گرفتن مشروب توسط پلیس

گرفتن مشروب توسط پلیس : 09129426674


گرفتن مشروب توسط پلیس چه در خانه چه در ماشین و چه در  محوطه‌های عمومی مشمول مجازات جرم نگهداری و مصرف شرب خمر خواهد شد. در صورتی که متهم از دست مامور پلیس فرار کند؛ نیز مشمول مجازات خواهد شد .همچنین افرادی که در فراری دادن متهم از دست مامورین همکاری کنند؛دستگیر و مجازات می شوند.

چرا که برخی از افراد فکر می‌کنند که فراری دادن متهم فقط به معنی مخفی کردن متهم در خانه یا محل کار می‌باشد یا در صورتی که هرگونه نقش بازی کردن برای مامورین و یا اقدام به فراهم کردن موقعیت فرار برای متهم تحت عنوان فراهم کردن و همکاری در فراری متهم می‌باشد.

لذا در هر زمان در محیط‌های عمومی اگر پلیس شمارا در حین ارتکاب جرم مصرف شرب خمر یا حمل و نگهداری شرب خمر دستگیر کند؛ بهتر است تا از مساعدت در فرار متهم خودداری کنید. چرا که شخص یا اشخاصی که در یاری دادن متهم مساعدت داشته باشند؛ مجرم محسوب می‌شوند و قاعدتاً حکم جلب بازداشت در پی خواهد داشت.

اختیارات پلیس و گرفتن مشروب توسط پلیس

از جمله واجبات ضابطین قضایی در خصوص تفتیش بازرسی‌های به عمل آمده از افراد در شرایط خاص می‌باشد. البته معیارهای قانونی در خصوص بازرسی افراد در هاله‌ای از ابهام است. اما زمانی که جرمی مشهود باشد یا به طور کلی شرایط اقتضا کند ؛تفتیش‌ها و بازرسی‌ها خلاف قانون نبوده و دقیقاً وظیفه پلیس و ضابطین قضایی می‌باشد.

در این خصوص هرگونه گرفتن مشروب توسط پلیس در بازرسی‌های انجام شده می تواند تقدیم مقامات قضایی شده تا نسبت به جرم صورت گرفته اقدامات لازم انجام پذیرد.اما نکته قابل توجه در این خصوص اینکه شما می توانید در برابر سوالات پاسخ خود را موکول به وکیل خود کنید و در لحظه جواب ندهید . در این زمینه وکیل شرب خمر میتواند بعنوان نماینده شما اقدامات لازم را پیگیری نماید.

لو دادن ساقی مشروب
لو دادن ساقی مشروب : 09129426674

لو دادن ساقی مشروب

یکی دیگر از راه‌های گرفتن مشروب توسط پلیس از طریق لو دادن ساقی مشروب می باشد. در بهترین حالت ممکن افراد می‌توانند از طریق گزارش از طریق پلیس ۱۱۰ اقدام به گزارش حمل و نگهداری مصرف مشروبات الکلی خرید و فروش تولید مشروبات نمایند.

علاوه بر شماره ۱۱۰ شماره‌های ارتباطی دیگری هم جهت لو دادن ساقی مشروب یا گزارش مصرف مشروبات الکلی حمل و نگهداری یا تولید و ساخت مشروبات می‌توان ارائه داد تا پلیس بتواند نسبت به آنها اقدامات قانونی را انجام دهد.

از جمله راه‌های دیگر جهت لو دادن ساقی برای گرفتن مشروب توسط پلیس از طریق شماره ١۴ ۱۱۴ می‌باشد. شما در تماس با این شماره در ارتباط با تلفن گویا خواهید بود که گزینه مورد نظر را انتخاب می‌کنید و سپس با اپراتور پلیس صحبت می‌کنید. معمولاً پلیس اطلاعات لازم را در خصوص گزارش شما دریافت می‌کند و گزارشی را با مضمون اطلاعات دریافت شده تنظیم می‌کند.

برای گرفتن مشروب توسط پلیس در از خارج کشور می‌توانید با شماره ٠٠۴۶٧٧١١۴١۴٠٠ تماس بگیرید.
یکی دیگر از شماره‌های سازمانی شماره تماس ۱۱۲ می‌باشد.

به عنوان مثال اگر شما در یک فضای عمومی تردد دارید ؛مثلاً مثل: باغ؛ پارک ؛رودخانه و به طور کلی در هرگونه فضای عمومی و شاهد این هستید که افراد اقدام به مصرف مشروبات می کنند یا اقدام به خرید و فروش مشروبات می‌کنند یا در محلی اقدام به نگهداری و خرید و فروش مشروبات می‌کنند؛ می‌توانید با این شماره تماس بگیرید و گزارش کامل را به پلیس ارائه دهید تا بتوانند جهت پیگیری مراجعه کنند.حتی می توانید نسبت به نحوه گزارش دادن از طریق مشاوره تلفنی با بهترین وکیل خوب تهران اقدام کنید.

یکی دیگر از روش‌ها در خصوص مصرف مشروبات الکلی یا تولید خرید و فروش یا غیره می توانید شخصاً به اداره پلیس یا کلانتری مراجعه داشته باشید.

هرگونه تمرد نسبت به دستور پلیس در خصوص گرفتن مشروبات چه حکمی دارد؟

زمانی که مامور پلیس در هر صورتی برایش جرم شخص متهم محرز باشد و اقدام به گرفتن و دستگیری متهمین کند؛ فرد متهم حق هیچ گونه تمردی از دستور پلیس را ندارد و در صورتی که از دستورات پلیس تمرد صورت بگیرد؛ علاوه بر مجازات مصرف مشروبات الکلی یا تولید و ساخت یا خرید و فروش یا نگهداری مشمول مجازات تمرد از دستور پلیس مطابق ماده ۶۰۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ خواهد شد.

چرا که در این خصوص اگر پلیس ضعیف عمل کند در واقع امنیت جامعه به خطر خواهد افتاد و زمینه برای وقوع جرم فراهم خواهد بود.

نکته:

پلیس می‌تواند در هر زمان و هر جایی که بخواهد خودرو یا اشخاص را متوقف کند و اقدام به بازرسی وسایل خودرو و تمامی وسایلی که همراه افراد است نماید. حتی اگر آنها هیچگونه کاری نکرده باشند.

بهتر است بدانید در صورتی که شما در یک محل عمومی باشید و تحت تاثیر مشروبات الکلی باشید؛ پلیس می‌تواند به شما دستور دهد که محل را برای مدت ۶ ساعت ترک بکنید.

در این گونه موارد باید به دستور پلیس حتماً گوش کنید؛ چنانچه به دستورات پلیس توجهی نداشته باشید؛ عدم اطاعت از دستورات مشمول جرم می‌شوید. همچنین اگر ظرف ۶ ساعت بعد از آخرین دستور حرکت که به دلیل مستی باشد یا به دلیل اختلال در به هم زدن نظم عمومی در همان مکان یا جای دیگر مست باشید مرتکب جرم شده‌اید.

جرم و مجازات گرفتن مشروب توسط پلیس

گرفتن مشروبات الکلی به معنای همراه داشتن مشروبات؛ حمل و نگهداری مشروبات می باشد. اگر پلیس مشروبات الکلی را در ماشین بگیرد؛علاوه بر جرم نگهداری جرم حمل و جابجایی هم اضافه خواهد شد.

جرایم مربوط به مشروبات الکلی فقط مختص به مصرف مشروبات الکلی نبوده؛ بلکه مجازات‌های دیگری را هم در پی دارد. در واقع هر عملی در خصوص مشروبات الکلی اتفاق بیفتد؛ مثلاً مثل جابجایی آن با ماشین؛ خرید و فروش مشروبات در خانه؛ حمل و نگهداری و حتی مصرف آن شامل: جرم بوده و جرایم نقدی و مجازات‌های نقدی را در بر خواهد داشت.

  • مطابق ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی حمل و نگهداری مشروبات به مجازات ۶ ماه تا یک سال حبس به اضافه ۷۴ ضربه شلاق به اضافه جریمه نقدی به میزان ۵ برابر ارزش عرفی کالا می‌باشد.
  • مطابق ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی مصرف مشروبات الکلی مشمول مجازات ۸۰ ضربه شلاق است. در صورتی که مصرف مشروبات در بار اول و بار دوم تکرار شود؛ هم مشمول ۸۰ ضربه شلاق خواهد بود. اما اگر مصرف مشروبات الکلی برای بار سوم اتفاق بیفتد؛ شخص متهم اعدام خواهد شد.
  • اگر پلیس برای تولید و ساخت مشروبات الکلی به متهمین دسترسی پیدا کند مجازات متهمین از ۶ ماه تا یک سال حبس به اضافه ۷۴ ضربه شلاق به اضافه پرداخت جزای نقدی به میزان ۵ برابر ارزش عرفی تجاری کالا خواهد بود

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *