فروش مال غیر با قولنامه

وکیل برای فروش مال غیر با قولنامه : 09129426674


فروش مال غیر با قولنامه یکی از ترفند های تبه کاران برای سو استفاده می باشد.با توجه به اینکه در قانون کشور ما، قولنامه هم دارای تبعات قانونی است و اعتبار دارد،برخی از کلاهبرداران ازین مسئله سواستفاده کرده و با نوشتن قولنامه مال غیر را به فروش می رسانند.

در واقع فروش مال غیر یک جرم محسوب میشود که چه با قولنامه و چه با سند رسمی جرم محسوب می شود. 

مجازات آن شامل حبس از ۶ ماه تا سه سال و نیم،  رد مال به مالک،   جزای نقدی و  انفصال دائم از خدمت برای کارمندان دولتی  خواهد بود.

که این مجازات ممکن است در شرایط مختلف متفاوت باشد .

 پس در زمان انجام هرگونه خرید و فروش ملک بهتر است  از یک وکیل ملکی متخصص کمک بگیرید تا در دام تبهکاران حرفه‌ای که از این نوع حربه ها برای فریب افراد ناآگاه استفاده می کنند گرفتار نشوید.

فروش مال غیر با قولنامه
وکیل برای فروش مال غیر بصورت قولنامه : 09129426674

آیا میدانید مجازات فروش مال غیر بصورت قولنامه چیست؟

بهتر است این گونه بگویم اگر شما با جرم انتقال فروش مال غیر از طریق سند عادی آشنایی داشته باشید و با مجازات آن آگاهی داشته باشید ؛خواهید دانست که در فروش هر گونه مال غیر با قولنامه هم مشمول همین‌جرم و مجازات خواهید شد. در واقع مجازاتی یکسان خواهند داشت.

مجازات فروش مال غیر بصورت قولنامه شامل:

  • حبس از ۶ ماه تا سه سال و نیم بر اساس قانون جدید کاهش حبس‌های تعزیری
  •   رد مال به مالک
  •   جزای نقدی طبق مالی که تصرف شده
  •   انفصال دائم از خدمت برای کارمندان دولتی که مجرم شناخته شوند

مشاوره تلفنی با وکیل متخصص

در صورتی که سوال شما در این مقاله پاسخ داده نشد، میتوانید به صورت تلفنی بپرسید.

و اگر میخواهید به صورت رایگان بپرسید از بخش پرسش و پاسخ اقدام نمائید.

همین الان سوال کنید .

آیا جرم فروش مال غیر با قولنامه می‌تواند قابل گذشت باشد؟

در ابتدای امر پاسخ صحیح را بدانید که خیر امکان‌پذیر نیست.

فقط در صورتی که در جرایم فروش مال غیر بصورت قولنامه شاکی خصوصی نسبت به جرم صورت گرفته گذشت کند؛ مشمول کاهش مجازات در پرونده جاری خواهد بود.

 اما پرونده بسته نمی شود و پرونده جاریست و مجرم باید به مجازات خود برسد.

 نکته قابل تامل در خصوص فروش مال غیر با قولنامه این است که اگر مال برده شده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد؛ می تواند جزو جرایم قابل گذشت محسوب می شود. اما برای فروش مال غیر بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان قابل گذشت نخواهد بود.

بر اساس ماده ۱ فروش مال با قولنامه درواقع کلاهبرداری بوده و شخص کلاهبردار ضمن پرداخت خسارت باید اموال را مسترد کند. همچنین به حبس از ۱ تا ۷ سال محکوم خواهد شد.

البته برای اینکه از قاعده های کلی؛ استثنائات و تفاوت های موجود در این گونه دعاوی مطلع باشید بهتر است تا شرایط را از یک وکیل خوب تهران مشاوره بگیرید.

چون گاهی اوقات بر اساس تفاوت ها و شرایط خاص میتوانید از تخفیف بهره مند شوید.

 

تماس با وکیل متخصص09129426674

ارکان جرم فروش مال غیر با قولنامه
وکیل برای ارکان جرم فروش مال غیر بصورت قولنامه : 09129426674

 

ارکان جرم فروش مال غیر بصورت قولنامه

ارکان جرم فروش مال غیر بصورت قولنامه شامل سه رکن:

  •  حقوقی
  •  مادی 
  •  معنوی

 می باشد.

 چرا که این جرم شامل جرایم کیفری است و از مجازاتها و عواقب خاصی برخوردار است .چون که اموال افراد بدون رضایت و بدون مجوز قانونی به فروش رفته و این کلاهبرداری پیگرد قانونی دارد .مجازاتهای این جرم در متن بالای همین مقاله اشاره شده است.

ارکان حقوقی

فروش مال غیر بصورت قولنامه در ایران مطابق ماده ۱ قانون انتقال اموال می باشد که صراحتاً به جرم بودن انتقال یا فروش اموال دیگران بدون هرگونه مجوز قانونی اشاره دارد.. 

 ارکان مادی

ارکان مادی فروش مال غیر بصورت قولنامه در ایران شامل انتقال خود مال یا منفعت ناشی از مال مثلاً مثل اجاره به فرد دیگر می باشد که جنبه مادی این طور خواهد بود.

ارکان معنوی

یکی از عوامل موثر در ارکان معنوی؛ فروش مال غیر بصورت قولنامه؛ سوء استفاده در نقل و انتقال به منظور ضرر به دیگری می باشد. در واقع فروش مال غیر بصورت قولنامه به قصد و نیت ضرر بوده است لذا جرم خواهد بود.

چنانچه هر یک از این عناصر در جرم صورت گرفته اثبات شود؛ در واقع کلاهبرداری متهم اثبات می‌شود و مجازات‌های قانونی در پی خواهد داشت که بر اساس هر حوزه قضایی و نوع مال می تواند میزان جرم تغییر پیدا کند.

در فروش مال غیر با قولنامه شاکی اصلی کیست؟
وکیل برای فروش مال غیر بصورت قولنامه : 09129426674

در فروش مال غیر بصورت قولنامه شاکی اصلی کیست؟

در این نوع از جرایم شاکی اصلی می تواند هم مالک اصلی به عنوان بزه دیده اقدام به شکایت کند و هم خریدار می تواند اقدام به شکایت نماید. چرا که به قصد و غرض صورت‌گرفته مطلع نبوده است. 

 لذا می‌توان از طریق مراجع قانونی اقدام قانونی نماید گاهی ممکن است فروشنده و خریدار با هم تبانی کنند و ملکی را معامله کنند.

مالک اصلی میتواند علیه هر دو طرف اقدام به تنظیم شکایت نامه و طرح شکایت نامه کند. بر همین اساس برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خصوصی در خصوص انتقال مال غیر با قولنامه و تفاوت آن با سند رسمی و بهره مندی از شرایط شکایت نامه میتوانید هم اکنون با بهترین وکیل تهران در حوزه ملکی تماس بگیرید 09129426674 

تماس با وکیل متخصص09129426674

اثبات مالکیت در فروش مال غیر

در دعاوی فروش مال غیر که معمولاً به علت عدم آگاهی افراد نسبت به قوانین اتفاق می‌افتد؛ بهتر است تا حتماً برای اثبات مالکیت در فروش مال غیر از وکیل برای فروش مال غیر کمک بگیرید. معمولاً وکیل ملکی در این زمینه نیز تخصص دارد .

چون برای اثبات مالکیت در فروش مال غیر بهترین راه ارائه سند مالکیت رسمی می‌باشد و با اثبات مالکیت خود در این خصوص می‌توانید فرد کلاهبردار را به خاطر جرم صورت گرفته به مجازات قانونی حبس از یک سال تا ۷ سال به اضافه رد مال به اضافه جزای نقدی معادل مال خریدار شده محکوم کنید.

در صورتی که شخصی که در خرید و فروش مال غیر اقدام غیرقانونی انجام داده باشد و وی از کارمندان دولت باشد محکوم به انفصال از خدمات دولتی خواهد شد البته شما می‌توانید به جز ارائه سند مالکیت رسمی جهت اثبات مالکیت در فروش مال غیر از طریق روش‌های مختلف دیگری نیز اقدام کنید.

اما این روش بهترین راه می‌باشد.از جمله راه‌های دیگر ارائه هرگونه مدارک مکتوب و غیر مکتوب؛ متن حاوی اطلاعات در خصوص فروش مال غیر؛ داشتن شاهد و غیره؛ جهت اثبات و احراز شخص مرتکب می‌تواند موثر باشد.

گاهی ممکن است فروش مال غیر در املاک مشاع اتفاق بیفتد. به طور کلی برای فروش مال غیر در املاک مشایی باید تمامی مالکین از فروش مطلع باشند. چون شخصاً یک نفر که در ملک مشایی سهیم است نمی‌تواند بدون رضایت سایر شرکا علاوه بر سهم خود سهم دیگران را انتقال دهد.

این عمل در قانون مصداق انتقال مال غیر می‌باشد .با این توصیفات بهتر است تا شما حتماً از یک وکیل ملکی متخصص در فروش مال غیر کمک بگیرید. چون این گونه موارد بسیار مسئله حساسی هستند و وکلا در مرحله اول به محض اطلاع از وقوع این کلاهبرداری درخواست توقیف اموال را خواهند داد تا حقی از شما و یا سایر شرکا در مال مشاعی تضیع نشود.

مراحل قانونی اثبات جرم در فروش مال غیر

برای پیگیری موضوع اثبات جرم در فروش مال غیر شما می‌توانید شخصاً یا به کمک وکیل اقدام کنید. برای این منظور اولین گام مراجعه به دفتر خدمات قضایی و تنظیم یک دادخواست در خصوص رسیدگی به فروش ملک می‌باشد بهتر است در زمان مراجعه تمامی مدارک و اسنادی را که در دست دارید؛ ضمیمه دادخواست کرده باشید.

چون که فرایند پیگیری مراحل دادگاه را سریعتر خواهد کرد .چون در غیر این صورت شما باید تا حد امکان مدارک و اسنادی که بتواند اثبات کننده مالکیت شما باشد را ارائه کنید و یا استعلام بگیرید.

  • پس از تنظیم دادخواست باید به مراجع قضایی دادخواست خود را به اضافه سایر مدارک و اسنادتان ارائه کنید.
  • در گام بعدی جلسه رسیدگی به دادخواست متهم و شاکی در دادگاه اعلام خواهد شد؛ تا هر دو طرف پرونده در دادگاه حضور پیدا کنند.
  • در جلسه دادگاه قاضی بر اساس متن دادخواست؛ سوالات تخصصی را از طرفین دعوا خواهد پرسید و بر اساس مدارک و شواهدی که ارائه شده است؛ تصمیم گیری خواهد کرد و نهایتاً رای مطلوب صادر خواهد شد.

منیره شفیعیمشاهده نوشته ها

Avatar for منیره شفیعی

من منیره شفیعی با بیش از 4 سال سابقه، نویسنده گروه وکلای حق وران هستم . این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *