۱- دادخواست افراز ملک مشاعی 

۞در صورتی که ورثه بر فروش یا تقسیم ملک مشاعی به توافق نرسند، هر کدام از آنها می تواند درخواست افراز ملک مشاعی را از دادگاه بخواهد. در آن صورت دادگاه اقدام به صدور حکم مبنی بر افراز ملک مشاعی می نماید و به سایر ورثه اطلاع رسانی می نماید.

۞ جهت آشنایی شما در زیر نمونه دادخواست خالی نمایش داده شده است.

۲- نحوه تنظیم دادخواست افراز ملک مشاعی 

۞ در زیر نمونه دادخواست افراز ملک مشاعی نمایش داده شده است. ورثه در قسمت خواهان اطلاعات خود و در قسمت خوانده اطلاعات وراث دیگر را وارد می کند و در قسمت دلایل باید، دلایل و منضمات را قید کند و نهایتا در قسمت شرح خواسته که مهمترین قسمت دادخواست است، بشرحی که نوشته است موضوع خواسته خود را تشریح کند. البته باید توجه داشت که متناسب با هر فردی، شرح خواسته تغییر می کند.

۳- بایدها و نبایدهای دادخواست افراز ملک مشاعی 

۞برای تنظیم دادخواست ، ابتدا مشخصات طرفین در قسمت خواهان و خوانده درج شود.

۞براساس ماده ی 304 قانون امور حسبی در خواست تقسیم باید کتبی و با مشخصات خواهان و متوفی و ورثه و اشخاص دیگری که ارث میان آن ها تقسیم می گردد باشد.

۞جهت فروش و تقسیم مال مال مشاعی ، باید به دادگاه حقوقی دادخواست داده شود.

۞نکته ی مهمی که در خصوص تقسیم اموال وجود دارد این است که در صورت افراز سهم هر شخص معین می گردد که بتواند درخواست فروش ان را داشته باشد

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

 

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

منیره شفیعیمشاهده نوشته ها

Avatar for منیره شفیعی

من منیره شفیعی با بیش از 4 سال سابقه، نویسنده گروه وکلای حق وران هستم . این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *