محاسبه مالیات به شیوه علی الراس

محاسبه مالیات به شیوه علی الراس: 09129426674


محاسبه مالیات به شیوه علی الرأس یعنی محاسبات مالیاتی شرکت‌هایی که ناقص باشد یا دقیق مشخص نباشد؛ به صورت ممیز مالیاتی و بر اساس معیار و مقررات مالیاتی درآمد شرکت محاسبه شده و مطالبه می‌شود.این نوع مالیات ها بصورتی است که شما اگر آن را در موقع مقرر پرداخت نکنید مشمول مجازات خواهید شد . شما میتوانید برای میزان کاهش مالیات علی الراس از  یک کارشناس یا وکیل مالیاتی مشاوره حقوقی بگیرید.

 در صورت نپرداختن هم مشمول مجازات و جریمه خواهید شد.نحوه محاسبه و سایر موارد مورد نیاز که شماباید نسبت به آن اطلاع کافی داشته باشید را در همین مقاله اشاره خواهیم کرد.

محاسبه مالیات به شیوه علی الراس

محاسبات مالیاتی کلاً برای شرکت‌ها؛ کارخانجات ؛کارگاه‌های کوچک ؛شرکت‌ها و به طور کلی تمامی کسب و کارها اهمیت زیادی دارد و عدم آگاهی نسبت به اصول و قوانین مالیاتی می‌تواند بسیار برای صاحبین کسب و کارها آسیب زا باشد.

از جمله قوانین و مقرراتی که شرکت‌ها و به طور کلی کارخانجات تولیدی باید به آن اشراف داشته باشند در خصوص پر کردن اظهارنامه‌های سازمان امور مالیاتی در موقع مقرر می‌باشد. چنانچه مودی اطلاعاتی را که به سازمان امور مالیاتی ارائه کرده باشد دارای نقصان باشد در این گونه موارد مطالبات مالیاتی آنها به صورت علی الراس محاسبه می‌شود. در این خصوص عوامل زیادی می‌تواند منجر به علی الراس شدن محاسبات مالیاتی موسسات؛ شرکت‌ها و نهادهای مختلف می شود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

دفتر مرکزی : تهران خیابان میرزای شیرازی ، بالاتر از مطهری ، پلاک ۲۱۹ ، طبقه پنجم ، واحد دو ، گروه وکلای حق وران
پست الکترونیک: haghvaran@gmail.com
جریمه دستگاه ماینر

علت محاسبه مالیات به شیوه علی الرأس

مطابق ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم مالیات‌های نهادهای مختلف به سه دلیل عمده زیر باعث محاسبه به صورت علی راس می‌شود

  •  عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی
  •  عدم ارائه مدارک درخواستی از طرف اداره امور مالیاتی
  • تکمیل نبودن مدارک و هزینه‌ها

مزایای محاسبات مالیاتی به صورت علی الراس

از جمله مزایای محاسبات مالیاتی در این روش:

  • رسیدگی به حسابرسی‌ها در مدت زمان کمتری جام می‌شود
  • مزیت بعدی سپر دفاعی برابر ممیز مالیاتی می‌باشد

 

معایب محاسبات مالیاتی به صورت علی الرأس

  • فرار مالیاتی
  • افزایش هزینه دادرسی
  • کاهش ارزش مالیات
  • وصولی به علت تطویل دادرسی و پرداخت مالیات

روش محاسبه مالیاتی به صورت علی الرأس

ملاک استعلام مالیاتی سازمان‌ها و نهادها خریدهایی است که انجام داده‌اند. موقعی که درآمد یک مودی تعیین شود می‌توان آنها را در دوره‌های سه ماهه مشخص تقسیم بندی کرد و توسط ضریب مالیاتی مالیات موعدی را محاسبه نمود.

زمانی که میزان مالیات تعیین شده از نظر ممیز مالیاتی قابل کفایت نباشد منجر به محاسبه به صورت علی الرأس خواهد شد. برای اینکه محاسبه مالیات علی الرس دقیق باشد از طریق مراجع مختلف دولتی و غیردولتی مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.

نهایتاً برای محاسبه و تعیین مالیات مودی اطلاعات دریافت شده با شواهد و قرائن بابت مالیات متناسب و با اعمال ضرایب مورد نظر تطبیق داده می‌شود. دفترچه ضرایب مالیاتی حاوی اطلاعاتی است که می‌تواند میزان درآمد و محاسبات مالیاتی مشخص کند و این میزان را به صورت سالانه به اداره مالیاتی اعلام کند.

حال برای اینکه بتوانید تمامی خدمات مالیاتی را با استفاده از جدیدترین ‌ها و قوانین مالیاتی به حداقل برسانید می‌توانید از کارشناس و وکیل مالیاتی کمک بگیرید.

چگونه از علی الرأس شدن مالیات پیشگیری کنیم؟

پیشگیری از علی الرأس شدن مالیات فقط منوط به ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر می‌باشد. البته که این اظهارنامه‌های مالیاتی ارسالی باید شرایط و ضوابط سازمان امور مالیاتی را رعایت کرده باشد.

تماس با وکیل متخصص09129426674

برای شکایت از مالیات علی الرس به کجا باید مراجعه کنیم؟

از جمله مراکزی که برای پیگیری شکایت شما در خصوص مالیات علی الراس توانید اقدام کنید؛ دیوان عدالت اداری می‌باشد. چون طی آخرین تغییراتی که در سال ۱۳۹۴ صورت گرفت در طی یک بخشنامه باعث حذف مالیات شد.

طی این بخشنامه که در سال ۹۴ از طرف مجلس مورد بازنگری قرار گرفته بود. یک مهلت سه ساله برای اداراتی که نظام مالیاتی آنها ناقص بود داده شد. اما باز هم تضادهای مالیاتی با قوانین وجود داشت .برای اینکه به این تضادها و اعتراضات رسیدگی شود؛ دیوان عدالت اداری امکان رسیدگی به شکایات از مالیات علی الراس را برای متقاضیان فراهم کرده است .

برای شکایت بهتر است تا اقدام به تنظیم مدارک و لایحه اعتراضی به مالیات علی الراس نمایید. برای اینکه نتایج ارائه شده  به بتواند سود شما حاصل شود بهتر است تا از تجارب بهترین وکیل خوب تهران در حوزه مالیاتی با کارشناسان ما در تمامی ساعات شبانه روز بهره‌مند شوید از طریق شماره 09129426674 در ارتباط باشید

مالیات علی الرأس چند درصد می‌باشد؟

تعیین مالیات علی الراس بر عهده سازمان امور مالیاتی می‌باشد که برای اطلاع از درصد مالیاتی ‌می توان درصدهای مربوط به درآمد و مشاغل را از برگه ضرایب مالیاتی جستجو کنید و از میزان نرخ مالیاتی مربوط به کسب و کار خود مطلع شوید.

مجازات و جریمه دستگاه ماینر

مالیات علی الراس پیمانکاری

مالیات علی الرأس پیمانکاران هم که به صورت انفرادی فعالیت دارند؛ بخش‌های انفرادی بر اساس قانون مالیات مستقیم درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی خواهند شد .اگر مالیات پیمانکاران به صورت علی الرس محاسبه شود معمولاً بر اساس مبالغ تصاعدی در ماده ۱۳۴ قانون مالیات مستقیم محاسبه می‌شود.

جرایم علی الرأس شدن به چه صورتی است؟

با تشخیص مالیات علی الراس نهادها و سازمان‌های مربوطه باید ۳۰ درصد مالیات را به عنوان جریمه بپردازند. جریمه‌ای که قابل بخشش نبوده؛ چرا که شرکت ها؛ سازمان یا نهاد مربوطه در ارسال ترازنامه اظهارنامه خود ‌تفاوت‌ بوده است.

می توانید با پر کردن و ارسال فرم زیر ، سوالات خود را بپرسید و از وکلای پایه یک دادگستری گروه حق وران مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشاوره آفلاین

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *