نمونه رای شرط مطالبه بهای روز ملک تصرف شده توسط شهرداری

نمونه رای شرط مطالبه بهای روز ملک تصرف شده توسط شهرداری گروه وکلای حق وران


نمونه رای شرط مطالبه بهای روز ملک تصرف شده توسط شهرداری

نمونه رای شرط مطالبه بهای روز ملک تصرف شده توسط شهرداری

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دعوی آقای م. س. فرزند ب. با وکالت خانم ل. الف. و خانم الف. ف. فرزند ن. به طرفیت شهرداری تهران که وکلای خواهان اظهار داشتند : موکل به موجب صلحنامه مورخ 1362 و نیز دادنامه صادره به شماره 900941 صادره از شعبه 24 تهران مالک یک قطعه زمین به مساحت دویست متر مربع در نسق زراعی شناخته شده که خوانده اقدام به احداث یکباب مسجد ب. العلوم در قطعه زمین مذکور از پلاک ثبتی 116 قطعه 62 تفکیکی نموده است لذا تقاضای رسیدگی و محکومیت به پرداخت قیمت روز زمین و خسارات دادرسی و حق الوکاله وکیل را داریم . دادگاه با توجه به اینکه مستند مرقوم از هر گونه تعرض مصون مانده و به اصالت آن خدشه ای وارد نشده و در مقابل دعوی مطروحه نیز دفاعی معمول نشده و دلیلی دائر بر پرداخت وجه مورد دعوی و تحصیل برائت ذمه از سوی خوانده ابراز نگردیده دادگاه بنا به مراتب فوق ومقررات مواد 198 و 515 و 519 و 522 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی ضمن رد اعتراض خوانده به نظریه کارشناسی هیات سه نفره و اینکه نظریه کارشناسی منطبق با اوضاع و احوال حاکم بر پرونده می باشد لذا حکم به محکومیت شهرداری به پرداخت مبلغ 3/950/000/000 ریال ( حسب نظریه کارشناسی ) و نیز پرداخت خسارت دادرسی و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی در حق خواهان صادر و اعلام می نماید رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در دادگاه تجدید نظر استان تهران می باشد .
دادرس شعبه 108دادگاه عمومی حقوقی تهران – رحیم محمدی پور

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

مطالبه بهای روز ملک تصرف شده توسط شهرداری؛ منوط به ارائه سند رسمی مالکیت توسط خواهان پرونده است؛ در غیر این صورت قرار رد دعوی مطالبه بهای ملک صادر خواهد شد.

بنابراین اگر شخصی بعد از مدت طولانی مدعی مالکیت ملکی شود که سال ها قبل توسط شهرداری تصرف شده است در صورتی می تواند مطالبه ثمن روز ملک را بنماید که مالکیت رسمی خود را اثبات نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل شهرداری متخصص در امر کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

در خصوص تجدیدنظر خواهی شهرداری منطقه 2 ( تهران ) بطرفیت آقای م. سرافرازی نسبت به دادنامه شماره 00304 صادره از شعبه 108 دادگاه عمومی تهران که بر اساس آن حکم بر پرداخت شهرداری به پرداخت مبالغ مندرج در آن صادر شده است . دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده ، اسناد و مدارک مضبوط در آن نظر به اینکه خواسته در ستون خواسته مطالبه بهای ملک بوده است در حالی که سند مالکیت رسمی موضوع ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک را تجدیدنظر خوانده ارائه نکرده لذا تا زمانی که سند رسمی ارائه نکند امکان مطالبه بهای زمین وجود نخواهد داشت در اجرای مواد 2 و 358 قانون آئین دادرسی مدنی با نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته قرار رد دعوی نخستین صادر و اعلام می گردد . رای صادره قطعی است .
شعبه 52 دادگاه تجدید نظر استان تهران – رییس و مستشار
محمد باقر قربان وند – سید سجاد موسوی همپا

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *