نمونه رای تغییر خواسته در جلسه اول

نمونه رای تغییر خواسته در جلسه اول گروه وکلای حق وران


نمونه رای تغییر خواسته در جلسه اول

نمونه رای تغییر خواسته در جلسه اول

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دعوی خواهان خانم م.ر. با وکالت آقای م.الف. به طرفیت خوانده الف. به خواسته تخلیه خوانده از شش دانگ قطعه دوم تفکیکی از پلاک ثبتی 1789 بخش 11 تهران و مطالبه اجرت المثل ایام تصرف از تاریخ 9/2/1389 به انضمام مطالبه خسارات ناشی از دادرسی به شرح مندرج در دادخواست دادگاه نظر به محتویات پرونده از جمله اظهارات طرفین به شرح لوایح تقدیمی و با عنایت به پاسخ استعلام به عمل آمده که مبین مالکیت رسمی خواهان در پلاک موضوع دعوی می باشد و اینکه خوانده به عنوان قائم مقام مستأجر سابق بوده و پس از انقضا ء مهلت قرارداد اجاره و در صورت عدم تمدید قرارداد اجاره موجبی جهت ادامه تصرفات خوانده وجود ندارد بنابراین دادگاه مستند به مواد 198 و 519 قانون آیین دادرسی مدنی و ماده 494 قانون مدنی و ماده یک و تبصره یک ماده 8 قانون روابط موجر و مستأجر مصوب 13/2/1362 حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ 000/536/78 ریال بابت اجرت المثل ایام تصرفاتش از تاریخ 9/2/1389 لغایت 9/12/90 (تاریخ اظهار نظر کارشناسی) و نیز تخلیه پلاک ثبتی موضوع دعوی و نیز پرداخت مبلغ 7020000 ریال بابت خسارت ناشی از دادرسی به نفع خواهان صادر و اعلام می نماید رأی صادره حضوری بوده و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 109 دادگاه عمومی حقوقی تهران – راستیان نیا

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

تغییر خواسته در جلسه اول دادرسی از خلع ید به تخلیه نسبت به همان ملک به علت مبانی مختلف این دو خواسته مسموع نیست و قرار رد دعوی صادر می شود. همچنین مالک یک دانگ ملک نمی تواند تقاضای تخلیه یا خلع کل ملک را بنماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ملکی متخصص کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظرخواهی الف. نسبت به آن بخش از دادنامه شماره 9100180 مورخه 9/3/91 صادره از شعبه 109 دادگاه عمومی حقوقی تهران که طی آن حکم به تخلیه پلاک ثبتی 1789 بخش 11 تهران صادر گردیده است وارد و موجه است زیرا اولاً خواسته خواهان در دادخواست تقدیمی خلع ید بیان شده است و تغییر خواسته در جلسه اول دادرسی به تخلیه با توجه به اینکه منشأ آن مختلف و متفاوت می باشد فاقد توجیه قانونی است؛ زیرا اولاً خلع ید فرع بر اثبات غاصبانه بودن موضوع می باشد در حالی که تخلیه بیانگر رابطه استیجاری فی مابین می باشد ثانیاً خواهان تنها به میزان یک دانگ مالکیت داشته و صدور حکم به تخلیه شش دانگ خارج از خواسته خواهان می باشد علی هذا این دادگاه با پذیرش تجدیدنظرخواهی در این بخش و به استناد ماده 358 و 98 و 2 قانون آیین دادرسی مدنی و با نقض حکم صادره در این بخش قرار رد دعوی خواهان را صادر و اعلام می نماید ولیکن تجدیدنظرخواهی در بخش دیگر دادنامه که حکم به پرداخت اجرت المثل به شرح منعکسه در آن صادر گردیده است وارد و موجه نیست و اصدار رأی در این بخش موافق قانون و اصول دادرسی است و از ناحیه تجدیدنظرخواه نیز ایراد موجهی که موجب نقض این بخش از دادنامه گردد ارائه نگردیده است علی هذا این دادگاه به استناد ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی و با رد تجدیدنظرخواهی این بخش از دادنامه را تأیید و استوار می دارد رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه 35 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه
پورفلاح – صادقی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *