دو بار اعدام یعنی چه

دو بار اعدام یعنی چه


دوبار اعدام یعنی چه ؟ یعنی فرد مرتکب دو جرم شده که مجازت هر کدام اعدام است مثلا دو نفر را کشته یا یه نفر کشته و یه جرم سب النبی انجام داده که مجازات هر دو اعدام است. به هر دلیلی مثلا رضایت یا عفو اعدام اول اجرا نشود اعدام بعدی اجرا می شود.
به طور خلاصه باید گفت که اعدام انواع بسیار متفاوتی داشته و با توجه به جرم هر فرد نوع اعدام متفاوت است.

دوبار اعدام یعنی چه ؟

بارها می‌ شنویم که فردی مثلاً محکوم به چند بار اعدام  یا محکوم به دو بار اعدام؛محکوم به سه بار اعدام و… شده است. برخی افراد بر این فکر هستند که دو بار اعدام یعنی چه ؟ شاید محکوم را یک بار بدار می‌ کشند او را پایین می‌ آورند و دوباره دار می‌ زنند. باید گفت این تصور کاملاً غلط است.

ضمن اینکه وقتی کسی را یک بار دار می‌ زنند دیگر جانی در بدن ندارد که بخواهد دوباره اعدام شود. دوبار اعدام زمانی صورت می‌ گیرد که فرد مرتکب قتل دو آدم شده باشد.

کسانی که مرتکب دو یا چند جرم شده اند و نیازمند اطلاعات بیشتر هستند می توانند با وکیل خوب تهران مشورت کنند تا اطلاعات لازم را دریافت کنند زیرا به تمامی تبصره ها و قانون های مدنی مسلط است.

تماس با وکیل متخصص09129426674

انواع اعدام چیست؟

دوبار اعدام یعنی چه ؟
دوبار اعدام یعنی چه ؟

اعدام با گیوتین این دستگاه به عنوان مشهور ترین اعدام است که برای جلوگیری از درد غیر لازم در افراد این نوع اعدام پیشنهاد می شود.

کوبیدن سنگ بر سر یکی از روش‌ های مجازات انواع اعدام در زمان هخامنشیان بوده که گذاشتن سر بر سنگ و خورد کردن آن بوده و این نوع اعدام در مورد زن خیانتکار می باشد.

یکی از روش‌ های انواع اعدام با دار زدن است که باعث شکستن ستون فقرات و گردن و در نتیجه آسیب شدید نخاع می‌ شود.البته اگر طول طناب کم باشد اتفاق نمی‌ افتد و وی با خفه شدن کشته می‌ شود و اما اگر طول طناب بسیار زیاد باشد سر از بدن جدا خواهد شد.

در ایران برای دار زدن محکومین از روش سقوط کوتاه و معلق کردن استفاده می‌ کنند.یعنی از جایی آویزان می‌ شود و طناب به دور گردن و زیر پای او چهار پایه‌ای است که معمولاً ارتفاع آن از یک متر تجاوز نمی‌ کند قرار می‌ دهند، و بعد با برداشتن چهارپایه منجر به سقوط وی می‌ شود.

مرگ در این حالت بیشتر بر اثر خفگی و قطع شریان حیاتی رخ می‌ دهد، و محکوم مدتی را تا مرگ درد می‌ کشد.
معمولاً برای اعدام‌ هایی که در ملأ عام انجام می‌ شود از جرثقیل استفاده می‌ شود و از روش معلق کردن که در آن فرد به جرثقیل متصل می‌ شود .

بعد در هنگام اجرای حکم محکوم توسط جرثقیل به بالا کشیده می شود. این روش نیز باعث شکستن گردن نمی شود و فرد با قطع شریان حیاتی جان می دهد.

موردی که به آن باید اشاره کنیم این می‌ باشد که در صورت اینکه می‌ خواهید اطلاعات راجع به موارد حکم اعدام داشته باشید؛ مشاوره تلفنی در دسترس شما عزیزان قرار خواهد داشت تا بتوانید به راحتی تمام این اطلاعات را مورد استفاده قرار دهید.

وکلای مجموعه حق وران در این حوزه تخصصی اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان می‌ توانند قرار دهند.
طبق ماده ۸ و ۹ آیین نامه سازمان زندان ها رئیس زندان قبل از اجرای حکم اعدام نزدیکان فرد را برای آخرین ملاقات با او به صورت حضوری فرا می‌ خواند .

روحانی زندان تمام مطالب مربوط به وصیت و یا توبه از کاری که انجام شده است را به فرد گوشزد کرده تا بتواند این کار را انجام دهد.

همچنین بر اساس ماده ۱۴ آیین نامه می‌ تواند اعدام به صورت الکتریکی و یا با استفاده از چوبه دار باشد که معمولاً در ایران نوع دوم مورد استفاده قرار می‌ گیرد و با توجه به قانونی که هر کشوری وضع می‌ کند نوع اعدام متفاوت است.

بر طبق ماده ۱۷ و ۱۸ آیین نامه  سازمان زندان ها منشی دادگاه متن مربوط به اعدام را به صورت کامل و با صدای بلند قرائت کرده و همه افراد آن را شنیده و بلافاصله بعد از آن به دستور مقام مذکور حکم اعدام اجرا می‌شود و بعد از تایید مرگ توسط پزشک حاضر تحویل پزشکی قانونی متوفی خواهد شد.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در موردی که حکم اعدام اجرا نمی‌ شود در خصوص زن باردار می‌ باشد که حکم به این صورت انجام نمی‌ گیرد.

در شب اجرای حکم افراد در سلول انفرادی قرار می‌ گیرند و با قرار دادن قرآن و جان نماز در کنار آن ها می‌ توانند تا قبل از طلوع آفتاب با خداوند راز و نیاز کرده و روحانی به آن ها عمل توبه را یاد می‌ دهد.

مجازات اعدام برای چه جرم‌ هایی است؟

معمولاً مجازات اعدام برای جرم‌ هایی مانند قتل تجاوز و جرایم سنگینی که در کشورهای مختلف به وجود می‌ آید اجرا می‌ شود.

طبق ماده ۱ آیین نامه مجازات اعدام که در سال ۱۳۰۷ مصوب شده است محکوم به اعدام مصلوب می‌ شود.
در قرآن کریم سوره‌ های طاها اعراف و مریم به موضوع اعدام اشاره کرده است و می‌ توانید آن ها را در قرآن مشاهده کنید.

تماس با وکیل متخصص09129426674
دو بار اعدام یعنی چه
مجازات دو بار اعدام یعنی چه برای چه جرم‌ هایی است؟

البته امروزه بسیاری از افراد در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر دیگر حکم اعدام را اجرا نکرده و معمولاً از حبس ابد استفاده می‌ کنند که حکم به نسبت بهتری از اعدام می‌ باشد.

بر اساس ماده ۱۳۶ قانون مجازات اسلامی افرادی که فردی سه بار دچار مجازات حدی شود بار چهارم به اعدام محکوم می‌ گردد و اعدام برای او انجام می‌ شود.

از دیدگاه حقوق بشر البته مجازات اعدام بسیار پیچیده و قابل بحث همیشه بوده و در بسیاری از موارد سازمان حقوق بشر ایرادات زیادی از این قانون که در ایران انجام می‌ شود گرفته است.

به همین دلیل بسیاری از فعالان حقوق بشر این قانون را مورد شماتت قرار داده و به هیچ عنوان آن را تایید نمی‌ کنند.
در کنوانسیون حقوقی کودکان که در سال ۱۹۸۹ این مورد به تایید رسید و به کارگیری می‌ شود مجازات اعدام برای کودکان ممنوع شد و در بخش ۳۷ این کنوانسیون این موضوع قابل پیگیری و مشاهده می‌ باشد.

طبق قانون ۲۲۴ مجازات اسلامی مواردی مانند زنا نیز اعدام را به همراه دارد.

همچنین طبق ماده قانون ۲۶۲ مجازات اسلامی اگر فردی به پیامبر دشنام دهد نیز اعدام خواهد شد.

سوالات متداول

موارد صدور حکم اعدام چیست؟

در برخی از جرایم امنیتی همچون محاربه و فساد فی الارض و جرایم جنسی تحت شرایط خاصی حکم اعدام صادر می‌ گردد.

حکم اعدام چیست؟

حکم اعدام مجازاتی است که برای ارتکاب برخی از انواع جرائم صادر می شود.

شرایط حکم چند اعدام چیست؟

حکم چند اعدام یعنی اینکه فرد به ارتکاب اعمالی اقدام نموده باشد که حکم آن ها به طور جداگانه اعدام می‌ باشد.

 

 

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *