اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتیم چه کار کنیم؟

اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتیم چه کار کنیم؟(09129426674)


اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتیم چه کار کنیم؟ تماس با پلیس ؛تماس با وکیل تجاوز جنسی یا وکیل رابطه نامشروع؛تماس با روانشناس؛ارتباط با یک شخص معتمد.

گاهاً شاید برای شما عزیزان نیز این سوال پیش آمده باشد اما توصیه ما به شما عزیزان این است که بعد از این اتفاق با وکیل رابطه نامشروع مشورت کنید تا بهترین راه حل را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

به دلیل اینکه وکلا با تمامی قوانین‌ ها و موارد حقوقی در این مورد آشنا هستند و می‌ توانند به شما کمک کنند تا بتوانید شکایت خود را به راحتی ثبت و به مرحله اجرا برسانید.

اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتیم چه کار کنیم؟

یکی از هولناک ‌ترین مسائلی که در جامعه امروزه دیده می‌ شود مربوط به مسائل تجاوز جنسی می‌ باشد که اگر به دنبال ثابت کردن آن هستید حتماً باید با بهترین وکیل خوب تهران متخصص حوزه روابط نامشروع ارتباط برقرار کرده و مسائل را به آن بازگو کنید.

با این کار اولین موضوعی که برای شما ایجاد می‌ شود این است که آرامش بیشتری سراغ شما خواهد آمد .در کنار آن باعث می‌ شود شما با فردی که در این زمینه اطلاعات بسیار قوی دارد ارتباط برقرار کرده و به شما کمک کند تا با آرامش تمام مسائل را توضیح دهید و شرایط برای اثبات موضوع فراهم آید.

اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتیم چه کار کنیم؟1
اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتیم چه کار کنیم؟1

قانون مجازات اسلامی در ماده قانونی ۲۲۴ به صورت کامل به تجاوز جنسی پرداخته است و وکلایی که در ارتباط با رابطه نامشروع مشغول به کار و فعالیت هستند به صورت کامل این ماده و قوانین را آشنایی داشته و می‌ توانند شما را کمک کنند تا این موضوع را به صورت کامل ثابت کنید.

همچنین در ارتباط با راه‌ های اثبات تجاوز جنسی سه مرحله وجود دارد:

  • اولین مرحله اقرار می‌ باشد که البته معمولاً افرادی که این کار را انجام می‌ دهند به هیچ عنوان زیر بار این قضیه نرفته و معمولاً به صورت ضد و نقیض صحبت کرده و در این زمینه بسیار کم اقرار به گناه انجام می‌ شود.
  • مرحله دوم بحث شهادت ۴ مرد عادل می‌ باشد که معمولاً آن هم بسیار بعید به نظر می‌ رسد. زیرا در هنگام دخول به صورت کاملاً محرمانه این کار انجام می‌ شود و در صورت مخفی بودن امکان شهادت ۴ مرد عادل به هیچ عنوان وجود ندارد .
  • ناچار به دنبال مرحله سوم یعنی علم قاضی باید برویم.
    در این  زمینه علم قاضی باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که قاضی عالم و دانا باید با استفاده از ادله و تمام مدارک حکم به تبرئه یا مجرم بودن فرد بدهد و با وجود اینکه برای زنا سنگین ترین جرایم و مجازات‌ ها در نظر گرفته شده است باز هم به دلیل اتفاقات بسیار عجیب در جامعه این مسائل بازدارنده نبوده و بسیار زیاد این موضوع را شاهد هستیم.
تماس با وکیل متخصص09129426674

اقدامات ضروری بعد از تجاوز جنسی

اقداماتی وجود دارد که اگر خودتان یا اطرافیانتان با این مشکل روبرو شدید بهترین گزینه این است راجع به این موضوع با شخص معتمد صحبت کنید و به هیچ عنوان نترسید و از حق خودتان دفاع کنید.

حتماً در اولین فرصت با روانشناس ارتباط بگیرید؛ زیرا می‌ تواند شما را از این بحران عبور دهد.به هیچ عنوان خودتان را سرزنش نکنید و هر روز به خودتان یادآوری کنید که مقصر نیستید.

گاهی اوقات افراد بعد از تجاوز به دلیل فرهنگی و اجتماعی بودن خانوادگی خلوت را بهترین گزینه می‌ دانند و تمایلی به نشان دادن احساساتشان ندارند.

موارد حقوقی مهم در تجاوز جنسی

به طور کلی تجاوز به اون یا تعرض جنسی به هرگونه عمل جنسی گفته می‌ شود که موجب ترس ناراحتی و یا تهدید ناشی از آن را برای فرد مورد تعرض ایجاد می‌ کند.
بر اساس ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی باید گفت تجاوز به عنف در زمره جرائم و مجازات جنایی قرار دارد که در همه کشورهای دنیا تاوان سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.
طبق بند ت ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی در تجاوز جنسی منجر به اعدام می گردد.
تبصره ۲ ماده ۲۲۴ در واقع هر یک از طرفین راضی به برقراری رابطه جنسی نباشد و دیگری وی را وادار به ارتکاب این عمل نماید پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل را نیز به عنوان ضمانت اجرا مدنی تجاوز برای حمایت از بزه دیدگان پیش بینی نموده است.

اقدامات ضروری بعد از تجاوز جنسی
اقدامات ضروری بعد از تجاوز جنسی

راهنمای ثبت شکایت در مورد تجاوز جنسی

در ارتباط با راهنمای ثبت شکایت در مورد تجاوز جنسی باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که بسیاری از افراد لحظه‌ای که این اتفاق برای آن ها رخ می‌ دهد از نظر فکری و ذهنی آمادگی اینکه به پلیس زنگ بزنند و به او اطلاعات بدهند را ندارند.

اگر می‌ خواهید که با آرامش بیشتر بتوانید این موضوع را پیگیری کنید بهتر است که با بهترین وکیل خوب تهران در این زمینه ارتباط برقرار کنید و با آرامش بسیار زیادی راهکار های مناسب را از این افراد دریافت کرده و با حرکتی کاملاً اصولی و قانونی کار خود را جلو ببرید.

حتی باید به عزیزانی که این اتفاق برای آن ها در سال‌ های گذشته رخ داده است این موضوع را خاطرنشان شویم که در صورت ثبت شکایت و اثبات این موضوع می توانند که به دنبال مجازات افرادی که این کار زشت را کرده‌اند باشند.

همچنین در صورت تهدید و مشاهده هرگونه مزاحمت چه از طریق تلفنی و پیامکی به سرعت به پلیس اطلاع داده و مراتب را کامل به آن ها در میان بگذارید تا از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید و بتوانید که حق خود را بگیرید.

در ارتباط با لفظ تجاوز جنسی باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که این عدم رضایت قربانی باعث می‌ شود که آمیزش جنسی تبدیل به تجاوز جنسی گردد و باعث مجازات برای افرادی که این کار را انجام می‌ دهند شود.

تماس با وکیل متخصص09129426674

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از سوی افراد مطرح می‌ گردند این است که:

آیا طرح دعاوی شاکی پس از وقوع تجاوز جنسی برای اجرای حکم کافی می‌ باشد؟

باید بگوییم که اقرار شاکی مبنی بر تجاوز اثبات می‌ گردد یا خیر به عوامل و تحقیقات بستگی دارند که این تحقیقات بسیار سخت می‌ باشد.

آیا پیگیری تجاوز جنسی پس از ۳ سال امکان دارد؟

خیر تجاوز جنسی از جرائم حدی است.

اثبات دخول در پزشکی قانونی به تنهایی می تواند تجاوز به عنف را ثابت نماید؟

خیر، صرف دخول سبب اثبات وقوع تجاوز نخواهد شد و نیازمند سایر مدارک و دلایل است.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *