جرم تولید مشروبات الکلی

وکیل برای جرم تولید مشروبات الکلی:09129426674


جرم تولید مشروبات الکلی در قانون مجازات اسلامی مطابق ماده ۷۰۲ برابر است با ۶ ماه تا یک سال حبس به + ۷۴ ضربه شلاق + پرداخت جریمه به میزان ۵ برابر ارزش عرفی مشروبات تولیدی محکوم خواهند شد. دست ساز بودن یا نبودن مشروبات الکلی تاثیری در میزان مجازات نگهداری یا حمل آنها ندارد.

جرم تولید مشروبات الکلی

جرم تولید مشروبات الکلی جزو جرایمی می‌باشد که مجازات‌های سنگینی را در بر خواهد داشت.

اگر تولید مشروبات الکلی در خانه باشد؛ ضمن اینکه برای تعیین ارزش عرفی و تجاری جرایم مشروبات الکلی بر اساس هر لیتر تعیین می‌شود.

از آنجایی که در اسلام شرب خمر یا هرگونه مشروبات الکلی ممنوع است؛برای این جرم مجازات‌های حدی تعیین می‌شود.

البته علاوه بر اینکه برای ساخت و تولید مشروبات الکلی مجازات تعیین می‌شود؛ کلیه اعمالی که در خصوص مشروبات الکلی اتفاق بیفتد؛ مشمول جرم محسوب می‌شود.

لذا در مجازات تولید مشروبات الکلی و جرایم هر لیتر آن محکومیت‌های جداگانه‌ای تعیین می‌شود. همچنین ضمن ساخت و تولید مشروبات الکلی برای خرید و فروش مشروبات ، حمل و نگهداری مشروبات نیز جرم بوده و مشمول مجازات خواهد شد.

علاوه بر اینکه وارد کردن مشروبات به کشور هم قاچاق می‌باشد و برای این مورد هم مطابق ماده ۷۰۲ قانون مجازات جزای نقدی و مجازات حبس تعیین شده است.

روش شکایت از تولید مشروبات الکلی

جرم تولید مشروبات الکلی

تا اینجا گفتیم که در جرم ساخت و تولید مشروبات الکلی مجازات‌های مشخصی تعیین شده است. باید اضافه کنیم که مجازات‌های تعیین شده برای ساخت مشروبات الکلی قابل تعلیق نیستند؛ لذا در خصوص روش شکایت از ساخت مشروبات الکلی باید از طریق مراحل زیر اقدام کنیم:

در مرحله اول : باید از وقوع جرم اطمینان کامل داشته باشیم و پس از اطمینان کامل از طریق گزارش دادن به کلانتری محل اقدام کنیم.

در مرحله دوم: برای اینکه بتوانیم ادعای خود را اثبات کنیم باید مدارک و اسناد معتبری را ارائه کنیم. اسناد و مدارک معتبر شامل شهادت شهود؛ استشهادیه محلی؛ جمع آوری امارات قانونی و موارددیگر که می‌تواند در واقع در علم قاضی موثر باشد ولی دلیل نیستند.

در مرحله سوم: بعد از اینکه تمامی موارد بالا را رعایت کردید می‌توانید به دفتر الکترونیک قضایی مراجعه کنید و شکایت‌نامه‌ای در خصوص ساخت مشروبات الکلی مطرح کرده تا پرونده پیگیری شود.

تماس با وکیل متخصص09129426674

در گام بعدی: مراجع معتبر و ضابطین قضایی مربوطه در خصوص پرونده مطرح شده اقدام به دستگیری فرد یا افراد مورد نظر می‌کنند. سپس پرونده برای پیگیری تحقیقات مقدماتی به دادسرا ارسال می‌شود.

در مرحله بعدی: بازپرس بر اساس اسناد؛ مدارک؛ شاکیان خصوصی؛ ضابطین قضایی + دفاعیاتی که متهم در خصوص تولید مشروبات الکلی ارائه کرده است را بررسی و پیگیری می‌کند تا قرار نهایی در دادسرا صادر شود. در صورتی که شخص دستگیر شده مجرم باشد صدور قرار جلب دادرسی نموده آنگاه پرونده برای صدور کیفرخواست به دادستان ارجاع می‌شود. اگر اسناد و مدارک کافی وجود نداشته باشد؛ قرار منع تعقیب صادر می‌شود و نهایتاً پرونده مختومه خواهد شد. با صدور کیفرخواست پرونده جهت صدور حکم مجازات به دادگاه کیفری ۲ ارسال خواهد شد.

دفتر مرکزی : تهران خیابان میرزای شیرازی ، بالاتر از مطهری ، پلاک ۲۱۹ ، طبقه پنجم ، واحد دو ، گروه وکلای حق وران
پست الکترونیک: haghvaran@gmail.com
تماس با وکیل متخصص09129426674

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *