جریمه قاچاق دام

جریمه قاچاق دام


جرم قاچاق دام پس از کشف و ضبط جهت ذبح به کشتارگاه زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود و در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام جهت استفاده در ذخایر راهبردی کشور قرار می‌گیرد .

هزینه‌های درآمد از این واریزی مربوط به کارشناسی و به خزانه داری کل کشور می‌باشد. اگر دام کشف و ضبط شده مولد باشد طبق ضوابط و تشریفات قانونی به فروش می‌رسد و درآمد حاصل از آن به خزانه‌داری کشور واریز می‌شود.

وسایل نقلیه‌ای که در این قاچاق مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که از روی آگاهی و جهت انجام حمل و نقل کالای قاچاق استفاده شده باشد ضبط خواهد شد .

در صورت عدم اطلاع مالک اصلی وسیله نقلیه به مالک برگردانده می‌شود و مالک باید طی ۱۰ روز نسبت به تحویل آن اقدام کند.

 قاچاق دام

قاچاق دام در واقع معامله ی غیر قانونی به صورت خرید و فروش آن می باشد. پس از کشف حیوانات در قاچاق به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می شود تا آن سازمان جهت تحویل و حمل دام به محل نگهداری اقدام نماید.

کاشف کالای قاچاق در این حالت موظف است برای جلوگیری از تلف شدن حیوان اقدامات لازم را انجام دهد و نسبت به نگهداری کالای مکشوفه یا انتقال موقت آن به مکان مناسب اقدام نماید.

در این مقاله به بررسی قاچاق دام و مجازات و جریمه قاچاق دام می پردازیم. جهت اطلاع از جریمه قاچاق دام با یکی از ده وکیل خوب تهران در مجموعه حق وران مشاوره نمایید.

جریمه قاچاق دام
جریمه قاچاق دام

جریمه قاچاق دام

جریمه قاچاق دام در صورتی که دام ها قابلیت فروش داشته باشند براساس مزایده مطابق ضوابط و تشریفات قانونی مقرر به فروش رسیده و دریافتی مالی از فروش دام ها پس از کسر هزینه های مربوط به کارشناسی و نگهداری، به حساب ویژه نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد.

جهت اطلاع از نحوه ی مجازات و جریمه قاچاق دام با وکیل قاچاق کالا و ارز مشاوره نمایید. همچنین جهت دفاعیات لازم در پرونده های قاچاق از وکیل قاچاق کالا و ارز کمک بگیرید.

جریمه ی دام هایی که به عنوان قاچاق گرفته می شوند در صورتی که غیر مولد باشند به شرح ذیل است:
1.ارسال شدن جهت ذبح به کشتارگاه های اعلام شده توسط وزارت جهادکشاورزی
2. قرار گرفتن اجزای دام پس از ذبح با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام
3. مورد استفاده قرار گرفتن جهت تقویت ذخایر راهبردی کشور
4. واریز درامد های حاصله از فروش دام با کسر هزینه های مربوط به کارشناسی به خزانه داری کل کشور

جریمه قاچاق دام مولد کشف شده در قاچاق چیست؟

جریمه قاچاق دام
جریمه قاچاق دام

1. فروش دام مولد از طریق مزایده و مطابق با ترتیبات و تشریفات قانونی با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای
2. واریز درآمدهای به دست آمده از فروش پس از کسر هزینه های مربوط به کارشناسی و نگهداری، به حساب ویژه ای در خزانه‌داری کل کشور

در صورتی که جهت کالا از وسیله ی نقلیه استفاده شود با وجود دو شرط زیر ، وسیله نقلیه ضبط می گردد:

1.شخص مرتکب قاچاق کالا مالک وسیله ی نقلیه باشد.
2.مالک وسیله نقلیه به صورت عمدی آن را جهت استفاده در حمل و نقل کالای قاچاق قرار دهد.

سرانجام وسایل نقلیه حامل دام قاچاق به چه صورت است؟

تمامی وسایل نقلیه ای که جهت حمل و نقل دام استفاده شده است به سازمان تحویل می گردد و براساس قانون و مقررات مربوطه تکلیف آن ها مشخص می گردد.

نکته:

در صورتی که حکم قطعی به جرم قاچاق دام صادر گردد در آن صورت پس از اخذ هزینه های مشخص شده در قانون وسیله نقلیه به دستگاه کاشف تحویل داده می شود. همچنین در خصوص وسایل نقلیه آبی توسط کشف کننده جهت نگهداری به محل های مخصوص با هماهنگی سازمان منتقل و تحویل می گردد.

جهت دفاع مناسب و ارائه ی دلایل لازم جهت اثبات برائت از امر فوق با وکیل قاچاق کالا و ارز مشاوره نمایید.

قاچاق دام در صورت عدم اطلاع مالک وسیله نقلیه چه جرمی دارد؟

قاچاق دام در صورت عدم اطلاع مالک
قاچاق دام در صورت عدم اطلاع مالک

در پاسخ به سوال فوق می توان گفت که زمانی ضبط وسیله نقلیه صورت می گیرد که مالک آن به صورت عمدی اقدام به استفاده از وسیله نقلیه برای قاچاق کرده باشد و این امر باید با مستندات و دلایل و قرائنی از جمله سوپیشینه و سابقه ی فرد اثبات گردد.

در غیر این صورت وسیله ی نقلیه به مالک برگردانده می شود و معادل ارزش وسیله ی نقلبه به جریمه نقدی مرتکب اضافه می شود.

هنگامی که رای برائت قطعی یا قرار منع تعقیب نسبت به تحویل گرفتن وسیله نقلیه صادر گردد مالک موظف است ظرف مهلت ده روز از تاریخ ابلاغ رای برائت نسبت به تحویل وسیله نقلیه اقدام نماید.

در غیر این صورت باید هزینه ی پارکینگ و نگهداری وسیله نقلیه را از اتمام مهلت به بعد پرداخت نماید.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *