نمونه رای قرار دادن تصاویر مبتذل در برنامه لاین

اگر فردی در پخش زنده یکی از برنامه های اینترنتی تصاویر مبتذل و مستهجنی را پخش نماید، آیا مصداق جرم انتشار عکس مبتذل می شود؟ آیا میتوان بر اساس این عنوان از او شکایت نمود؟ جواب این سوال در نمونه رای این صفحه آمده است. با ما همراه باشید تا روشن شدن پاسخ سوال.

 رای شعبه بدوی

در این پرونده آقای ر.چ. 30ساله، شغل کارمند بیمه، به موجب کیفرخواست شماره 3004453 – 1393/09/09 صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه … تهران، متهم است به انتشار تصاویر مبتذل، موضوع اعلام جرم همسرش خانم س.ح. با وکالت آقایان م.م. و ع.س.، با این توضیح که شاکیه با ارائه تصویری از همسرش با چند آقا و خانم «ص1» مدعی شد همسرش این تصویر را در فضای مجازی در معرض دید دیگران قرار داده است، دادگاه صرف نظر از اینکه خانم س.ح. شاکی مصطلح قانونی در این پرونده نمی باشد و اعلام کننده جرم است و دارای مزایای شاکی مانند حضور در جلسات و حق تجدید نظرخواهی و غیره نیست. متهم نیز شدیداً منکر اتهام انتسابی می باشد و هیچ دلیلی نیز بر انتشار این تصویر در فضای مجازی در پرونده ارائه نشده است و متهم مدعی است این تصویر از آلبوم وی اخذ گردیده است. با التفات به اینکه صرف قرار دادن تصویر در لاین که قابلیت رویت برای همگان را ندارد، از مصادیق انتشار نمی باشد، لذا به جهت فقد دلیل شرعی و قطعی و اثباتی و نیز حاکمیت اصل برائت به استناد اصل ٣٧ قانون اساسی و ١٢٠ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ و ١٧٧ قانون آیین دادرسی کیفری رأی بر برائت متهم یاد شده از بزه ی رابطه ی نامشروع صادر و اعلام می نماید. این رأی حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظراستان تهران می باشد.

دکتر زینب جنیدی مقدم

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

اینکه صرف قرار دادن تصویر در لاین که قابلیت رویت برای همگان را ندارد، از مصادیق انتشار نمی باشد، لذا به جهت فقدان دلیل شرعی و نیز اصل برائت به استناد قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ نمی توان متهم را به جرم انتشار تصاویر مبتذل مجازات نمود.

رأی شعبه تجدیدنظر استان تهران

در خصوص اعتراض و تجدیدنظرخواهی خانم س.ح. با وکالت آقایان م.م. و ع.س. نسبت به دادنامه 94000145 مورخ 1394/02/21 صادره از شعبه 1089 دادگاه کیفری دو تهران که بموجب آن در خصوص شکایت تجدیدنظرخواه بر علیه تجدیدنظرخوانده دائر به انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی که پس از رسیدگی و با استدلالهای مطروحه در دادنامه تجدیدنظرخواسته رأی بر برائت متهم صادر و پس از ابلاغ از سوی وکلای شاکیه مورد تجدیدنظرخواهی واقع و پس از ارجاع به ایندادگاه و تشکیل جلسه دادرسی و استماع دفاعیات و ضمن رد و غیر وارد دانستن تجدیدنظرخواهی و از آنجا که دادنامه تجدیدنظرخواسته وفق مقررات و موازین صادر شده و ضمن اصلاح عنوان اتهامی مندرج در سطر دهم دادنامه از رابطه نامشروع به انتشار تصاویر مبتذل(چونکه اتهام متهم در صدور دادنامه انتشار تصاویر مبتذل اعلام شده است، در مورد اتهام رابطه نامشروع قبلاً در دادسرا رسیدگی و مختومه شده است و اعلام آن در ذیل دادنامه تجدیدنظرخواسته مبنی بر اشتباه است)و به استناد بند الف ماده 455 و 457 قانون آیین دادرسی کیفری دادنامه تجدیدنظرخواسته را عیناً تأیید می نماید رأی صادره قطعی است.

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *