نمونه رای درخواست اجرت المثل ملک موروثی

نمونه رای درخواست اجرت المثل ملک موروثی گروه وکلای حق وران


نمونه رای درخواست اجرت المثل ملک موروثی

نمونه رای درخواست اجرت المثل ملک موروثی

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دعوی آقای الف. م.س. بطرفیت آقایان 1- ح. 2- ح. شهرت هر دو م.س. به خواسته مطالبه اجرت المثل ایام تصرف پلاک ثبتی … الی … بخش 2 تهران با احتساب خسارات دادرسی ،توضیح اینکه خواهان اظهار داشته مالک شش سهم و یک هشتم یک سهم از پنجاه و چهار سهم دو دانگ و نیم مشاع از شش دانگ حق سر قفلی و ملکیت پلاک موصوف می باشد خواندگان بدوی اذن و مجوز خواهان نسبت به ملک مشاعی تصرف نمده تقاضای مطالبه اجرت المثل از تاریخ 92/06/01 لغایت زمان کارشناسی مورد استدعاست، خواندگان دفاعا”اظهار داشته اند حاضر به پرداخت اجرت المثل به قدرالسهم خواهان می باشند.

دادگاه در خصوص خواسته قرار کارشناسی صادر ،کارشناس منتخب به موجب نظریه مثبوت تحت شماره 1233 مورخ 94/05/11 اجرت المثل ملک متنازع از تاریخ 92/06/01 لغایت 94/05/01 را مجموعا” به میزان نود و شش میلیون تومان تعیین و برآورد نموده است. نظریه مزبور مصون از ایراد و اعتراض قرارگرفته است.

دادگاه با توجه به محتویات پرونده قدرالسهم خواهان وملک موصوف در ایام یاد شده پس از کسر مبلغ سی میلیون ریال که خواهان اقرار به وصول آن نموده در نتیجه دعوی خواهان با توجه به کسر مبلغ یاد شده، حکم به محکومیت تضامنی خواندگان به پرداخت مبلغ 250/000/000 ریال با احتساب هزینه دادرسی و حق الزحمه کارشناسی به استناد مواد 198 ،257 ،515 و 519 ق.آ.د.م وماده 308 قانون مدنی صادر و اعلام می نماید.

رای صادره حضوری،ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظراستان تهران است.ضمنا”خواهان بدوا”مکلف به پرداخت مابه التفاوت هزینه دادرسی بر مبنای مبلغ موضوع محکومیت می باشد.
رییس شعبه 20 دادگاه حقوقی تهران- محمدباقر سروی

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

رسیدگی به دعوی مطالبه اجرت المثل ملک موروثی، فرع بر ارائه گواهی انحصار وراثت بوده و تا پیش از ارائه این گواهی، رسیدگی به این دعوی امکان پذیر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ارث کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر


در خصوص تجدیدنظرخواهی ح. م.س. بطرفیت الف. م.س. نسبت به دادنامه شماره 36-95/1/25 صادره از شعبه 20 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن حکم بر محکومیت بپرداخت 250/000/000ریال اجرت المثل ایام تصرف پلاک ثبتی … الی … بخش 2 تهران صادر گشته است. دادگاه با بررسی موضوع و اینکه رسیدگی به دعوی اجرت المثل ملک موروثی، فرع بر ارائه گواهی انحصار وراثت مالک پلاک ثبتی می باشد و خواهان بدوی گواهی انحصار وراثت که دلیل قانونی بر فوت مالک می باشد را ارائه نداده است؛ بنابراین دادگاه اعتراض معترض را منطبق بر بندهای تبصره ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی دانسته و در نتیجه دادگاه مستنداً به ماده 358 همان قانون ضمن نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته قرار رد دعوی خواهان بدوی را صادر و اعلام می دارد. این رای قطعی است .
شعبه 13 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رئیس و مستشار
​سید ابوالفضل حجازی فر – سیدمحسن قاضی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *