مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول مطابق ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی شامل حبس از ۶ ماه تا یک سال به اضافه ۷۴ ضرب شلاق به اضافه پرداخت جزای نقدی ۵ برابر ارزش عرفی کالا می باشد.

البته این مجازات به تنهایی برای حمل مشروبات می‌باشد. اما از آنجایی که حمل مشروبات توام با انواع جرایم دیگر می‌تواند رخ دهد می‌تواند شامل مجازات‌های مربوط به سایر جرایم دیگر شود که علاوه بر مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول مجازات دیگر هم اضافه خواهد شد.

دفاع از

تمامی حقوق قانونی

پرداخت

بصورت توافقی

مشاوره رایگان

با کارشناسان حقوقی

وکالت پرونده

تا صدور رای قطعی

همراهی وکیل

همراه شما در تمام جلسات

نحوه ارتباط

آنلاین و حضوری

نحوه پیگیری

پشتیبان اختصاصی

انواع وکلا

خانم  و آقا

مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

یکی از مواردی که در قانون معمولاً با ملاحظات زیادی نسبت به آن برخورد می‌شود در برخی جرایم می‌توان به ارتکاب برخی از جرایم برای بار اول اشاره کرد که معمولاً در اغلب موارد شخص مجرم به دلیل عدم آگاهی و عدم آشنایی با موضوع یا مجازات‌های مربوطه مرتکب جرم می‌شود.معمولاً حمل مشروبات الکلی همیشه با ماشین و به طور کلی وسیله نقلیه انجام می‌گیرد.

وقتی که فردی اقدام به حمل و نگهداری مشروبات الکلی کند؛ در واقع مرتکب جرم حمل مشروبات الکلی و اگر توأم با نگهداری آن باشد و مجازات نگهداری مشروبات الکلی به مجازات حمل افزوده خواهد شد.

شماره تماس بهترین وکیل جعل سند در تهران : 09129426674
مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

طبق ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی برای مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول مجازات حبس از ۶ ماه تا یک سال به اضافه ۷۴ ضربه شلاق به اضافه پرداخت جزای نقدی به میزان ۵ برابر ارزش عرفی کالا در نظر گرفته شده است.

در صورتی که حمل مشروبات الکلی به صورت قاچاق صورت بگیرد؛ بنابراین مطابق ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی وارد کردن مشروبات الکلی و حمل به کشور چون که قاچاق محسوب می‌شود؛ مجازات آن شامل ۶ ماه تا ۵ سال حبس به اضافه ۷۴ ضربه شلاق به اضافه پرداخت جزای نقدی به میزان ۱۰ برابر ارزش عرفی تجاری مشروبات محکوم خواهد شد.

مراجع مربوطه برای رسیدگی به جرم و مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

دادسرای ارشاد در تهران و دادسرای عمومی در سایر شهرستان‌ها وظیفه رسیدگی به جرایم مربوط به حمل و مشروبات الکلی؛ تولید؛ ساخت؛ نگهداری؛ توزیع و خرید و فروش آن را برعهده دارد. از آنجایی که جرایم زیادی در خصوص با مشروبات الکلی در قانون مجازات اسلامی تعریف شده است ؛لذا حتی در صورت عدم مصرف مشروبات الکلی و در واقع با حمل ؛نگهداری؛ تولید؛ ساخت ؛جابجایی آن با شما برخورد قانونی خواهد شد و مشمول مجازات مربوط به هر یک از این موارد می‌شوید.

تخفیف در مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

آیا در مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول امکان تغییر مجازات وجود دارد؟

بله؛ در مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول امکان تغییر مجازات منوط به شرایط خاصی می‌باشد.از جمله این شرایط می‌توان به:

  • داشتن بیماری خاص در شخص اشاره کرد
  • یا اینکه ممکن است سن مجرم برای اعمال مجازات شلاق مناسب نباشد که در این گونه موارد دادگاه از مجازات شلاق وی چشم پوشی کرده و آن را تبدیل به جزای نقدی خواهد کرد
  • یا اگر حبس برای شخص مذکور مناسب نباشد ؛می‌تواند علاوه بر پرداخت جزای نقدی تعیین شده یا بلاصاله مجازات بدل از حبس را پرداخت کند.

اما یکی از اختلافاتی که پس از تبدیل این مجازات ممکن است اتفاق بیفتد مربوط به زمانی است که مجرم درخواست تقسیط جزای نقدی نماید یا اینکه تقاضای مهلت برای پرداخت کند. از آنجایی که بر اساس ماده ۵۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی تاکید شده اما این قانون اشاره‌ای در خصوص تقسیط جزای نقدی یا اینکه به مجرم مهلت پرداخت داده شود اشاره نشده است.

ضمن اینکه این موضوع باعث اختلاف بین برخی از قضات شده که برخی بر این باورند که می‌توانند به مجرم برای پرداخت جزای نقدی مهلت دهند و این خلاف قانون نیست. برای این منظور مجرم می‌تواند درخواست واگذاری مهلت برای پرداخت جزای نقدی را ارائه کند.

در این گونه موارد معمولاً قاضی برای اینکه با درخواست تقسیط از طرف متهم موافقت کند باید شرایط محکوم علیه را از نظر مالی برای پرداخت قسط بررسی کند و سپس با اخذ تضمین لازم رای به تقسیط جزای نقدی دهد.

تخفیف در مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

تخفیف در مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

اگر شما بخواهید نسبت به جرم صورت گرفته از مراجع قانونی درخواست تخفیف در مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول کنید؛ می ‌توانید بر اساس قانون مجازات اسلامی به کمک وکیل شرب خمر در مجازات حمل مشروبات الکلی برای اولین بار اقدام نمایید؛ که قانون هیچ الزامی در دادن تخفیف به شما ندارد و این امر کاملاً در اختیار ی دادگاه می‌باشد.

در صورتی که قاضی صلاح دید می‌تواند در این زمینه برای تخفیف شما اقدام کند. شما باید در این زمینه شرایط تخفیف گرفتن را داشته باشید. نباید سوء پیشینه داشته باشید. نباید سابقه ارتکاب جرم مربوطه داشته باشید. وقتی شما سابقه نداشته باشید ؛در واقع یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می‌شود و معمولاً قاضی این امتیاز را برای شما در نظر می‌گیرد.

زیرا که مطمئن است شما این جرم را مجدد تکرار نمی‌کنید و معمولا بیشتر افرادی که در این خصوص گرفتار می‌شوند افراد کم سن و سال هستند.غافل از اینکه چه مجازات‌ها و جرایمی را برای آنها در پی خواهد داشت.

که می‌توانیم به کمک بهترین وکیل خوب تهران علاوه بر دریافت تخفیف مناسب نسبت به نحوه پرداختی‌ها و مجازات‌های تعیین شده از بهترین وکیل خوب تهران مشاوره حقوقی بگیرند و نسبت به قوانین مقررات و تبصره‌های حقوقی و کیفری در خصوص مشروبات الکلی آگاهی بیشتری داشته باشند.

تا در دفاع از خود بتوانند خیلی صریح و دقیق روال پرونده را به نفع خودتان تغییر دهید. چرا که درپرونده‌های مشروبات الکلی شخصاً خود افراد نمی‌توانند پیگیر های مناسب و مطلوب را داشته باشند

عوامل موثر در کاهش یا افزایش میزان مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

از جمله عوامل موثر در میزان مجازات در جرم حمله مشروبات الکلی به میزان و مقدار مشروبات الکلی بستگی دارد. ممکن است میزان مشروبات کم یا زیاد باشد که میزان جرم صورت گرفته زمانی تشدید می‌شود که تمامی این مشروبات در ماشین قرار گرفته باشد.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *