سد معبر مغازه‌

سد معبر مغازه‌


سد معبر مغازه‌ از جمله شکایات متعددی است که توسط مردم اتفاق می افتد.

برای پیگیری و رفع سد معبر بهتر است تا با ستاد معاونت خدمات شهری و سامانه ۱۳۷ ارتباط داشته باشید که می‌توانند  سد معبرهای مغازه‌ای را در یک چهارچوب قانونی از طریق معاونت خدمات شهرداری بدون فوت وقت رسیدگی نمایند.

سد معبر مغازه و نحوه برخورد با آن

متاسفانه روزانه شاهد شکایت و اعتراض شهروندان زیادی در خصوص سد معبر در زمینه‌های مختلف هستیم.

  • سد معبر مغازه‌ای
  • سد معبر خودرویی
  • سد معبر دست فروشان و موارد مشابه هستیم.

لذا افراد می‌توانند با آگاهی نسبت به قوانین سد معبر از حق و حقوق عمومی خود و دیگران دفاع کنند.

چرا که در قالب موارد سد معبرهای طولانی موجبات رنجش افراد را فراهم میکند. به دلیل این ناآگاهی‌ها باعث ایجاد هزینه‌های سنگین برای خود و دستگاه‌های قضایی می‌شویم.

بر همین اساس کسانی که به هر واسطه‌ای اقدام به سد معبر در جلوی مغازه و غالباً پیاده روها دارند از نظر قانونی مسئول هستند. چرا که در بیشتر موارد باعث آزار و اذیت دیگران و همسایه‌ها و مزاحمت دیگران می‌شوند. زمانی که این قاعده تکرار می‌شود؛ افراد برای دفاع از سایر حق و حقوق خود می‌توانند شخصاً و یا به کمک وکیل شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال

نحوه برخورد با سد معبر

در گام اول بهتر است تا از ابزارهای تشویقی در خصوص نحوه برخورد با سد معبر استفاده شود.

مثلاً برای مغازه‌داران از روش کاهش مالیاتی یا ارائه تسهیلات می‌توان استفاده نمود.

گام بعدی از طریق فرهنگسازی و تبلیغات ‌می توانند در خصوص نادیده گرفتن حق و حقوق دیگران در خصوص سد معبر و از جلوه‌های خود محوری در جامعه پیشگیری کند.

یکی دیگر از راهکارها در خصوص نحوه برخورد با سد معبر تصویب قانون‌های سختگیرانه و اعمال قانون‌های جدی می‌باشد تا اهمیت موضوع جا بیفتد.

چرا که با وجود قوانین یا تلاش‌های شهرداری در خصوص فرهنگ سازی و تبلیغات و ابزارهای تشویقی هنوز هم برخی افراد مسرانه بر تجاوزهای خود عمل میکنند.

لذا این قانون شکنی‌ها برای اینکه رایج نشود نیازمند ارائه قوانین مستحکم می‌باشد. لذا با گزارش قانونی از طریق سامانه ۱۳۷ ‌میتوانند داشته باشند و می‌توانند پیگیری‌های لازم را انجام دهند. زیرا در بیشتر موارد معبرهای فروشندگان مربوط به کالاهای عمومی بوده که می‌خواهند در معرض نمایش بگذارند.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال

انواع سد معبر مغازه دارها

مغازه دارها با برای اینکه بتوانند فروش بیشتر یا به هر حال تبلیغات متنوع‌تر و بیشتری داشته باشند؛ از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند و گاهی در این خصوص پا را فراتر می‌گذارند و موجبات سلب آسایش دیگران را فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال اصناف مغازه‌دار مختلف با گذاشتن استندها در جلوی درب مغازه نصب پوسترها می‌خواهند که جلب توجه مشتریان را داشته باشند. همچنین با قرار دادن ابزارآلات وسایل یا سایر تجهیزاتی که برای فروش دارند در پیاده‌رو موجبات سد معبر را فراهم می‌کند.

قوانین برخورد با سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها

مطابق با تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری هرگونه اقدام در خصوص سد معبر عمومی؛ اشغال پیاده روها؛ کاربری‌های غیر مجاز در پیاده‌رو؛ میادین؛پارک‌ها و باغ‌های عمومی جهت کسب و کار ممنوع می‌باشد.

البته قوانین جزئی‌تر را می‌توانید از بهترین وکیل خوب تهران استعلام کنید در این زمینه وکلای خوب حق وران می‌توانم پاسخگوی سوالات شما به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز شما برای مشاوره‌های آنلاین از طریق تماس واتساپی یا برای مشاوره‌های رایگان از بخش پرسش و پاسخ و مشاوره‌های حضوری با شماره 09129426674 تماس بگیرید.

دفتر مرکزی : تهران خیابان میرزای شیرازی ، بالاتر از مطهری ، پلاک ۲۱۹ ، طبقه پنجم ، واحد دو ، گروه وکلای حق وران
پست الکترونیک: haghvaran@gmail.com

مراجع برخورد با سد معبر

طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری؛ شهرداری‌ها باید در خصوص مشاغل مزاحم یا تاسیس مکان‌هایی که در هر صورتی باعث مزاحمت شهروندان هستند؛ اقدامات قانونی را انجام دهند.

از آنجایی که در شهرهای بزرگ معماری‌های شهرسازی کاملاً رعایت نمی‌شود و از بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی قوانین همیشه بی‌بهره است ؛پیاده روها معمولاً مورد سوء استفاده مغازه‌داران قرار می‌گیرند.

نهایتاً عابران مجبور می‌شوند تا برای طی مسیر خود بخشی را در داخل خیابان عبور کنند یا از داخل باغچه کنار پیاده رو عبور کنند. در صورتی که عرض مفید پیاده رو باید در دسترس افراد قرار بگیرد. اما با وجود خیابان‌ها و کوچه‌هایی که حداقل‌ها هم در آن رعایت نمی‌شود می‌توان گفت حداقل یک متر همیشه توسط مغازه داران اشغال شده است.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *