مجازات شرب خمر

چگونگی مجازات شرب خمر


مجازات شرب خمر برای مرتبه اول ،دوم و سوم  ۸۰ ضربه شلاق است. ولی برای مرتبه چهارم بر اساس ماده ۱۳۶ قانون مجازات اسلامی مجازات شرب خمر اعدام میباشد. مطابق این ماده اگر کسی ۴ مرتبه مرتکب مجازات حدی گردد وهربار حد آن جرم بر وی جاری شود ، برای مرتبه چهارم مجازات او اعدام است.

در قانون بیان شده است مهم نیست که مرتکب چه مقدار مشروب مصرف کرده باشد. و اینکه مست بشود یا نه. مهم این است که مشروب از حالت مسکر بودن خارج نشود.

برای تبرئه شدن درپرونده شرب خمر بهتراست ازوکیل شرب خمر دراین زمینه مشاوره بگیرید.

مشروبات الکلی :

جرایم مرتبط با الکل به فعالیت های مجرمانه ای اشاره دارد که شامل مصرف الکل و همچنین نقض مقررات مربوط به  استفاده از الکل می شود.  مصرف مشروبات الکلی و رانندگی در حالت مستی ، یکی ازشایع ترین جرایم مربوط به الکل در دنیااست و یک مشکل بزرگ در بسیاری از کشورهای جهان،  می باشد.

گروه وکلای حق وران
گروه وکلای حق وران

جنایت درهنگام مستی :

ارتکاب جنایت  درهنگام  مستی  ،آماربالایی رانشان می دهد . در دسترس بودن الکل و مصرف آن به طور مثبت با مزاحمت، پرسه زدن، پرخوری و رفتار بی نظم در فضاهای باز مرتبط است. خشونت خانگی؛ و همچنین جنایات خشونت آمیز،  دراین بین روبه افزایش است.

تحقیقات نشان می دهدکه عواملی ازقبیل  خلق و خوی عصبانی، بیش فعالی، باورهای خصمانه، سابقه خشونت خانوادگی، عملکرد ضعیف مدرسه، همسالان بزهکار،  و اختلال شخصیت ضد اجتماعی احتمال مصرف الکل رادراین بین افزایش می دهد.

شاید به این مطلب علاقه مند باشید :

نمونه رای نگهداری مشروب الکلی و شرب خمر 

در دادگاه شرب خمر چه بگوییم ؟ 

 

گروه وکلای حق وران

 

وکیل شرب خمر حق وران در این مقاله به این مسئله پرداخته است. اگر هر گونه سوالی دارید در پایان همین برگه بپرسید وکلای ما پاسخگو خواهند بود.

معنای شرب خمر:

شرب خمر متشکل از دو واژه شرب و خمر می باشد. شرب در واقع همان نوشیدن، تزریق و تدخین می باشد. و خمر مایع یا جامدی می باشد. که باعث مستی می شود. شرب خمر که همان نوشیدن مشروبات الکلی می باشد. می تواند با مصرف مشروبات الکلی دست ساز و صنعتی موجب مجازات شود.

مجازات شرب خمر:

ماده‌ی ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی: مصرف مسکر از قبیل خوردن، تزریق و تدخین آن کم باشد‌یا زیاد، جامد باشد‌یا مایع، مست کند‌یا نکند، خالص باشد‌یا مخلوط به‌گونه‌ای که آن را از مسکر بودن خارج نکند، موجب حد است.

حد مسکر: مطابق ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی حد مصرف مسکر، هشتاد ضربه شلاق است.

قانونگذارخوردن آب جو مسکر را، موجب حد می داند هرچند مستی نیاورد.

<yoastmark class=

مجازات شرب خمر برای مرتبه دوم ،سوم و چهارم چیست؟

شرب خمر برای مرتبه دوم و سوم همان ۸۰ ضربه شلاق است و تغییری نمی کند. ولی برای مرتبه چهارم بر اساس ماده ۱۳۶ قانون مجازات اسلامی مجازات شرب خمر اعدام میباشد. مطابق این ماده اگر کسی ۴ مرتبه مرتکب مجازات حدی گردد وهربار حد آن جرم بر وی جاری شود ، برای مرتبه چهارم مجازات او اعدام است.

 حد چیست؟ و میزان حد شرب خمر کدام است ؟

حد به معنی مجازاتی است که میزان و کیفیت آن در شرع اسلام مشخص و معین شده باشد. که شرب خمر‌ یک مجازات حدی محسوب می‌شود.

مجازات اصلی شرب خمر حد است که آن 80 ضربه تازیانه است و مصرف علنی و در معابر مشروبات را نیز علاوه بر حد به 2 ماه تا 6 ماه زندان تعیین نموده است.

 در قوانین جدید، در قانون مجازات اسلامی 1392 قسمت حدود؛ مواد 264 و 265 و 266 و نیز در ماده 701 و 704 از کتاب پنجم 266 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب 1375 را به مجازات و تنبیه مصرف کنندگان مشروبات الکلی اختصاص داده است .توجه داشته باشید که در تبصره: خوردن آبجو (فقاع) را نیز اگر مستی هم نیاورد. موجب حد می داند. و در ماده 265 حد مصرف مسکرات را 80 ضربه تازیانه تعیین می نماید.

شاید به این مطلب علاقه مند باشید :

مجازات شرب خمر زیر ۹ سال

 تبدیل مجازات جرم شرب خمر (سوال 1276) 

نمونه رای شرب خمر شخص دارای تابعیت مضاعف 

نمونه رای شرب خمر شخص ایرانی در خارج از کشور 

ماده 701 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده):

در ماده 701 استعمال مشروبات در اماکن و معابر را اگر با تجاهر و علنی باشد را علاوه بر اجرای حد شرعی شرب خمر به حبس از 2 ماه تا 6 ماه حبس تعزیری تعیین نموده است .

 

ماده 704 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده):

در ماده 704 تأسیس مکان هایی برای مصرف مشروبات الکلی و دعوت مردم به آن مکان 3 ماه تا 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق یا از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا 12 میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم می نماید و اگر هر دو مورد را مرتکب شود (یعنی هم مکان تأسیس نماید و هم مردم را دعوت به آن مکان جهت مصرف مشروبات نماید) به حداکثر مجازات محکوم می شود .

ماده 264 قانون مجازات اسلامی :

البته که به موجب ماده ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی مصرف مسکرات و هر نوع ماده مستی آور موجب مجازات است. یعنی مرتکب به ۸۰ ضربه شلاق محکوم میشود.

 

مجازات شرب خمردرماه مبارک رمضان:

مجازات خوردن مشروب در ماه رمضان با ماه های عادی یکسان می باشد. البته توجه داشته باشیدکه چنانچه شرابخواری درزمان روزه داری اتفاق بیفتد ،مجازات بیشتری دارد.

شرابخواری در ایام روزه داری باعث می شود، فرد علاوه بر محکوم شدن به حد عادی ،به حبس و شلاق نیز محکوم شود. برای  مجازات متفاوت در ماه رمضان با ماه های عادی،  جرم باید در اماکن عمومی و در ایام روزه داری رخ دهد.

مجازات اطفال درپرونده شرب خمر:

مطابق قانون مجازات اسلامی سال ۹۲ درصورت ارتکاب جرم شرب خمر درافرادزیر18سال   حد بر آن ها جاری نمی شود. در واقع  برای اطفال در شرب خمر مجازات شلاق وجود نداردوبرای تادیب افرادزیر18سال ازاقدامات تامینی تربیتی استفاده می شود. زیرا در اثبات رشد عقلی و بلوغ فکری این افراد شبهه وجود دارد.

 

شرب خمر دررانندگی :

شرب خمرهنگام رانندگی جرم محسوب می شود و علاوه بر مجازات تخلفات رانندگی ، مجازات شراب نیز بر آن افزوده می شود. مطابق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی، هرگاه راننده در موقع رانندگی مست بوده و تصادف کند به حبس محکوم می شود.طبق این ماده حداکثر مجازات برای فرد مقصر، در صورت جرح ، بیش از ۸ ماه حبس می باشد.

گروه وکلای حق وران

سوء پیشینه برای جرم شرب خمر:

سوء پیشینه برای جرم شرب خمرتا دو سال در سجل کیفری شخص باقی می‌ماند.

شاید به این مطلب علاقه مند باشید :

مجازات حمل و شرب خمر (سوال1172)

 نمونه رای اماره قضایی در اثبات شرب خمر دفاعیه شرب خمر

تاثیرتوبه در تخفیف مجازات شرب خمر:

توبه نامه شرب خمر یکی از موارد امکان تخفیف در مجازات مصرف مشروبات الکلی می باشد.بهتر است بدانید هر توبه نامه شامل تخفیف نخواهد شد.

توبه نامه باید قبل از اثبات جرم صورت گرفته باشد تا مستوجب سقوط مجازات شود.توبه نباید صرفاً لسانی باشد.

در واقع باید ناشی از ندامت و پشیمانی از دل و جان باشد که در ظاهر شخص کاملاً مشهود باشد.یعنی شخص به نفسه اشتباه خود را پذیرفته باشد.یعنی شخص به نفسه اشتباه خود را پذیرفته باشد.بر اساس آن اقدام به اعتراف کرده باشد.

سخن آخر:

اگر درگیر پرونده شرب خمر هستید. حتما با وکلای شرب خمر حق وران که در این زمینه بسیار متخصص هستند؛ مشاوره بگیرید.

گروه وکلای حق وران
گروه وکلای حق وران

 

مشاوره با وکیل شرب خمر

برای انجام مشاوره حقوقی رایگان از طریق دکمه زیر اقدام کنید

کارشناسان حق وران در اسرع وقت به سوال شما پاسخ خواهند داد. مشاهده سایر سوالات و پاسخ ها  در اینجا .

در صورت بروز مشکل پیرامون شر خمر ، نیاز به کاهش مجازات ، دانستن قانون های شرب خمر از وکیل شرب خمر حق وران کمک بگیرید. 

 

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *