نحوه شکایت ازکانال صیغه یابی

نحوه شکایت ازکانال صیغه یابی


افراد بزه دیده بخاطر شرمی که از نگاه جامعه و اطرافیان دارند خصوصا در ازدواج های موقت تمایل به شکایت ندارند و موضوع را علنی و مطرح نمی کنند. که این خود انگیزه ایست برای کلاهبرداران که از طریق ضعف نفس اشخاص و عدم نظارت بر پیام رسان های خارجی با خیال راحت به کلاهبرداری بپردازند.

شما دوست عزیز آیا تاکنون ، گرفتار کانالهای صیغه یابی یا ازدواج موقت شده اید؟یا ازشما بعنوان صیغه حلال کلاهبرداری انجام شده است؟

اگرجواب بله است و دراین زمینه به مشاوره حقوقی نیاز دارید می توانید از خدمات گروه حق وران هم به صورت حضوری و هم به صورت ، مشاوره آنلاین ، مشاوره تلفنی ، و مشاوره رایگان استفاده نمایید.

کانالهای تلگرامی صیغه یابی

با توجه به افزایش تورم اقتصادی و در نتیجه افزایش سرسام آور هزینه های ازدواج بعضی از افراد که توانایی پرداخت مخارج سنگین ازدواج را ندارند یا به هر دلیل دیگری قادر به انتخاب همسر مد نظرشون نیستند به سایت های صیغه یابی مراجعه می کنند. بسیاری از کانال ها که در پلتفرم های خارجی هستند برای اهداف کلاهبرداری مناسب هستند چرا که شبکه های خارجی امکان نظارت ندارند و موقعیت مناسبی برای ربودن مال مردم دارند.

 

نحوه شکایت ازکانال صیغه یابی
گروه وکلای حق وران

کلاهبرداری با کانال صیغه موقت اسلامی

اکثر این کانال های خارجی سعی می کنند با موجه جلوه دادن کانال ، استفاده از لفاظی های شرعی و حتی تصاویر روحانیون و یا تصویب قوانین و مرام نامه همه چیز را عادی و طبیعی جلوه دهند و حتی با انتشار ویس یا تصویر خانم ها اطمینان خاطر می دهند که اطمینان افراد را جذب کنند. سپس به بهانه مهریه و حق عضویت و.. .اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری می نمایند. اکثر کانال های صیغه یابی ، صرفا برای کلاهبرداری ایجاد شده است و از آن کانالها برای مقاصد غیرقانونی استفاده می کنند.

در واقع این کانالها منبع درآمد وکلاهبرداری برای افراد شیاد زیادی می باشد.این کانال‌ها درظاهر کانال‌های قانونی به نظر می‌رسند که دارای تصاویر نمایه، پیام‌های پین‌شده و نام‌ مدیر وادمین می‌ باشند. خیلی زود، «مدیر» اطلاعات حساسی را از شما درخواست می‌کند یا  به هک کارت بانکی شما متوسل می شوند.

آیا کانالهای تلگرامی صیغه یابی قانونی است؟

نکته حائزاهمیت درمورد فعالیت این کانالها این است که آنها با اطمینان، فعالیت‌های خود را شرعی و قانونی می‌دانند، حال آنکه فعالیت‌های چنین کانال‌ها و سایت‌هایی غیرمجاز بوده و هیچ مجوز قانونی برای انجام فعالیت آن‌ها صادر نشده است.

اشخاص با اطمینان از قانونی بودن کانال ،وارد کانال یاسایت می شوند .درحالی که از اساس، آن کانال فیک و جعلی است و کاربر را برای پرداخت وجه به صفحه‌ای جعلی هدایت می‌نماید .کلاهبرداران گاهی از طریق این صفحات جعلی اطلاعات حساب بانکی کاربران را ،که به راحتی فاش شده، سرقت کرده و حساب مذکور را خالی می‌ نمایند.

 برخی از اشخاص به امید پیدا نمودن شخص مناسب برای یک مدت کوتاه ، وارد سایتهای صیغه یابی شده و مبالغی را به حساب صاحبان آن‌ها واریز می نمایند .اما متاسفانه علاوه برآنکه شخص مناسبی پیدا نمی کنند . وجه واریزی را که عمدتا مبلغ بالایی نیز می باشد به آن‌ها برگشت داده نمی شود و در نهایت سایت نیزاز دسترس کاربر خارج می‌گردد.

 

نحوه شکایت ازکانال صیغه یابی

 شاید به خواندن این مطالب هم علاقه مند باشید

 ارث در صیغه 99 ساله

شناسنامه فرزندصیغه ای

صیغه نامه

 

 نحوه شکایت از کانال صیغه یابی

مرجع صالح برای طرح شکایت از جرایم رایانه ای در فضای مجازی ، دادسراهای جرائم یارانه ای هستند. کانالهای تلگرامی صیغه یابی نیز به دلیل اینکه درفضای اینترنت فعالیت می کند ازاین قاعده مستثنی نیست. برای شکایت ازاین کانالها می توان از طریق پلیس فتا اقدام نمود .پلیس فتا و دادسرای جرائم رایانه ای صلاحیت رسیدگی به شکایت از کانال های کلاهبردار صیغه یابی در تلگرام را دارند.درذیل به به صورت مبسوط نحوه شکایت را به خواهیم گفت.
اگر به این سایت ها اعتماد کردید و حالا قصد طرح شکایت دارید بهتر است از وکیل جرائم اینترنتی مشاوره بگیرید.

 

الف )مدارک مورد نیاز جهت شکایت ازکانال صیغه یابی

  • ثبت نام در سامانه ثنا
  • مدارک شناسایی ، مانند کارت ملی یا شناسنامه
  • مدارک مربوط به کلاهبرداری، مانند رسیدهای پرداخت وسایر مدارک مربوط به کلاهبرداری

 

ب) مراحل ثبت شکایت ازکانال صیغه یابی در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک

  1. جهت انجام کلیه امور مربوط به دعاوی کیفری یا حقوقی و همچنین شوراهای حل اختلاف بایستی حتما در سامانه ثنا و در یکی از دفاتر خدمات قضایی الکترونیک ثبت نام نمایید. پس از ثبت نام در سامانه ثنا میتوانید اقدام به طرح انواع دعاوی حقوقی و کیفری بنمایید.
  2. پس از ثبت نام درسامانه ، نوبت به تنظیم شکایت ازکانال صیغه یابی است. که این مرحله ، مهمترین مرحله ی یک شکایت کیفری است.

باید توضیح کاملی از کلاهبرداری صورت بگیرد. همچنین ضروری است که تمامی اسناد و مدارک مربوطه را به شکایت خود ضمیمه نمایید. (این اسناد و مدارک میتواند شامل پرینت صفحه سایت صیغه یابی یا درگاه پرداخت جعلی، آدرس یا نشانی آن سایت یا صفحه، چگونگی آشنایی با سایت کلاهبردار و … باشد.)

پس از تنظیم شکایت و ارائه توضیحات لازم و ضمیمه نمودن مدارک ، مالباخته می بایست شکایت تنظیمی را،  ثبت نماید. پس از انجام تمامی مراحل ابتدایی، دادسرای صالح، پرونده مربوطه را تشکیل داده و شروع به تحقیقات مقدماتی می نماید.

 

نحوه شکایت ازکانال صیغه یابی

مجازات تشکیل کانال تلگرامی صیغه یابی 

اشخاصی که به دنبال تشکیل کانال صیغه یابی به منظورتاسیس مراکز فسادو فحشا هستند.مجرم شناخته می شوند.. تشویق و ترغیب افراد ناآگاه از طریق فضای مجازی برای عضویت در کانال تلگرام صیغه یابی ، دارای مجازات می باشد.

ماده ۶۳۹قانون مجازات اسلامی: افراد زیر به حبس از یک تا ده سال محکوم میشوند و در مورد بند «‌الف» علاوه بر مجازات مقرر، محل مربوطه به طور موقت با نظر‌دادگاه بسته خواهد شد:

‌الف – کسی که مرکز فساد یا فحشا دایر یا اداره کند

ب – کسی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق نموده یا موجبات آن را فراهم نماید.

تبصره – هر گاه بر عمل فوق عنوان قوادی صدق نماید علاوه بر مجازات مذکور به حد قوادی نیز محکوم میگردد.

شاید به خواندن مطالب زیر هم علاقه مند باشید

جدایی درنکاح صیغه موقت

نفقه درعقد موقت

صیغه زن متاهل ومجازات آن

 روش های مختلف کلاهبرداری کانال صیغه

  1. اولین نکته ای که پلیس برای جلوگیری از کلاهبرداری عنوان کرده اند . عدم واریز پول پیش از صیغه شدن است. برای عمل صیغه، بهتر است به دفاتر ازدواج مراجعه کنید.تاازهرگونه سوءاستفاده درامان باشید.
  2. در برخی روش های کلاهبرداری ،مهریه صیغه یاهمان مبلغ مورد توافق را در همان ابتدا طلب می کنند.
  3. برخی برای تحریک فرد، عکس و فیلم هایی برای فرد متقاضی عمل صیغه ارسال می کنند و ادعا می کنند که مربوط به خودشان است در صورتی که تقلبی وجعلی است.
  4. دراکثر موارد کانال تلگرامی هرچند به لحاط ظاهری مشکلی ندارد ولی کاملا جعلی است و ادمین کانال پس از دریافت وجه،کانال خودراازدسترس خارج می کند.

کلام آخر:

.استفاده از سایت های همسریابی به عنوان گزینه ای برای امرار معاش می تواند سلامت روانی شما را با مخاطرات فراوانی مواجه کند.درصورتی که جرمی علیه شما در فضای مجازی و یا کانال های تلگرامی صیغه یابی به وقوع پیوست. یا متضرر و مالباخته شدید .حتما با مشاوره حقوقی گروه وکلای حق وران ارتباط برقرار نماییدودرخواست مشاوره نمایید تا بهترین گزینه به شما پیشنهادشود.

گروه وکلای حق وران

 

خانم آخرتیمشاهده نوشته ها

Avatar for خانم آخرتی

این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *