جریمه هر دستگاه ماینر

جریمه هر دستگاه ماینر 09129426674


جریمه هر دستگاه ماینر معمولا بر اساس میزان خسارتی که به شبکه برق وارد می‌شود محاسبه خواهد شد .معمولاً جرایمی که اداره برق برای استفاده از دستگاه‌های ماینر تعیین می‌کند معادل نرخ رمز ارز خواهد بود. اما به طور کلی جرایم نگهداری دستگاه ماینر به صورتی تعیین شده که برای افرادی که ممکن است برای اولین بار از روی عدم آگاهی نسبت به نگهداری دستگاه اقدام کرده اند ؛جریمه کمتری تعیین شده است.

اما به مراتب تکرار جرایم مشمول مجازات‌های بیشتر خواهد بود.

نکته قابل توجه در جرایم نگهداری دستگاه‌های ماینر این است که این دستگاه زمانی که از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند مشمول مجازات جرم قاچاق نیز خواهند بود.به خاطر همین در اینگونه مواقع شما می‌توانید در جهت دریافت مشاوره حقوقی برای رفع رد اتهام یا اثبات بی‌گناهی خود به دلیل عدم آگاهی علاوه بر وکیل ارز دیجیتال از یک وکیل قاچاق کالا و ارز مشاوره حقوقی بگیرید.

دفاع از

تمامی حقوق قانونی

پرداخت

بصورت توافقی

مشاوره رایگان

با کارشناسان حقوقی

وکالت پرونده

تا صدور رای قطعی

همراهی وکیل

همراه شما در تمام جلسات

نحوه ارتباط

آنلاین و حضوری

نحوه پیگیری

پشتیبان اختصاصی

انواع وکلا

خانم  و آقا

جریمه هر دستگاه ماینر

جریمه هر دستگاه ماینر چقدر است؟

همانطور که می‌دانید برای استفاده و استخراج رمز ارز نیاز به برق یا گاز می باشد. حال اگر برای استخراج رمز ارز از برق و گاز یارانه ای استفاده شود می‌تواند تبعات منفی را در بر داشته باشد و به نوعی قاچاق سوخت محسوب می‌شود. چون همانطور که به این موضوع اشراف دارید دستگاه‌های ماینر فشار باری زیادی را به شبکه برق و گاز می‌توانند وارد کنند و اولین آسیب به شبکه عث خاموشی‌های مکرر در ایام گرم و سرد سال خواهد بود.

مخصوصاً در بخش‌های مولد اقتصادی؛ به خاطر همین اثرات زیادی بر نرخ تورم خواهد گذاشت.طبق آخرین قوانین در نظر گرفته شده برای کسانی که از ماینرهای غیرقانونی استفاده می‌کنند باید منتظر تبعات و جرایم منوط به استفاده غیر از غیر مجاز از ماینرها باشند.

چون بر اساس آخرین تغییر می‌توان به این صورت تخمین زد که مصرف برق ماینرها برابر نرخ برق صادراتی و ۱۰۰ برابر هزینه برق یارانه‌ای از متخلفان دریافت خواهد شد.زمانی که به طور غیر مجاز از دستگاه‌های ماینر استفاده کنند؛ مطابق قوانین جدید؛ انشعاب برق یا گاز آنها و سهمیه سوخت مایع آنها به مدت سه ماه قطع خواهد شد.

چنانچه تخلف صورت گرفته تکرار شود قطعی انشعاب برق و گاز یا سهمیه سوخت مایع به مدت یک سال قطع خواهد شد. ضمن اینکه تمامی ماینرهای مکشوفه غیرمجاز معدوم خواهند شد. در حال حاضر وزارت نیرو هم نسبت به برخورد با ماینرهایی که برای استخراج بیت کوین فعالیت می‌کنند شرایط سخت‌تری را در نظر گرفته است.

شماره تماس بهترین وکیل جعل سند در تهران : 09129426674
جریمه هر دستگاه ماینر چقدر است ؟

جریمه هر دستگاه ماینر چقدر است ؟

برای اینکه میزان دقیق جریمه هر دستگاه ماینر را بدانیم باید بر اساس میزان خسارتی که به شبکه برق وارد شده میزان جریمه محاسبه شود. معمولا برای محاسبه جریمه هر دستگاه ماینر دادگاه رای صادر می‌کند. قطعاً خسارت‌های سنگینی برای این مورد از تخلفات غیر مجاز در نظر گرفته می‌شود.

از آنجایی که دولت چارچوب‌های مشخصی را برای فعالان در این حوزه در نظر گرفته است؛ در صورتی که از راهکارهای قانونی در این خصوص استفاده کنند دولت می‌تواند علاوه بر پشتیبانی تسهیلاتی را هم برای این قشر در نظر بگیرد و عدم توجه به قوانین برابر است با جرایم سنگینی که از طرف قوه قضاییه تعیین می‌شود؛ به اضافه جرایمی که اداره برق بر اساس میزان انرژی مصرفی معادل نرخ رمز ارز از شخص خاطی دریافت می‌کند.

جریمه هر دستگاه ماینر

جرم نگهداری دستگاه ماینر

معمولاً بیشتر کسانی که در حال حاضر با جرایم سنگین استفاده یا نگهداری دستگاه ماینر روبرو هستند به دلیل عدم آگاهی نسبت به استفاده از این دستگاه‌ها می‌باشد. معمولا برای استفاده از دستگاه ماینر شما نیاز به دریافت مجوز خواهید داشت. مجوز برای استفاده مجوز برای خرید مجوز برای استخراج رمز ارز دیجیتال و عملیات ماینینگ و غیره زمانی که شما بدون مجوز قانونی هر یک از عملیات فوق را مرتکب شوید در واقع مرتکب جرم نگهداری دستگاه ماینر شده‌اید.

حتی جرم نگهداری دستگاه ماینر نیز در قانون تعریف شده است. جرم نگهداری دستگاه ماینر قاچاق به قرار زیر می‌باشد:

  • در مرحله اول ۱ تا ۳ برابر مبلغ خرید دستگاه مشمول جریمه نقدی به اضافه ضبط دستگاه
  • تکرار جرم برای بار دوم مشمول جریمه نقدی معادل ۱ تا ۵ برابر مبلغ خرید دستگاه قاچاق به اضافه ضبط دستگاه می‌باشد.
  • جرم نگهداری دستگاه ماینر برای بار سوم مشمول ۱ تا ۷ برابر مبلغ خرید ماینر به اضافه ضبط دستگاه قاچاق به اضافه شش ماه تا دو سال حبس برای حامل دستگاه قاچاق نظر گرفته می‌شود.

اگر شما نسبت به تمامی قوانین اطلاع و آگاهی کافی ندارید 10 وکیل خوب تهران در مجموعه حق وران آماده ارائه مشاوره حقوقی هستند تا نسبت به قوانین جدید استفاده از دستگاه ها و نحوه برخورد قانونی اطلاعات لازم را دریافت کنید یا نسبت به ضرر و زیان ناشی از عدم اطلاعات کافی بتوانید رد اتهام نمایید.

جرم نگهداری دستگاه ماینر

جریمه قاچاق دستگاه ماینر

حال ممکن است برخی افراد دستگاه‌های ماینر را فقط قاچاق می‌کنند و نگهداری نمی‌کنند. در این گونه موارد شخصی که فقط اقدام به قاچاق دستگاه ماینر کند یعنی آن را از مبادی ورودی و خروجی کشور به صورت غیر مجاز و کاملاً غیرقانونی و بدون هرگونه مجوزی وارد کشور کند مشمول مجازات جریمه نقدی می شود شامل:

  • برای بار اول چیزی حدود ۵ تا ۷ برابر مبلغ دستگاه ماینر به اضافه شلاق به اضافه حبس تعزیری
  • در صورتی که فرد مجرم برای بار دوم اقدام به قاچاق دستگاه ماینر به کشور کند به مجازات ۷ برابر قیمت خرید دستگاه ماینر جریمه نقدی می‌شود به اضافه شلاق به اضافه حبس تعزیری
  • در صورتی که قاچاق دستگاه ماینر برای بار سوم تکرار شود شخص خاطی محکوم به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۷ برابر مبلغ خرید دستگاه ماینر خواهد شد به اضافه شلاق به اضافه حبس تعزیری به اضافه مصادره تمام اموال و دارایی به نفع دولت خواهد شد.

نکته

از آنجایی که افرادی که مبادرت به قاچاق دستگاه‌های ماینر می‌کنند شخصاً در بیشتر موارد اقدام به نگهداری هم می‌کنند به خاطر همین در زمانی که جرم قاچاق دستگاه‌ها و جرم نگهداری دستگاه ماینر محرز شود؛ علاوه بر مجازات جرم قاچاق دستگاه ماینر هم خواهند شد.

چرا که ملزومه ورود دستگاه‌های ماینر به کشور اخذ مجوز از گمرک می‌باشد و با وجود این مجوزها فرد مجرم محسوب نخواهد شد.اگر فرد مجرم علاوه بر قاچاق دستگاه‌های ماینر اقدام به نگهداری دستگاه‌های ماینر کند و علاوه بر این دو امر اقدام به استخراج رمز ارز دیجیتال نماید ؛محکوم و مجازات به پرداخت استفاده غیر مجاز از رمز ارز خواهد شد و شخص به عنوان مرتکب جرم قاچاق جرم نگهداری و جرم استفاده غیر مجاز تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و قابل مجازات خواهد بود.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *