حکم تجاوز به زن شوهردار

حکم تجاوز به زن شوهردار


حکم تجاوز به زن شوهردار نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا به شدت برخورد جدی شده است و در این گونه موارد با محرز شدن و اثبات جرم فرد زانی به مجازات اعدام محکوم می‌شود.

شکایت‌هایی که در این خصوص می‌باشد؛ طی مراحل خاصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای طی کردن این مراحل حضور وکیل تجاوز جنسی بسیار اهمیت دارد.

چرا که می‌تواند با راه حل‌های خوب و منطقی به شما در روشن کردن موضوع و اثبات آن موثر باشد. معمولاً از آنجایی که در دادخواست‌های تجاوز جنسی و تجاوز به عنف هیچ تبصره یا قانونی وجود ندارد؛ معمولاً قاضی در زمان صدور حکم اشد مجازات مردد خواهد بود.

البته شخص محکوم باید بداند که جوان بودن یا مسن بودن؛ محصنه بودن یا نبودن هیچ دلیلی و تاثیری در صدور حکم نهایی ندارد.

همگی مصداق تجاوز به زن شوهردار می‌باشد که مطابق ماده ۲۴۴ قانون مجازات برای حکم تجاوز به زن شوهردار اعدام در نظر گرفته شده است

حکم تجاوز به زن شوهردار

حکم تجاوز به زن شوهردار
حکم تجاوز به زن شوهردار

از آنجایی که تجاوز به زن شوهردار در واقع تجاوز به عنف محسوب می‌شود و معمولاً در تجاوز به زن و شوهردار مرد معمولاً از روی اجبار؛ از روی تهدید و بدون رضایت زن اقدام به رابطه جنسی می‌کند؛ در واقع عمل زنا انجام داده است .

به خاطر همین جزو جرایم جنایی محسوب می‌شود. در قانون مجازات اسلامی زنا حکم تجاوز به زن شوهردار اعدام می‌باشد. البته برای اینکه حکم تجاوز به زن شوهردار قاطعانه صادر شود معمولا قاضی در این گونه موارد شرایط خاصی را برای اثبات جرم در نظر گرفته است که به محض اثبات شدن و محرز شدن جرم حکم بلااستثنا صادر می‌شود.

چرا در برخی موارد قربانیان تجاوز جنسی اقدام به شکایت نمی‌کنند

متاسفانه با اینکه ممکن است افراد نسبت به حکم تجاوز به زن شوهردار و یا به طور کلی به حکم تجاوز به عنف آگاهی داشته باشند در برخی موارد شاهدیم که زنان نسبت به اینکه مورد تجاوز قرار می‌گیرند متاسفانه هیچگونه اقدامی برای طرح شکایت در دادسرا انجام نمی‌دهند.

علت اینکه در این گونه موارد قربانیان تجاوز جنسی اقدام به شکایت نمی‌کنند به علت آبروی زن می‌باشد. البته علت دیگر آن هم می‌تواند این باشد که شخص متجاوز از قربانی خود سوء استفاده های مکرر این  کار را نمی‌کند یا اینکه ممکن است متجاوز زن را تهدید کند که در صورت شکایت فیلم او را پخش خواهد کرد.

از جمله موارد متعددی مشاهده شده که شخص متجاوز با تهیه فیلم‌های مذکور از قربانی حق و سکوت گرفته و اقدام به اخاذی نموده است .

معمولا در این گونه موارد طرح شکایت و با مراحل سختی روبرو خواهد بود.

حکم تجاوز به زن شوهردار
حکم تجاوز به زن شوهردار

اما توصیه می‌شود که قربانیان در این گونه موارد حتماً نسبت به پیگیری و نحوه شکایت و نحوه جمع آوری مدارک لازم علیه شخص متجاوز مشاوره حقوقی مفید داشته باشند.

در این خصوص در مجموعه حق وران ۱۰ وکیل خوب تهران آماده ارائه خدمات مشاوره‌های تخصصی در این زمینه هستند که شما می‌توانید نسبت به دریافت راهکارهای متناسب با شخص متجاوز آشنا شوید تا خیلی راحت شخص متجاوز به سزای عملش برسدتا بتوانید با تهدید قانونی کار را پیگیری کنید.

در این مواقع افراد معمولاً فورا عقب نشینی می‌کنند و پشیمان می‌شوند. به خاطر همین تاکید می‌کنیم پیش از اینکه هرگونه اقدام عجولانه و یا نادرستی انجام دهید حتماً از یک وکیل متخصص مشاوره حقوقی بگیرید.

روش‌های پیگیری تجاوز به زن شوهردار

برای اینکه بتوانیم اقدام به طرح شکایت در خصوص تجاوز به زن شوهردار کنید ؛برای این منظور باید به دادسرا مراجعه داشته باشید و آن را از جنبه کیفری پیگیری کنید.

معمولاً در اثبات جرم تجاوز به زن شوهردار برای اینکه فورا اقدام به صدور حکم تجاوز به زن شوهردار شود باید مدارک و ادله شما کامل باشد.

حکم تجاوز به زن شوهردار
حکم تجاوز به زن شوهردار

در زمان تنظیم و ارائه دادخواست حتماً از وکیل کمک بگیرید تا موارد مهم در پرونده قید شود با جمع آوری مدارک مهمی که وکیل به شما اعلام می‌کند بتوانید در اثبات جرم صورت گرفته موفق عمل کنید.

چون اگر شکایت به به اثبات نرسد شخصی که مورد اتهام قرار گرفته می‌تواند علیه شما شکایت کند و برای شما به جرم تهمت ناموسی حکم قذف صادر شود.

حتی شاهدانی که شهادت دروغ داده باشند با مشکل روبرو خواهند شد. چون معمولاً برای اینکه حکم تجاوز به زن شوهردار به صورت قانونی صادر شود باید موضوع اثبات شود. چون که در واقع نوعی بازی با آبروی افراد محسوب می‌شود.

اگر نتوانیم جرم تجاوز به زن شوهردار را ثابت کنیم چه اتفاقی می‌افتد

اگر برای جرم تجاوزت به زن شوهردار شکایت کرده باشید؛ اما دلایل و مدارک مستند نداشته باشیم ممکن است شخص متهم شاکی شود و ما به جرم قذف محکوم شویم .

در جرم قذف وقتی که حکم صادر شود در قانون مجازات اسلامی مشمول ۸۰ ضربه شلاق به اضافه سه ماه تا سه سال زندان با نظر قاضی تعیین می‌شود.

حکم تجاوز به زن شوهردار
حکم تجاوز به زن شوهردار

اگر زنا با زن شوهردار در زمان عده رجعی اتفاق بیفتد چه حکمی دارد

حکم تجاوز به زن شوهردار در زمان عده رجعی همان زنا به زن و شوهردار محسوب می‌شود و مجازات زنا به عنف محسوب می‌شود و حکم اعدام دارد

اگر در عمل زنا با زن شوهردار یکی از طرفین بالغ باشد چه حکمی دارد

اگر در عمل زنا یکی از طرفین نابالغ باشد و عمل زنا رخ داده باشد فرد بالغ مجازات می‌شود.

اثبات تجاوز به زن شوهردار

برای اینکه حکم تجاوز به زن شوهردار صادر شود نیازمند اثبات تجاوز می‌باشد. معمولاً اثبات تجاوز از طریق راه‌های مختلف امکان‌پذیر است:

  • اقرار متهم
  • شهادت دادن شاهدین
  • علم قاضی

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *