نمونه رای تخفیف مجازات در فرض فرار راننده

یکی از سوالاتی که در تصادفات رانندگی مطرح است این است که در صورت فرار راننده از صحنه تصادف باز هم قاضی میتواند حکم تخفیفی صادر نماید؟ یا فرار راننده منجر به عدم استحقاق او از حکم تخفیفی می گردد؟

 رای شعبه بدوی

درخصوص اتهام ب. ع. دائر بربی احتیاطی در امر رانندگی منتهی به قتل غیر عمدی مرحوم م.ر. و فرار از صحنه تصادف دادگاه با برسی محتویات پرونده شکایت کیفرخواست صادره از دادسرا نظریه کارشناس تصادفات اقرارواظهارات متهم گزارش مرجع انتظامی نظریه پزشکی قانونی اتهام وی به نظر دادگاه محرز بوده به استناد مواد 714 تعزیرات 448-452-462-488-490-538-559 قانون مجازات اسلامی متهم موصوف رابه پرداخت یک فقره دیه مرد مسلمان وفق مقررات و قانون جدید بیمه اجباری و اصلاحات با مهلت پرداخت دوسال از تاریخ فوت 94/12/19محکوم می نماید از حیث جنبه عمومی جرم بی احتیاطی در رانندگی نامبرده را به 25 ماه حبس تعزیری محکوم می نماید رای صادره حضوری وظرف 20روزپس از ابلاغ قابل تجدیدنظر دردادگاه محترم تجدیدنظر تهران است.

دکتر زینب جنیدی مقدم

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

بر اساس رای فوق، دادگاه می تواند مجازات بزه بی احتیاطی در امر رانندگی منتهی به قتل غیر عمدی، با وصف فرار از صحنه تصادف را تخفیف دهد. البته باید شرایط خاص تخفیف برای قاضی اثبات گردد.

رأی شعبه تجدیدنظر استان تهران

در خصوص تجدید نظر خواهی آقای ب. ع. نسبت به دادنامه شماره 00406 مورخ 95/3/4صادره از شعبه 1164 دادگاه کیفری دو تهران که به موجب آن تجدید نظر خواه به اتهام بی احتیاطی در رانندگی منتهی به قتل غیر عمدی به تادیه دیه کامل یک مرد مسلمان در حق اولیائ دم آن مرحوم وعلاوه از حیث عمومی جرم به تحمل 25 ماه حبس تعزیری محکوم گردیده است ، .با توجه به مجموع محتویات پرونده نظر به اینکه در این مرحله از دادرسی از ناحیه تجدید نظر خواه ایراد و اعتراض موجه ومدللی که موجبانت نقض دادنامه تجدید نظر خواسته را فراهم نماید ارائه نگردیده است وبر مبانی استدلال واستنباط دادگاه نخستین در رسیدگی به موضوع وصدور حکم ورعایت موازین قانونی وتشریفات دادرسی خدشه وخللی مترتب نیست ودادنامه تجدید نظر خواسته مطابق دلایل موجود در پرونده وفق مقررات قانونی صادر گردیده است و ایراد تجدید نظر خواه در حدی نیست که موجب حصول علم به وجود اشتباه در حکم مزبور گردد لذا اعتراض تجدید نظر خواه قابل انطباق با جهات مقرردر ماده 434قانون آئین دادرسی در امور کیفری نمی باشد در نتیجه دادگاه به استناد به بند الف ماده 455 قانون مذکور ضمن رد تجدید نظر خواهی به عمل آمده با رعایت تخفیف بجهت وضع خاص نامبرده ونوجوان بودن به اسناد به ماده 459 قانون آئین دادرسی محکومی به حمل حبس بمد 6 ماه قلیل میگردد ، حکم تجدید نظر خواسته را تائید واستوار مینماید. رای صادره قطعی است .

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *