه پیگیری

پشتیبان اختصاصی

انواع وکلا

خانم  و آقا

تجاوز زناشویی یا تجاوز زوجی

نحوه برخورد با تجاوز جنسی یا زوجی

معمولاً بهتر است تا افراد در تجاوز جنسی فورا اقدام به گزارش به مراجع قضایی کنند. همچنین ‌میتوانند موضوع را با افراد خانواده و اطرافیان در میان بگذارند تا احساس تنهایی نکنند. چرا که وقتی که این موضوع پنهان بماند باعث اختلال در رفتار افراد و برخورد دیگران با آنها می‌شود و معمولاً زمانی که دیگران با این موضوع آگاه شوند؛ معمولاً به صورتی رفتار می‌کنند که طرف بتواند علاوه بر دریافت راهکارهای مناسب از نظر روحی و روانی به یک ثبات عاطفی برسد.

چون که اغلب زنانی که مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند برای دستیابی به بهبودی روش‌های درمانی پیچیده و پربحثی را باید پشت سر بگذارند.چرا که اگر خانواده‌ها واکنش منفی داشته باشند؛ معمولا تاثیر خشونت‌های جنسی بر سلامت روان افراد بسیار وحشتناک خواهد بود.

نکته:

تا پیش از این تجاوز جنسی زوج یا تجاوز زوجی مهم یا خطا شناخته نمی‌شد. اما امروزه در سراسر جهان از این جرم به عنوان یک جرم کیفری غیرقانونی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

شماره تماس بهترین وکیل جعل سند در تهران : 09129426674
تجاوز زناشویی یا تجاوز زوجی

علت بروز تجاوز رابطه زناشویی

متاسفانه مهمترین علت در بروز تجاوز رابطه زناشویی همانطور که گفته شد این عمل پیش از این تجاوز تلقی نمی‌شد و یا مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گرفت و در واقع شوهر خود را محق می‌دانست که از این حق برخوردار است که زن در هر زمانی برای رابطه جنسی در دسترس باشد و متاسفانه این طرز تفکر مردسالارانه و جنسیتگرا هنوز هم پابرجاست.

با وجود این قوانین هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و متاسفانه بانوان از این آسیب‌های روحی همچنان دچار آسیب‌های روحی روانی و جسمی می‌شوند. با اینکه این روابط زناشویی از نظر قانونی و سیاسی به رسمیت شناخته شده اما هنوز که هنوز است بانوان مورد تجاوز یا سوء استفاده همسر قرار می‌گیرند و هیچگاه به پلیس گزارش نمی‌دهند .معمولا بانوان در این گونه از روابط هیچگونه رضایتی ندارند و تن به این رابطه‌ها می‌دهند.

عوامل موثر بر تجاوز زوجی

  • دلایل زمینه‌ای
  • دلایل اجتماعی
  • عوامل فرهنگی
  • عوامل خانوادگی

 

خشونت زناشویی در ایران

در ایران از نظر مذهبی هرگونه رابطه جنسی اجباری که در دوره نامزدی اتفاق بیفتد به پشتوانه صیغه موقت مجاز می‌باشد و در این گونه موارد زوج متجاوز در صورت از بین بردن بکارت باید جریمه مالی خسارت را به دختر بپردازد.

در بیشتر کشورها تجاوز زناشویی جرم کیفری محسوب شده است ولی هنوز در ایران این جرم کیفری محسوب نمی‌شود.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *