عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما همراهان گرامی

مبحث امروز در مورد شرایط محرومیت از ارث هست که ممکن هست سوال خیلی از شما عزیزان باشد.

اولین سوالی که پیش می آید این است که مورث و ورثه چه کسانی هستند؟ارث در لغت به معنای مالی است که از شخص متوفی باقی مانده و در اصطلاح به معنای انتقال دارایی شخص متوفی به بازماندگان است که انتقال اموال و دارایی های شخص متوفی به بازماندگان،بدون اراده متوفی و بازماندگان او صورت می گیرد و به وی مورث گفته می شود.

سوالی که پیش می آید این هست که آیا متوفی حق محروم کردن از ارث ورثه خود را دارد؟ طبق بند837 قانون مدنی، اگر کسی به موجب وصیت،یک یا چند نفر از ورثه خود را از ارث محروم کند وصیت مزبور نافذ نیست و وصیت به زیاده تر از ثلث ترکه، هم نافذ نیست مگر به اجازه ی وراث و اگر بعضی از ورثه اجازه کند، فقط نسبت به سهم او، نافذ خواهد بود.

در شرایط بخصوصی ورثه از متوفی خود ارث نمی برند بطور مثال ورثه ی کافر به هیچ عنوان از مسلم ارث نمی برد، حتی اگر در بین ورثه ی متوفای کافری، شخص مسلمانی باشد وراث کافر، ارث نمی برند یا به عنوان مثال از شروط دیگر وراثت، زنده بودن در حین فوت متوفی است و اگرچه حملی باشد، درصورتی ارث می برد که نطفه ی او حین الموت منعقد بوده و زنده هم متولد شود اگرچه فورا پس از تولد بمیرد.

از مسایل دیگر قتل است، قتل یکی از موانع ارث است بنابراین اگر کسی متوفی خود را عمدا بکشد از ارث او محروم است.

امیدوارم مطالب برای دوستان مفید بوده باشد، اگرچه قوانین وراثت بسیار پیچیده است و برای راهنمایی درست بهتر است با وکلای خبره و متخصص گروه وکلای حق وران در زمینه وراثت مشورت کنید.

مرسی که با ما همراه بودید

در

 

مشاوره حقوقی وکیل خانواده

برای انجام مشاوره حقوقی وکیل خانواده از طریق دکمه زیر اقدام کنید

کارشناسان حق وران در اسرع وقت به سوال شما پاسخ خواهند داد. مشاهده سایر سوالات و پاسخ ها  در اینجا

گروه وکلای حق وران آماده پاسخگویی به سوالات شما و خدمات مشاوره با موضوع خانواده با وکیل متخصص در این زمینه می باشد.

بهترین خدمات مشاوره محرومیت از ارث را از ده وکیل خوب تهران  در مجموعه حق وران بخواهید.

کلیه خدمات این مجموعه شامل مشاوره با بهترین وکلای تهران در زمینه می باشد.

وکلای مجموعه حق وران آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص پرونده های مختلف در زمینه:

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان و… می باشد.

 

۲۴ ساعت شبانه روز می توانید جهت ارائه خدمات مشاوره به صورت تلفنی و حضوری و آنلاین با ما در تماس باشید.

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰9۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

haghvaran@

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *