مراحل دعاوی مالیاتی

مراحل دعاوی مالیاتی : 09129426674


مراحل دعاوی مالیاتی یک فرایند حقوقی پیچیده است که بسیاری از شرکت ها و افراد با آن روبرو می شوند.

در این فرایند، وکیل مالیاتی نقش مهمی در حفظ حقوق و منافع مشتری دارد.

وکیل مالیاتی یک حرفه‌ای قانونی است که تخصص خود را در زمینه مالیات به دست آورده است و مشتریانش را در موضوعات مالیاتی نظیر اعتراض به اقتضای مالیاتی یا تجدیدنظر در اقتضای مالیاتی نمایندگی می کند.

مراحل دعاوی مالیاتی 

1. مرحله اول: ارسال اعتراض به اقتضای مالیاتی
در این مرحله، مشتری با کمک وکیل مالیاتی خود، نامه ای حاوی اعتراض خود را به سازمان مالیاتی ارسال می کند. در این نامه، دلایل اعتراض باید به طور کامل توضیح داده شود.

2. مرحله دوم: ارائه گزارش به منظور پاسخ به اعتراض
سازمان مالیاتی پس از دریافت نامه اعتراض، گزارشی را تهیه می کند که در آن به دلایل و مستندات مبنی بر تصمیم خود برای حفظ صحت اقتضای مالیاتی اشاره شده است.

3. مرحله سوم: ارسال پاسخ به اعتراض
پس از تهیه گزارش، سازمان مالیاتی نسبت به اعتراض مطرح شده پاسخ می دهد. این پاسخ ممکن است شامل تجدیدنظر در تصمیم قبلی یا تایید اقدامات انجام شده توسط سازمان مالیاتی باشد.

4. مرحله چهارم: مراجعه به دادگاه
در صورتی که مشتری در مراحل قبلی موفق به رسیدگی به اعتراض خود نشد، می تواند به دادگاه تجدیدنظر مالیاتی مراجعه کند. در این مرحله، وکیل مالیاتی نقش مهمی در دفاع از حقوق مشتری دارد و سعی می کند بهترین نتیجه را برای مشتری خود به دست آورد.

5. مرحله پنجم: تجدیدنظر در دادگاه عالی
در صورتی که نتیجه دادگاه اولیه برای مشتری قابل قبول نبود، وی می‌تواند به دادگاه عالی مراجعه کند. در این مرحله، وکیل مالیاتی مشتری در ارائه نظر خود به دادگاه عالی، نقش مهمی دارد.

6. مرحله ششم: پایان دعوای مالیاتی
در صورتی که تصمیم دادگاه عالی همچنان با عدم موافقت مشتری است، دعوای مالیاتی پایان می‌یابد و فرد مشتری باید صورت حساب مالیاتی خود را پرداخت کند.

با توجه به پیچیدگی فرایند دعاوی مالیاتی، بهتر است افراد و شرکت‌ها به منظور جلوگیری از بروز خطاهای مالیاتی، شرایط و قوانین مالیاتی را به‌طور دقیق بررسی کرده و از خدمات بهترین وکیل دادگستری در تهران در حوزه مالیاتی  استفاده کنند. همچنین، ارائه اسناد و مدارک مالی درست و به‌طور دقیق از جمله نکات مهم در جلوگیری از بروز اشکالات مالیاتی است که باید به آن توجه شود.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *